Advertenties


Privacy schades Megane III Estate

Gestart door A110, 17 juli 2015, 22:30:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A110

Omdat ik mijn vorige Megane de rol zonnenschermen bij de achterportieren miste wilden ik toch weer wat bescherming voor de zon.
En in mijn vorige Megane waren de ramen ook donkerder.
Dus ik moest hier wat aan doen om de zon buiten te houden en toch de ramen wat donkerder te krijgen. Raamfolie vind ik niet mooi als ik hetzelf doe en laten doen kost een vermogen.

Heb gekozen voor een complete zonwering van een relatief nieuw merk in Nederland, namelijk http://laitovo.eu/nl/ ik heb ze gekocht bij https://www.winparts.nl/interieur-bekleding/privacy-shades/renault/megane-stationwagen-kz0-1-bouwjaar-2009-05/c187-436-20326/zonwering-renault-megane-iii-station-wagon-5drs-2008-5-delig-1078rhs-laitovo/p383445.html
Ik heb speciaal voor dit merk gekozen (ook al is het iets duurder) maar de achterruit is 1 geheel en niet uit 2 delen.

Inmiddels binnen gekregen (3 weken levertijd) en het ziet er prima uit en is zeer snel te monteren. En in de winter kan ik ze bij de achterportieren weer verwijderen. En het is een flink stuk donkerder geworden in de auto.

Hieronder wat foto's.















Alleen bij de achterportieren moet je een 3 tal klemmetje's monteren tussen de rubbers om ze daarin te klikken.
Bij de andere ramen duw je ze er gewoon tussen.

Weer een mooie verbetering voor mijn Megane al zeg ik hetzelf.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Tedo

Ziet er netjes uit. Wel vreemd dat de III geen rolgordijntjes meer heeft inderdaad. Al zijn de achterruiten wel donkerder getint dan de voorste.

AJGT

Sorry dat ik een oud topic omhoog schop....

Zijn deze je uiteindelijk nog goed bevallen?
En ik zie dat renault ook originele shades verkopen voor ongeveer dezelfde prijs....

Heeft iemand ervaring met deze? Welke zijn beter

https://m.ebay.nl/itm/PARE-SOLEIL-PACK-3-UNITS-LATERALES-ARRIERE-RENAULT-MEGANE-IV-4-8201612871/322597583687

Joske

Erg netjes. Maar als je de warmte ook echt wil blokkeren zou ik zelf gaan voor folie..Is bij mij erg strak gedaan en kostte iets van 200 (voor alle zeven ramen/delen) bij mn estate mk3.

gr

AJGT

voor mij gaat het meer om de looks, de Megane 4 is standaard al wat geblindeerd.
Maar iets donkerder vind ik mooier ...

dus als iemand antwoord heeft op mijn vraag hierboven  _o_

Joske

Okidoki! Smaken verschillen gelukkig maar zelf vind ik de 'looks' van een 100 procent strakke, donkere, ruit net wat mooier ogen dan van die losse inzetschermen.
Maar wellicht heeft iemand wel een antwoord op je vraag!

Succes en ben benieuwd naar het eindresultaat !-!

Gr Joske

AJGT

Folie erop vind ik zo nep .... dan moet je het echt standaard er al op hebben. (van fabriek af)
Anders krijg je vaak een spikkelrand op de zijkant van de kleine raampjes en achterraam.

Dat ziet er al helemaal niet uit.

Dan liever shades voor de zomer, en deze kun je eruit halen wanneer je wilt

Joske

Is maar deels waar..waar ik het heb laten doen is dat dus niet het geval. Ze brengen op die 'dotjes' een goedje aan..Je ziet er NIETS van. Maar goed...
Topic startte ook al met de aanname dat het erg duur is, shades zijn net zo duur en met kids erg irritant. Maar iedere situatie/wens is anders besef ik me..

Puur ter info mocht iemand er ooit iets aan hebben.

Groeten Joske


adinsx

De Laitovo Shades zoals Jeroen (A110) heeft had ik ook na in 2015 een positieve reactie van Jeroen. Ze bevielen erg, erg goed. De pasvorm is goed en de ramen kunnen gewoon open en dicht.

Voor de IV GT Estate welke ik nu heb zoek ik nog privacyshades. Heb al getinte ramen, en nog donkerdere folie er op vind ik ook niets.
Daarnaast, de shades pak je er in de herst/winter zo uit.


Ik had het plan om de Renault Shades voor de IV Estate te bestellen, maar (zie mijn eigen topic over accessoires) n.a.v. foto's van een forumlid die ze heeft doe ik het toch niet. De shades van Renault zet je in de raamsponning waardoor het raam volgens mij niet open kan. Kortom, ik wil weer voor Laitovo gaan. Die hebben echter nog niet heel duidelijk op de website staan of ze deze al hebben.
Heb ze een e-mail gestuurd voor toelichting.


Kortom, we zoeken naar hetzelfde AJGT
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

AJGT

Ja we zitten op 1 lijn  :q
Maar wel apart dat het raam niet open kan met de originele shades... Geld dit ook voor de hatchback serie?

AJGT

Met de originele renault shades kunnen ze toch ook nog open? Of is de bevestiging zoveel anders?

Heb je ook een linkje van iemand die de originele shades heeft geinstalleerd?

En ik ben benieuwd welke gaas beter/fijner is

adinsx

Zie mijn topic, pagina 1 of 2 heb ik foto's doorgeplaatst van een forumlid. Het 'gaas' van de Renault shades is grover qua structuur dan de Laitovo.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

AJGT

Ik heb ze bekeken.
Dan vind ik het structuur van de laitovo persoonlijk mooier....
En jij dan?

adinsx

Laitovo sowieso. Heb alleen nog geen bericht terug van ze.

Heb voor de Clio IV estate van mijn vrouw de shades van Sunny boy meen ik. Die zijn net wat grover van structuur en als de zon op de ramen staat zie je dat. Vind ik zinde.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

AJGT

als ik op de originele website van laitovo kijk, dan zie ik niet eens volledige shades voor de megane iv hatchback ...
echter bij winparts wel?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev