Advertenties


Schoonmaken lederen pookknop

Gestart door Arenault, 13 maart 2015, 16:05:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arenault

Mijn Mégane III heeft al sinds ik 'm in november kocht wat vuil op de pookknop wat met warm weer plakkerig wordt. Het is een GT Line en vraag me af hoe ik dit het beste schoon kan maken. Heb leather conditioner geprobeerd maar eigenlijk wordt het alleen maar erger, zie deze foto's:



Weten jullie hoe ik dit weer mooi schoon kan krijgen?

mark29

ik zie geen foto.
maar ik gebruik veel glasreiniger voor interieur delen.
en een apc van bijvoorbeeld mequairs doet ook goed.

zapp

Glas-sex   (=raamprostitutie(=grapje)  :q ) werkt altijd goed in dit soort situaties.

Benjamin Renon

Ik zou eerst een leer cleaner gebruiken en daarna pas een conditioner.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Heatzone (Mark)

Wat bij mij goed werkt is all purpose cleaner.
http://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Bio_Degradable_All_Purpose_Cleaner_Degreaser_946ml_PB_APC32_100712

Deze kan je gewoon aanmengen en met een losse sprayfles opspuiten. Het is in feite een ontvetter! Daarna wel netjes met bijvoorbeeld een conditioner behandelen! 

Arenault

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het op aanraden nu eerst schoongemaakt met alleen wat lauw water en een theedoek, maar ondanks dat de plakresten verdwijnen wordt het materiaal van de knop wel erg ruw nu. Waarschijnlijk is het dan ook heen echt leer maar alcantara o.i.d. Zie hier een foto van hoe het er nu uit ziet:



Waarschijnlijk zal het wel weer gladder worden naarmate hij gebruikt wordt, maar echt heel fraai is het niet. Weten jullie of zo'n knop erg prijzig is en makkelijk te vervangen?

zapp

Zo te zien is dat geen vuil, maar dat leer is wat ruw geworden. Versleten dus.
Dat wordt een nieuwe knop. ;(

Arenault

Ja, dat dacht ik ook. En zijn die goed zelf te vinden denk je, of moet ik dan echt bij de dealer zijn?

mark29

Ik zie nu pas de foto.
All purpose cleaner is echt fijn, maar voor die pook knop al te laat.
Leer is inderdaad al versleten, bij de dealer kan je zo een nieuwe bestellen.

Heb je een ring om toevallig?

Arenault

Citaat van: mark29 op 14 maart 2015, 14:11:54Heb je een ring om toevallig?

Nee, ik niet, maar de vorige eigena(a)r(esse) waarschijnlijk wel. Zal morgen de dealer eens bellen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev