Advertenties


Lamp verwisselen van de koplampen

Gestart door ad aerts, 5 augustus 2014, 09:19:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ad aerts

Beste mensen, wat moet je doen om in de koplampen van de Mégane 3 (2009) lampjes te kunnen vervangen? Ik kom er met geen mogelijkheid bij. Moeten de complete lampen gedemonteerd worden of iets anders?
Mégane 3 Coupe 2.0 TCe 180pk

therion

De lampunits zitten met 2 inbusboutjes vast.  Als je die losdraait kun je de hele lampunit naar voren schuiven, zodat je er aan de achterkant makkelijk bij kunt.
Renault Megane RS 265 cup

Robke72

Wel eerst even de metalen stripjes omhoogtrekken. Daar kun je ook de boutjes mee losdraaien.

Stefan

Ja,
Makkelijker kan haast niet :neen: ;)
Per unit 2 boutjes losdraaien, metalen vergrendeling omhoog trekken en je trekt zo de hele unit naar voren.
Makkie! !-!
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

bloky

geld dit ook voor xenon lampen met die bochtenverlichting?
en kan je ze er dan uithalen een stuk of blijven ze een beetje zitten?
zou er goed moeten aankunnen..

Stefan

Ja, ook de xenon adaptieve units kan je er zo op die manier uithalen.
Die heb ik namelijk ook op mijn auto ;)
Je kan de gehele koplampunit er dan een stuk naar voren schuiven (of zelfs helemaal uithalen als je dat zou willen)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tjico

Heden morgen zag ik dat mijn rechter koplamp defect is.Ik heb even ge_googled hoe deze te vervangen maar wordt daar niet echt wijzer van. Is het werkelijk zo simpel als dat het in het instructieboekje staat of kan ik het beter bij de garage laten doen ?
(Megane 3 )

Tjico


Dante

Even 2 identieke topics samengevoegd !-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev