Advertenties


Lennart's Megane CC

Gestart door Lennart, 14 april 2013, 19:34:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lennart

Inmiddels alweer een maand trotse eigenaar van een Megane 2 Coupe Cabrio (phase 2) en tijd om maar eens een project-pagina aan te maken!

Laat ik maar beginnen met een foto van mijzelf (niet dat jullie hier op zitten te wachten), maar dan hebben jullie in iedergeval het gezicht achter de schermnaam en bijbehorende auto.

altijd handig qua herkenning bij een volgende meeting

De auto zoals ik deze een maand geleden kocht:

en


Ik verwacht niet heel veel gekke dingen aan mijn auto te gaan doen. Aangezien ik veel rijd, kies ik voor comfort.
Dus verlaging, andere bumpers of sideskits zullen er niet snel komen.
Daarnaast is mijn technische kennis gering (wel de interesse voor), dus zal het meeste moeten laten doen.

In iedergeval zal ik op deze pagina de veranderingen met jullie delen en mochten hier vragen of opmeringen over zijn,,
Just let me know!!
assumption is the mother of all f*ck ups

Lennart

Het eerste wat ik na aanschaf van de auto heb gedaan is de Parrot ingebouwd.
Type MKi 9200.

In mijn vorige auto's heb ik deze parrot gehad en ben erg te spreken over kwaliteit van bellen.
Daarnaast maak ik veel gebruik van een iPod / muziek op USB stick, dus ideale set!

De microfoon:
Plek van de mic. is boven de achteruitkijkspiegel. Redelijk wind-vrij, dus ook cabrio rijdend zou ik kunnen bellen.
(verwacht dit niet snel te doen, aangezien ik niet mijn mede weggebruikers wil vermoeien mijn mijn gesprekken)

Het scherm: zie foto's




Zoals je kan zien, geen standaard wallpaper, maar zelf even snel wat in elkaar geknutseld.
Kan absoluut beter, maar vond het wel goed zo:

Voor de liefhebbers, Hierbij de wallpaper 8)
assumption is the mother of all f*ck ups

Lennart

#2
Afgelopen weekend m'n auto maar even omgetoverd tot reclamezuil  8)
Wie weet levert het nieuwe leden op  ;)




(en geen woord over autowassen  :x, grijs is het nieuwe zwart  8)7)
assumption is the mother of all f*ck ups

Lennart

Met het mooie weer en extra vrije dagen, kon ik weer wat aan mijn auto doen.
Dus de remklauwen (voor) maar een kleurtje gegeven.

Na 1 laag zag het er al een stuk beter uit!


En na 3 lagen wat het helemaal goed!! (eindresultaat)


Ook nog even de nieuwe matten in de auto gelegd (pffff, zwaar werk hoor 8)7 )

assumption is the mother of all f*ck ups

Lennart

#4
Deze post staat in het teken: "Upgrades zonder dat het een echte verbetering is"..

Het oog wil ook wat, dus tijd voor een korte antenne!
Bij de Alfa dealer de antenne voor de 156 besteld (onderdeelnummer 60671808)
Ziet er leuk uit, echter wel gemerkt dat het ontvangst behoorlijk minder is  :cry:
Kortom, rij nu weer rond met de originele spriet en zal deze gebruiken bij meetings etc.



Als tweede upgrade, Deurbescherming!!
De CC heeft namelijk redelijk wijd openslaande deuren. En om mijn deurranden toch wat bescherming te geven, heb ik er rubber strips opgezet.



Visueel misschien niet de meest mooie oplossing, maar wel practisch!!
assumption is the mother of all f*ck ups

Lennart

#5
Zoals eerder al vermeld op het forum, ben ik bezig geweest om hoofdkussens achterin de cabrio te maken.
Kreeg van vrienden die achterin zaten namelijk kritiek dat de rolbeugels toch wel erg hard waren..

Dus dan maar crea-bea aan de slag!!

eerst van hout de vorm van rolbeugels gemaakt en schuimrummer op maat gesneden


Voor de oplettende mensen onder ons,, er zitten latjes onder gelijmd. Het idee is/was dat tussen de hoofdsteunen nog plexiglas komt. Mocht ik met meerdere mensen cabrio rijden, hoop ik hiermee voor de mensen achterin wat wind weg te kunnen nemen.

door de sleuven het klitteband, zodat ik de hoofdkussens eenvoudig aan de rolbeugels kan bevestigen


En dan straktrekken en stof vastnieten!

Uiteraard ook de achterkant met stof bekleed, maar daar helaas vergeten een foto van te maken (kan alsnog hoor)

Eindresultaat,,,,,,


Overal ben ik tevreden met hoe het eruit ziet,, Maar moet er wel bij vermelden dat het toch iets te dik is geworden en dus niet heel comfortabel is  o-)
assumption is the mother of all f*ck ups

Lennart

Na een paar projectjes voor vrienden werd het tijd om eens wat voor mijzelf te maken.
Heb namelijk al een tijdje een snijplotter thuis staan, waarmee je prima stickers kan maken..

Dus tijd voor een stickertje op mijn auto. Wel folie gebruikt wat er makkelijk af te halen valt (als het mij gaat vervelen)

Na het snijden:


Gereed voor gebruik!


Aankomende week komt er nog een foto'tje van de sticker op de auto..
(moet 'm eerst nog wassen voor de stickers erop gaan :D )
assumption is the mother of all f*ck ups

Lennart

#7
En het eindresultaat van de stickers:



assumption is the mother of all f*ck ups

Lennart

#8
Ondanks dat ik de laatste tijd erg weinig op het forum actief ben geweest, toch wel wat kleine dingen aan mijn Megane gedaan.

In deze donkere dagen kwam ik erachter dat het kleine lampje in mijn kofferbak onvoldoende licht gaf. Door middel van led strip verlichting heb ik nu eindelijk voldoende licht.

De ledverlichting:


En zo ziet het er 's avonds uit:




Daarnaast heeft de meganeclub ook een mooi nieuw logo gekregen (mijn complimenten hiervoor!!)

Dus even creatief bezig geweest en de raamstickers van het nieuwe logo gemaakt.


Wanneer mijn auto weer eens gewassen is, kunnen de "oude" stickers eraf en de nieuwe erop!
assumption is the mother of all f*ck ups

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev