Advertenties


Grand tour van Roadkill (Michiel)

Gestart door Roadkill (Michiel), 1 maart 2012, 19:35:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

Zo nu ik lid ben ook maar meteen een project topic starten :D

Goed i.v.m. andere baan en samen wonen met mijn vriendin ging ik veeeeeel meer kilometers maken en mijn oude gebakkie reed op benzine dus dat zou beetje dure hobby worden. Dus maar gaan kijken voor een leuke LPG auto. 1e keus was eigenlijk een Citroen C5 break,maar het loopt weleens anders en toen kwam dus de huidige Meg op mijn pad. Ding was helemaal standaard,en alle onderhoudshistorie zat er bij,die moet ik nog krijgen,dus de knoop maar doorgehakt en gekocht.

Zo stond ie erbij:


Toen begon de ellende,het was al opgevallen dat ie soms nogal hoog stationair liep bij de proefrit,maar dat zou de garage waar ik hem kocht oplossen,auto opgehaald en op naar huis,nog steeds hoog stationair lopen,terug naar de garage gebracht,na een paar dagen kon ik hem ophalen en het leek opgelost. Toen  na het eerste weekend dat ie hier stond kom ik maandagochtend bij mijn auto,stap in en denk wat tocht het.... Yup meteen het eerste weekend opengebroken,dus zwaar over de zeik naar me werk gereden en daar het gat maar ff dicht geplakt,op de terug weg viel me ineens op dat de auto weer verhoogd stationair liep... Goed na 3 maanden bezoek aan gasspecialist 2 keer terug naar de garage waar ik hem gekocht had en een paar keer officiele dealer,en een hoop euro's zelf op zoek gegaan op inet en gevonden dat het de dynamo zou kunnen zijn. Dealer sprak dat tegen die had er nog nooit van gehoord maar ik was het meer dan zat,en gelukkig ben ik dan wel stront eigenwijs en gewoon de dynamo laten vervangen. Sindsdien is het helemaal weg. Gelukkig is het daar wel bij gebleven,verder heeft de Meg zich prima gedragen en enkel onderhoudsbeurten en APK gehad,en dan de gebruikelijke slijtage die je mag verwachten met 600+ kilometers in de week.

Zo 1e update was radio vervangen door de Pioneer die ik nog had liggen,en een korte antenne plaatsen

radio:


Daarna zuiruiten getint,moet enkel nog steeds een keertje beginnen aan de achterruit van de kofferklep.

De bumper en zij strips in kleur gespoten,moet nog een keer overnieuw of ze worden carbon,ben ik nog niet over uit.

Toen wielen van Josje overgenomen en een V-Maxx schroefset eronder gezet,veel beter zo!!



Al zou die van mij van voren nog wel lager mogen..

En nu zit ik meer in de sticker en carbon wrap fase:





en als laatste aanwinst die op foto staat dan de grilletjes die ik van Jeremy heb overgenomen:



Dan moeten er nog mooie foto's komen met de stickers die in bestelling staan,en dan ook meteen van de wielen met de spacers (overgenomen van Benjamin)

Wensen voor de toekomst:

-zwarte Angel eyes met ccfl ringen
- Dubbeldin radio
-L+R uitlaat
-RS voorbumper (eventueel meubilair,nu ik gehoord heb dat dat past)
- nog een hoop fijne kilometers zeker nog een 100k

Oh ja nog ff wat spec: 1,4 16v op LPG G3,100pk met trekhaak..


Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Zo voor degene die de 15e niet konden en sindsdien ook in een internetloze grot hebben vertoefd :D

hier dus maar weer ff wat kleine updates:
sticker updates







De zijknippers opnieuw gewrapped:



Spacers van 15mm rondom gemonteerd:



En nog een betere foto van de grilletjes die ik van Jeremy over genomen heb:



things to do:

Bumperlip op maat maken en monteren (overgenomen van Josje,weet nu eigenlijk niet of het een Laguna of een Espace lip is)

Stootstrips allemaal opnieuw spuiten,en denk dat ik de bumperlip ook meteen maar mee spuit,deze keer trek ik er wel meer tijd voor uit want het moet allemaal netter en strakker.

Xenonset gaan inbouwen
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

#2
Zo ff stof afblazen zeg....

Xenon zit er ondertussen alweer ff in, veel beter zicht zo ;)
Automatisch dimmende binnenspiegel gemonteerd, samen met een oribrillen houder
Oude Pioneer HU heeft plaats gemaakt voor een Alpine (deze heeft enkel een Tuner of Ipod/USB, dus geen cdloopwerk) Supergeluid
Zijstrips niet opnieuw gespoten maar gewrapped
Midden console ook gewrapped, maar moet opnieuw en dan ook meteen een net kadertje om de HU heen.
Andere pookhoes met zilvergrijse ring gemonteerd
En dan natuurlijk gisteren nieuwe set wielen gemonteerd :D

Things tot do:
Leren stuurwiel monteren (heb ik al liggen maar ga dan ook meteen sleepring vervangen zodat ik dan weer cc en airbag heb)
Raam rechtsvoor ff nakijken die doet het niet meer
Middenconsole opnieuw wrappen.
Nieuw tussenstukje waar de zonnekleppen invallen monteren (met uitsparing voor mic (zit er nu 1 in van een Laguna en die past toch niet helemaal lekker
En heb nog een ideetje voor de kofferbak, maar dat houd ik nog ff voor me ;)

Pics dan maar:
De nieuwe set


Xenon (foto samen met Shiftgear)


En dat was het, zodra de middenconsole naar wens is komen er ook foto's van het interieur
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Na ruim 5 jaar is de Megane weg :( Groot plus punt is dat ie naar een Renault fan gegaan is (de beste man heeft er momenteel een stuk of 7 schijnt) Dus hij is niet verkocht aan een petje die hem af gaat raggen... Ik mis hem nu al maar goed bij mij stond ie in principe enkel nog maar een parkeerplek bezet te houden  (behalve afgelopen 2 weken i.v.m. een niet winterharde Brum ;) Maar goed dit Topic mag op slot!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev