Advertenties


Motorblok eruit bij vervangen koppeling, distributieriem en waterpomp?

Gestart door S.Oosterbroek, 18 februari 2016, 19:50:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

S.Oosterbroek

Een vraag:  Megane break 1.6 16v

Ik ga de complete koppeling vervangen + distributieriem en waterpomp.
Nu is mijn vraag is de makkelijkste weg de motor er uit te halen met een takel om overal goed bij te kunnen??

Ik hoor het graag ...

Alvast bedankt

martijndelaat

Nee, gewoon de motor laten zitten. Misschien is het wel handig om eerst de koppeling te doen, dan de riem en dan de versnellingsbak weer terug.

Tedo

Even bij het juiste type Megane (1 phase 2) gezet en de titel aangepast zodat het topic later beter terug te vinden is.

mark

Als je de koppeling gaat vervangen, moet het subframe er onderweg. Als je dan ook nog de distributieriem moet doen, dan zou ik gewoon lekker het blok er uit lepelen.  ;)

Christian de Vriend

Is bij mn 16v ook gedaan,koppeling moest vervangen worden,dan maar blok er uit,en alles vervangen
waar je dan makkelijk bij kan.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

En ik weet niet hoe lenig jouwn vingers zijn, maar veel ruimte heb je niet bij de distributieriem.

Als het alleen de koppeling was of alleen de riem, dan zou ik het blok laten zitten. Maar als je dan toch beide doet, dan bespaar je jezelf een hoop geknooi.  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev