Advertenties


klets maar raak DEEL 202

Gestart door Benjamin Renon, 24 mei 2013, 23:35:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karin

Veel plezier met de motorrijlessen Benjamin. Motorrijden is ook erg leuk om te doen.

matthew

Aral 102 vinden ze heerlijk idd.
Tenminste mijn meg rs vond het wel fijn dat merkte je goed.

@Benjamin
Motor rijlessen, dan evo eruit dikke 1000racer ervoor terug?

Lijkt mij ook nog steeds gaaf, heb 7jaar geleden aantal lessen genomen en vond het geweldig. Maar ben gestopt omdat me dat verstandiger leek op dat moment.

Karin

Je moet het ook in de hand kunnen houden. Als je moeite hebt om de gashendel niet op "normaal" te houden dan moet je er ook zeker niet aan beginnen. Automobilisten zien je nog geregeld niet of hebben er de pest in dat jij langs een file kan en dat soort dingen. Je bent tenslotte veel kwetsbaarder.

Benjamin Renon

Je wordt vanzelf wel rustiger Matthew. ;) Ik ben helemaal blank wat motorrijden betreft. Alleen moet je nu wat meer dingen kunnen, maar dat lijkt me geen probleem.
De Evo gaat er wel uit. Dat weet ik zeker. Wat voor motor ervoor terugkomt weet ik nog niet. 1000cc is denk ik wat te zwaar voor me. Ik nijg meer naar een Honda CBR 500 (2013 model) of een CBR 600RR. Helaas is er zoveel te koop en moet ik er me nog in verdiepen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

J to the H (Jeroen)

Klopt helemaal, Motorrijden is heel defensief rijden.
Ik heb/had eigenlijk helemaal niks met motoren maar toen ik 3 jaar geleden noodgedwongen een volwaardig autorijbewijs won, heb ik deze verzilverd voor een motorrijbewijs.

Leuk voor erbij zodat ik ooit een motor kon gaan huren.
Maarja, toen een collega mij zijn Kawasaki zzr-1100 aanbood (is een best zware motor), kon ik die niet laten gaan.

Dus tja.. daar zit ik dan. Met auto en motor aan huis.
Het is wel een fijne motor met ontzettend veel vermogen (destijds snelste productiemotor ooit gemaakt).
Maar gebruik hem alleen met mooi weer, voor de andere dagen kies ik mijn Megane.
Daarom bewust geen cabrio voor mij.. Ik zou iedere zonnige dag voor een dilemma staan haha.

kevinbreda

motor rijden lijkt mij opzicht best wel gaaf enduro dan want racertje is niks voor mij

maar ik weet iedergeval dat ik best een zware hand heb altijd opgevoerd gereden met scooter en overal vol gas vooruit

dus ik denk als ik zo iets nou onder me kont geschoven krijg dat het niet echt goed komt en dat ik dan ergens


en dan mijn vraagje nog ff snel tussen door denk doe het hier fftjes snel

wat is beetje goeie olie voor mijn megane coupe phase 1 2.0 16v

en welke bougies want ben beetje opknappen en dingen verversen voor da ik ga rijden

Christian de Vriend

Voor mn 16v gaat er straks vol synthetische olie in,zolang het A merk is,is het goed
voor renaults schijnt castrol en elf olie vaak gebruikt te worden.

toevallig moet ik mn bougies ook vervangen,en daarvoor neem ik denso iridium
hiermee heb ik jaren mee gereden in mn 1,6 en moet zeggen dat de motor
mede daar door,lekker zuinig was,en vlot was van reactie.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

kevinbreda

oke en hoe duur zijn die bougietjes

en olie zat ik zelf ook aan castrol te denken

of aan kroon olie ze zeggen dat die ook wel goed is

maar welke moet ik pakken 5w30 of ets anders

Umpire (Robin)

Staat in je boekje, maar ik geloof 10W40, tenminste, dat is mijn olie.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

kevinbreda

ja ik kwam hier keer iets anders tegen wat ze in de 2.0 16v gooide vandaar

nou miss vandaag me extra 2.0 ophalen alleen jmmr dat het geen 16v is dus ken niets van de motor gebruiken

maar interieur gaat goed tot zijn recht komen

Christian de Vriend

denso iridium kost rond de 70€ voor 4 stuks,ze gaan ook veel langer mee.

merk olie kan soms wat uitmaken,kroon olie werkt niet echt lekker voor
de K7M motor (1,6e) over het algemeen gaan de kleppen hard(er) tikken.

voor de 16v ga ik kendall proberen,schijnt ook goed te zijn.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

kevinbreda

#41
laat je ervaringen maar weten

en heb zelf 2.0 16v

heb nu last van tikken de kleppen waarschijnlijk mijn stooters vies

Christian de Vriend

dat is minder,je kleppen hebben hydraulische klepstoters,deze zouden
na een paar seconde na koude start,moeten ophouden met tikken.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

kevinbreda

ja dat doen ze niet

das jammeren

toen ik hem kocht was er niks aan de hand de auto staat nu meer undeel stil dus ga binnen kort alle olie vervangen

en dacht aan engin flush

Christian de Vriend

Daarom is het belangrijk om aan de motor te voelen als men deze wilt kopen,als die warm is,dan willen dit soort
kwaaltjes wel eens verborgen blijven.

Engine flush zou je kunnen prioberen,heb ik met mn bak gedaan,en dat hielp enorm.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev