Advertenties


Airco vraagje

Gestart door Tjico, 2 februari 2015, 11:07:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tjico

Iemand enig idee hoe het komt dat het lampje van de airco altijd brand bij het starten?( geen CC)
Ik kan hem natuurlijk uitzetten maar na het starten brand deze weer ( heeft het te maken met de standen van de kachel misschien )?
Ook viel het mij vanmorgen op dat het ontzettend lang duurt voordat de ramen ontwassemd zijn.

Megane 1.5 DCI  2012

mark29

Waarom zou je de airco uit willen zetten dan?
Het begrip van: airco lekker voor als het warm is, is zo 1950 hoor. Handiger is gewoon om de airco aan te laten staan.
Word de lucht gereguleerd, en overtollig vocht uit de auto gehaald, voorkomt dus onnodig veel condens, en houd je beter ontspannen in de auto.
Klimaatsysteem is indirect ook een veiligheidssysteem, als het te warm of benauwd of te vochtig is in de auto gaat de concentratie achteruit.
Bij moderne autos word er nagedacht over dat soort dingen, en zie je inderdaad dat hij altijd vanzelf aanstaat bij heel veel modellen autos.

Er zijn nog zoveel mensen die een airco hebben, maar gewoon niet gebruiken, alleen die 3 dagen dat het 30 graden is in nederland, maar rest van het jaar in een muffe naar vocht stinkende auto rijden, maar omdat ze er elke dag in zitten, dit niet eens meer merken. Net als een huis die naar natte honden ruikt, alleen de bewoner zelf ruikt het niet meer.

Owja je had condens? Probeer de airco aan te houden, en controleer of je geen waterlekkage nat is, is je vloerkleed nat? Mogelijk heb je een lekkage.
Is je paravan, dus dat plastic deel bij de wissers goed schoon en niet vol modder en bladeren?

wickydude

#2
Yep, moderne auto's zijn voor geluiddemping erg goed dicht, de fabrikant gaat ervan uit dat de airco gebruikt wordt.
Waarschijnlijk heb je de voorruitontwaseming ingedrukt? dan gaat nl zowiezo standaard de airco mee aan om sneller te ontwasemen.

oja, en als k me niet vergis zit er ook een vochtigheidssensor bij de temperatuursensor. dus als de auto te vochtig is schakelt de climate control ook de airco in.

Tjico

Ok, bedankt voor jullie reactie.
Ik zal eens controleren of de vloermatten droog zijn.

wickydude

zie nu pas dat je geen CC hebt. dan klopt mijn verhaal over de sensor iig niet. Sorry, over het hoofd gezien.

oggear

Mag ik hier even verder doen nu het tog gaat over de airco?
Mijn airco van meg III grandtour 2010 1.9 130dci durfde als het warm weer was wel eens condens mee blazen naar binnen n de wagen dus.
Heb het toen ook 1 maal opgeschreven hoe of wat... was 22°c buitem en vroeg 21 binnen, toen deed hij het dus al.
Doet het enkel wanneer buiten warmer is en dan ng niet altijd waardoor garage (geen renault dealer maar wel waar ik hem kochte, voor garantie) dus niks vond.

Heb dit eens uitgelegd bij een renault dealer en die zeiden dat de airco te vlug/goed werkte, waardoor hij te snel wilt afkoelen en dus condens vormt.

Weet iemand hier iets meer over?

mark29

De reden weet ik niet, maar dit is bij meer autos.
Onze service auto, een kangoo, heeft hier ook last van, in het midden van het dashboard komt dan een natte cirkel op de ruit. Heel irritant.

oggear

Dat heb nog niet gehad, het meeste komt bij mij uit de middenconsole. Maar stop dan direct de airco w8 even en steek hem terug aan, dan doet ie het niet meer.
Kan dit dan geen kwaad?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev