Advertenties


Kosten vervangen distributieriem Megane II 1.6 16V

Gestart door Ellens, 16 mei 2008, 14:44:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ellens

Hallo,

Ik kwam er net achter dat m'n de distributieriem van m'n Megane vervangen dient te worden.
Hij gaat volgende maand de leeftijd van 5 jaar behalen. Bij de aanschaf meende ik dat het alleen bij de 20.000 km moest dom 8)7

Maar goed, het zal nu toch moeten. Ik heb even wat rondgebeld.
De kosten liggen tussen de 650 - 750 euro. Zijn dit reële bedragen? Of moet ik nog even verder zoeken?

Groeten,

Oh, ja ik had al even op het forum gezocht maar kon geen bedragen vinden.

Marcelo

het ligt eruiteraard aan waar je het laat doen,
prijzen verschillen nogal.

als ze de waterpomp etc ook gelijk vervangen,
kom je daar wel zo'n beetje op uit.
meeste gaat naar de arbeids uren  Y

Gr !-!

Stefan

Is wel een reele prijs Y

Laten ze dan meteen de waterpomp / spanrollen / multiriem vervangen.. Y ;)
Hoort er allemaal bij he.. :)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

cabriolet

nou ik weet het niet maar je distributieriem kost toch niet zoveel geld om te laten doen ??

en dan is dat slim dan om je waterpomt etc te laten vervangen

heb ik nog nooit gedaan ??

A110

Dit zijn normale prijzen en als het goed is zit daar ook de waterpomp en rollen en riemen bij incl. arbeid.

De onderdelen zijn meestal niet zo duur maar de arbeid wel.

Het is altijd verstandig om de waterpomp mee te vervangen. En waarom: als je een nieuwe riem monteerd staat er een ander spanning op waardoor het lager van de waterpomp anders belast wordt waardoor hij kan gaan lekken. Als hij gaat lekken en je moet hem vervangen kost het weer alle onderdelen omdat dan de distributieriem weer onder de koelvloeistof zit.
Dus het is gewoon verstandiger om het te vervangen.

A110
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Ellens

Citaat van: Remko de W. op 16 mei 2008, 19:00:59
Het is 5 jaar OF 120.000km... ;)
Ik bedoelde ook 120.000 :P i.p.v. 20.000  l-

Maar dat heeft hij nog niet, over een half jaar zal hij die stand bereiken ;)

En ja de prijs is inclusief waterpomp en arbeidsloon.

matthew

Citaat van: A110 op 16 mei 2008, 17:37:43
Dit zijn normale prijzen en als het goed is zit daar ook de waterpomp en rollen en riemen bij incl. arbeid.

De onderdelen zijn meestal niet zo duur maar de arbeid wel.

Het is altijd verstandig om de waterpomp mee te vervangen. En waarom: als je een nieuwe riem monteerd staat er een ander spanning op waardoor het lager van de waterpomp anders belast wordt waardoor hij kan gaan lekken. Als hij gaat lekken en je moet hem vervangen kost het weer alle onderdelen omdat dan de distributieriem weer onder de koelvloeistof zit.
Dus het is gewoon verstandiger om het te vervangen.

A110

Dit klopt als een bus.

Prijs is idd wel goed.

Citaat van: cabriolet op 16 mei 2008, 17:30:56
nou ik weet het niet maar je distributieriem kost toch niet zoveel geld om te laten doen ??

en dan is dat slim dan om je waterpomt etc te laten vervangen

heb ik nog nooit gedaan ??

Dit zijn ook prijzen van een 1.6 16v van oudere motoren 1.6 8v is goedkoper


A110

Het zal waarschijnlijk ook wat goedkoper worden met imitatie onderdelen (hoeft niet altijd zo te zijn soms zijn ze duurder). Maar wat al gezegd is het arbeidsloon maakt het duurder.

Of je moet een garage vinden waar het uurloon minder is.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

rombartus

Mijn auto word in September 5 jaar oud.
Bij de dealer in Tiel vertelden ze me dat de distributieriem vervangen moet vervangen worden,maar ze vertelden me niks over de waterpomp.
Ik bedoel bij de dealer weten ze toch wel van hoe of wat?
Groetjes Bart.

Ellens

Ik heb contact op genomen met 2 dealers en nog wat andere bedrijven, waarvan de eerste in Kollum, meteen zei dat het verstandig was om de waterpomp mee te vervangen. Bij de tweede, gevestigt in Leeuwarden, moest ik hier zelf naar informeren. Zij spraken er eerst niet over.

Hangt dus een beetje van de dealer af of ze er over beginnen. De eerste waarschuwde me ook direct voor het eventueel gaan lekken van de waterpomp wanneer ik er voor koos om deze niet te vervangen. En dus later voor dezelfde kosten te staan.

Stefan

Precies...
Dan moeten ze weer in dezelde hoek van de motor zijn dus.. Y
Verstandigste is meteen alles meenemen, distibutieriem / multiriem / spanrollen / waterpomp, zit allemaal in hetzelfde gebied Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)


Nick Mattheus

gewoon niet zeveren en de waterpomp en al de rest mee laten vervangen zou ik zeggen :q

ikzelf heb dit al voor gehad... de dealer zei me dat hij dit altijd mee veranderde, dit bleek achteraf toch ni zo te zijn... l-

nu ongeveer een 1000km nadat de riem vervangen was begonnen dus de problemen, lekken...

dus, het advies ze hier geven is dus het juiste advies !-!
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Ellens

Ik heb nog even verder gebeld en heb nu een prijs van 370 euro voor distributieriem + waterpomp en toe behoren.
Hij moest nog even uitzoeken wat de multiriem extra kost. Dit laat ik later nog wel horen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev