Advertenties


wagen start niet meer met startknop

Gestart door marsepein, 6 april 2013, 16:10:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marsepein

Beste

eerst een vooral zou ik als nieuwe lid me willen voorstellen ,mijn naam is Franky anciaux wonend te zelzate
graag zou ik willen weten wat het eventuele probleem zou kunnen  zijn met deze wagen ,met als volgt
deze wagen heb ik verleden week woensdag 2 de hands gekocht via particulier,vandaag zaterdag 06/04/2013 belde mijn vrouw mij op dat ze de wagen niet meer kan starten ,het is nu wel zo dat deze wagen word gestart via een kaartlezer en een startknop ,ben dan onmiddelijk ter plaatse geweest en kwam tot besluit dat deze dan ook niet starte ,heb de batterij losgekoppeld en getest ,en deze was nog genoeg opgeladen ,heb dan gevraagd aan een aantal mensen om de wagen vooruit te duwen ,en deze starte onmiddelijk ,bij het thuis komen heb ik de wagen via de startknop uitgelegd zoals het hoort ,en deze was geen enkel probleem ,dan wil ik hem weer starten zoals het hoort ,maar tevergeefs ,bij het starten geef hij dan ook geen enkele foutmelding op dasboard ,hoor allleen een klik en voor de rest niks,natuurlijk zijn we vandaag zaterdag en geen enkele garage kan mij helpen ,maar via deze weg kan er mij iemand messchien helpen die al met deze probleem zijn geconfronteerd geweest
het is een renault megane van 2003 benzine 1398 cc

J to the H (Jeroen)

Klinkt als een startmotor die weigert..
Hoeft geen defecte startmotor te zijn, kan ook de voeding zijn.

Tedo

#2
Of een massa probleem.
Heb je al geprobeerd of de auto wel start met de tweede sleutelkaart (indien je die hebt)?
En start je met de koppeling in? Probeer het dan eens in vrij met alleen het rempedaal ingedrukt.

marsepein

inderdaad de wagen geef een klik en erna niks meer ,de klik is hoorbaar naast de batterij ,is er een bakje met een aantal fiches en plontjes ,natuurlijk weet ik niet of het daarmee te maken heeft

marsepein

jammer genoeg heb ik geen 2 de sleutelkaart ,maar aangezien ik deze kan stil leggen kan ik me moeilijk inbeelden dat deze eventueel stuk is of niet???
de manier waarop je vroeg om de wagen te starten ,is ook de manier de wij doen om te starten en aangezien we deze wagen al 50 tal keren hebben gestart zonder probleem ga ik er vanuit dat deze  ook het goede manier is

J to the H (Jeroen)

Wat Tedo bedoelt is dat er 2 manieren zijn om te starten:

De rem intrappen (terwijl hij in z'n vrij staat) en op de startknop drukken, of
De koppeling intrappen en op de startknop drukken.

Het zou namelijk zo kunnen zijn dat er een sensor bij je koppelingspedaal defect is, waardoor hij niet wil starten.
Echter zou je dan volgens mij ook geen klikje horen, maar zet je de auto op contact, en van contact af als je de knop indrukt.

marsepein

 beste


De rem intrappen (terwijl hij in z'n vrij staat) en op de startknop drukken,deze doen we elke keer op deze manier ,hoop alleen dat het geen al te grote problemen zal volgen als ik de uitslag maandag of dinsdag zal horen ,maar alle sugesties zijn welkom hoor ,

Timelord

Ik hield de knop steeds ingedrukt tijdens het starten, maar ik ben er sinds kort achter gekomen, dat 1 druk genoeg is om de motor te laten starten.
De hele voortgang doet hij dus zelf, waaruit ik concludeer dat hij ergens een startprocedure activeert. Waarschijnlijk gaat het hier bij jou fout ?

Uitzetten kan volgens mij ook zonder sleutel.


ramon16v

bij de grand tour start hij niet als de kofferklep open staat, kan niet uit het verhaal wijs maken om wat voor type het is

Tedo

Sedan idem, dus dat doen ze vermoedelijk allemaal, Ramon. Maar dat staat dan ook in je display.

Roadkill (Michiel)

Die van mij start wel als de kofferklep open is.. Maar klinkt mij ook als startmotor, misschien stekkertje los, of draadbreuk?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dominique Reijerink

Mijne start ook met klep open, en ik start altijd met koppeling en rem ingedrukt.

Maar even terug op uitzetten zonder kaart in sleuf, dat doet hij bij mij niet.
Ik kan de auto uitsluitend starten met de kaart in de sleuf en kopp en/of rem ingetrapt te hebben, maar de auto uitzetten kan ook alleen als de kaart in de sleuf zit.
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

J to the H (Jeroen)

Ik kan hem wel stoppen zonder kaart.

Moet dan wel 2 x achter elkaar de startknop indrukken.

leuke aanvulling:

Op de duitse autobahn richting tsjechie voor wintersport doe ik mijn beklag bij mijn kameraden dat het uitschakelen van de auto niet mogelijk is tijdens het rijden.
Op zich geen probleem, maar wat als je auto op hol slaat?

Om mijn standpunt kracht bij te zetten druk ik een aantal keren boos op de startknop.
Nu weet ik dus dat hij wel uit te schakelen is tijdens het rijden. En hij houdt er dan geen rekening mee dat je op de linkerbaan op de snelweg rijdt  8)7.

Roadkill (Michiel)

Als je auto op hol gaat (ga er dan even van uit dat je een diesel hebt) dan krijg je hem dus zo wie zo niet meer via contact uit.... dus auto in zijn vrij, dan tot stilstand brengen, handrem er vol op, hoogste versnelling kiezen en koppeling laten schieten is dan de enige remedie (als ie tegen die tijd niet uit elkaar geklapt is natuurlijk :D )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev