Advertenties


Stotteren en inhouden

Gestart door Jeremy, 17 juni 2012, 16:39:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sijm138 (jesse)

ik zou je bougies VV  ik heb dit probleem al meerdere malen mee gemaakt ook n erge maten dat hij gewoon begon te bokken.
toen heb k er 4 verse bougies ingezet en was het over met sensoren zal dit niet snel gebeuren maar eerder bij de ontsteking zelf..
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Tedo

Wat die optrekdip betreft: dat hebben ze allemaal. Niet alleen de 1.6 16V. Vreemd genoeg hebben de Megane I en III met hetzelfde blok (met iets minder vermogen) dit niet...

Jeremy

De auto is al door meerdere dealers nagekeken en ze zeggen allemaal wat anders... Mijn vaste dealer voor onderhoud is VKV in Gorinchem en die staat toch best goed bekend.
Bougies kan ik ook nog wel even doen.
En de bobines vervangen kon toch al geen kwaad aangezien er nog de originele in zaten, alleen jammer van die belachelijk hoge prijs.... de laatste Sagem vervang ik ook nog wel door een online gekochte nieuwe... uit voorzorg.
Ik ga die sensor ook nog online bestellen aangezien deze ook bij het uitlezen eruit kwam en ik ga deze zelf vervangen aangezien dat niet erg moeilijk is.
Als ik dat allemaal gedaan heb weet ik in ieder geval dat die dingen allemaal goed zijn en als het goed is voorlopig niet meer kapot gaan.
En de nokkenasversteller zelf ga ik pas laten vervangen als er echt helemaal niks anders meer op zit want de distributie riem kan nog een aantal jaartjes mee.

Wat betreft die dip... heb hier ergens gelezen volgens mij dat ze dat expres hebben gedaan voor milieunormen o.i.d. en dat die met een software-update opgelost kan worden.


Jeremy

Probleem opgelost!
Diegene die bougies zeiden gaan door voor de koelkast! :D
Gisteren even gebeld naar me zwager die de beurt voor me had gedaan en hij had dus niet de bougies vervangen.
Vandaag even langs de garage gegaan weer en ze laten vervangen.(ze zagen er ook niet al te best meer uit)
Ik heb ook gelijk het advies opgevolgd om hem nogmaals uit te laten lezen en ook gelijk de gasklep opnieuw laten inleren.
Er kwamen slechts twee storingen naar boven... temperatuursensor, maar dat is van de airco die al een tijdje leeg is dus geen probleem. En de andere van de nokkenasversteller, maar die was al bekend natuurlijk en nogmaals bevestigde de monteur dat ik er probleemloos nog een tijd mee rond kan rijden tot hij kapot gaat uiteindelijk.

Dus het probleem lijkt nu opgelost... soms is het zo simpel gelukkig! !-!
binnenkort de laatste Sagem nog vervangen en dan moet de motor er wel weer even tegen aan kunnen hoop ik!

Iedereen bedankt voor het meedenken! ik heb er echt veel aan gehad! !-!

BadEend

Bobines altijd per 4 vervangen anders gaan de andere op korte termijn ook kapot.
Je kan beter Valeo bobines nemen ipv Beru deze gaan namelijk om de haverklap kapot.
Via www.mister-auto.nl kan je deze krijgen voor € 33,- per stuk.

Jeremy

#20
@BadEend: per vier vervangen is volgens mij onzin... is in ieder geval de eerste keer dat ik het hoor en ik heb veel mensen gesproken die er verstand van hebben.... Per twee heb ik wel regelmatig gehoord, maar heb ook weer gehoord dat dat onzin is.
En de Sagem bobines zijn degene die snel kapot gaan.. Valeo en Beru zijn de goede.

Edit: De auto rijd trouwens nog steeds prima... beter dan ik me kan herinneren zelfs! !-!

Roadkill (Michiel)

Nou die beru's doen het bij mij iig geval al een 80k prima, als je de orginele sagems erin hebt en er gaat er 1 stuk,dan zou ik de rest wel meteen vervangen,btw dit geld imho voor alle merken,mits de vorige keer ook allemaal tegelijk vervangen,slijtage zal bij alle ongeveer gelijk zijn, dus al er 1 gaat kan je er op wachten dat de rest er ook binnenkort aankomt.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

BadEend

Bij mij gingen die beru bobines de eerste keer 40000 km mee, de 2de keer ook en de 3de keer amper 20000 km. Dus voor mij nooit meer beru bobines.
Daarbij moet ik wel aantekenen dat mijn auto op LPG rijd. Maar ik heb al van meerdere mensen slechte verhalen over die beru bobines gehoord.
Over Valeo bobines heb ik een stuk betere verhalen gehoord, die heb ik nu dus ook.

Minkert

Onthoud je wel dat je ook startproblemen kan krijgen met een slechte/defecte nokkenas versteller

Jeremy

Was al bekend bij me... heb ik ook vermeld ergens in het topic hier volgens mij,maar komt maximaal 1x per maand voor bij me dus ik maak me er niet druk om.

Jeremy

Toch nog steeds een probleempje...
Als de motor stationair draait hapert hij af en toe en de hele auto trilt dan even.
En vandaag wilde hij weer even niet starten (zonder ratel geluid)
Heb dus al vervangen:
-BDP
-Temperatuursensor
-Lambdasonde
-2 bobines
-Bougies
-Motorsteun

Dus wat is raadzaam? zit zelf te denken aan de 2 andere bobines aangezien bij het uitlezen er niks uitkwam toen en het lijkt alsof 1 cilinder af en toe geen vonk krijgt bij stationair.

BadEend

#26
Bobines kan je testen door de stekkers van de injectoren 1 voor 1 los te halen.
Symptomen zoals jij die beschrijft zouden kunnen duiden op kapotte bobines.

Jeremy

Probleempje is weer uit gelopen tot hetzelfde euvel....
Stationair met koude motor wil hij nauwelijks tot niet blijven draaien.
Begin nu toch echt te denken dat er gewoon ergens iets niet goed is in dat blok en dat de oplossingen het probleem telkens alleen maar even verbergen.
Begin wel een constante factor op te merken...
Telkens begint het als de auto voor langere tijd stationair heeft staan draaien... De eerst volgende keer als ik hem daarna start weigert de auto en blijft de startmotor constant doordraaien, als ik hem dan eenmaal aan de praat krijg is er niks aan de hand tot ik hem de volgende dag met een koude motor start. Dan begint het euvel dus van voor af aan met niet aan willen blijven stationair....
Wie o wie weet de oplossing??? ik begin onderhand wanhopig te worden nu...

Paul

Welke temperatuursensor is er vervangen?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Jeremy

Van het koelwater voor de ecu, dus niet diegene voor het display

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev