Advertenties


Stationair toerental,hoog en schommelend,YESSS OPGELOST!!!!

Gestart door Roadkill (Michiel), 6 november 2009, 20:08:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

Hey heb 1 kleine irritatie bij mijn Megane Grand tour 1,4 16V.Namelijk bij warme motor draait ie stationair tussen de 1500-2000 toeren.Bij koude motor loopt ie super,geen storingsmeldingen of lampjes die gaan branden,motor pakt goed op in alle toeren tallen.Maar stoor me er wel aan.Oh hij rijd trouwens op gas.En hij heeft het niet altijd,maar wel regelmatig genoeg om er niet helemaal blij mee te zijn.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

A110

Ik vermoed vervuiling van het gasklephuis. Of ergens valse lucht. Ik zou beginnen met schoonmaken van gasklephuis en het opnieuw laten inlezen.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Roadkill (Michiel)

Gasklephuis reinigen kan ik zelf denk ik wel,maar inlezen word waarschijnlijk dealerwerk??
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

subzero


Roadkill (Michiel)

Gister de GT na me werk bij het autobedrijf gezet voor oplossing prob.Vandaag om ff voor 5-en telefoon,hij is helemaal uitgelezen en blijkt op een tempsensor van de koelvloeistof verkeerde waarde door te geven aan het motormanagment.Schijnt dat ie 2 sensoren heeft,1 voor de temperatuurweergave op je dashboard,en 1 die dus temperatuur doorgeeft aan het motormanagment,deze geeft dus de waarde door van -40 graden,hierdoor zou er gas worden bijgegeven. Morgen komt er een nieuwe in en zou het probleem opgelost zijn.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Ok net telefoon gehad,nou ja mijn vriendin dan ik zit ziek thuis:s,nieuwe sensor geplaatst maar nog steeds de zelfde fout melding.Volgende week vrijdag gaat ie dus naar de dealer,hopen dat ie er wel uit komen.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

A110

Hebben wij ook een keer meegemaakt. Ligt aan de stekker van de RE. Je kan proberen om alle 3 de stekkers van de RE los te nemen in goed in te spuiten met carbuateur cleaner daarna goed droog spuiten met lucht. Je zal zien dat er witte isolatiesmurie uit komtzetten. Deze smurrie zorgt voor problemen in de stekker waardoor je dus foute waarde's kan krijgen. Als dat niet helpt dan wordt het de kabelboom vervangen van de motor. Dit was uiteindelijk bij ons de oplossing.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Roadkill (Michiel)

Laat ze het wel oplossen,heb nog garantie;) Btw Re staat voor regel eenheid???
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

A110

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Roadkill (Michiel)

Goed auto vrijdag weer weggebracht,via de handelaar is ie naar de dealert gegaan,waardes van de sensor zijn nu goed.Dealer heeft een pakking van het gasklephuis(hij had het over een smoorklephuis) vervangen daar zou ie valse lucht hebben gezogen.Verder opnieuw ingeleerd en de laatste software ingeladen.Was nog niet helemaal goed maar liep iig een stuk lager stationair,1100rpm.Ze dachten eventueel nog een lek in het inlaatspruitstuk of pakking daarvan dan.Maar goed ik begin morgen bij mijn nieuwe baas,dus maar ff opgehaald en een vervolg afspraak gemaakt.Sta ik bij het eerste de beste verkeers licht,loopt ie #%$@ 3000rpm stationair!!!!Meteen omgedraaid en terug,kan hem nu echt niet missen en kan ook niet ff snel een auto regelen(handelaar heeft geen leenauto,heb ik weer) Begin er een beetje moedeloos van te worden,dus als iemand hier nog een idee heeft hoor ik het graag.Het is iig niet elektronisch,auto is gechecked en opnieuw ingeleerd door Bogtrop(?) in Heilloo
Heb nu zoiets dat ze volgende week de uto kunnen krijgen voor een week,en dan wil ik hem goed terug hebben of me geld terug...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

matthew

En hij rijdt dan wel goed of komt die ook niet boven de 3000 toeren?
Want als dat zo is dan loopt die in noodloop en is het weliets electronisch.

En ik neem aan dat dit op benzine is,of isdit alleen op gas?

Roadkill (Michiel)

Nee rijden doet ie gewoon super,voor wat je mag verwachten van een 1,4tje.En maakt niet uit op gas of benzine.Denk zelf nog steeds aan een vacuumprob,en dan meer een slangetje dan het inlaatspruitstuk.Maar goed ik heb ook geen rontgenogen,dus wacht het nog ff af.Maar in de tussentijd zijn suggesties meer dan welkom
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Goed afgelopen zaterdag de auto weer eens teruggebracht naar het auto bedrijf,en gisteren weer opgehaald.En ja hoor het is weer niet opgelost:(:(:( Nadat de dealer de vorige keer een pakking heeft vervangen,gasklephuis heeft gereinigd,software heeft geupdate,en heeft geconstateerd dat er geen foutmeldingen meer waren,is nu dus het hele gasklephuis vervangen.....(logisch je begint altijd bij de duurste onderdelen??)Net ff snel naar Obdam (Renaultdealert hier) gereden en een nieuw vacuumslangetje besteld,die heb ik namelijk ff losgekoppelt en maakt qua rijden geen moer uit,geen foutmeldingen,en het euvel heeft ie nog steeds.Maar dit slangetje zit zeg maar "geklikt" tussen het gasklephuis en het zwarte kunstof gedeelte van het inlaatspruitstuk,enkel als je er naar kijkt dan is ie al los....Aan de andere kant van het slangetje,als je recht voor de auto staat links,zit een "potje" met daar ok nog 1 of 2 stekkers,en daar is ie niet vanaf te krijgen.Hoop dat dit het is,weet iemand waar dit "potje" voor dient? Betreft een 1,4 16v van 2005

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

A110

Ik denk een elektrische vacuumklepje. Je moet wel eerst wat induwen op de aansluiting van het slangetje anders krijg je hem er zeker niet vanaf. Een groen of wit of zwart iets induwen beetje draaien en zachtje's lostrekken.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Roadkill (Michiel)

Van dat potje gaat ie netjes los,vind enkel dat de andere kant van het slangetje,zeg maar het gasklephuis wel errug makkelijk gaat...Voel bijna geen weerstand bij het loshalen,vind het bij vast zetten ook niet erg lekker "vast"klikken.Als de motor draait is het moelijker om hem los te krijgen,maar gaat nog steeds makkelijker dan verwacht.Maar goed kan natuurlijk ook zijn dat ik eigenlijk gewoon veeeel sterker ben dan ik zelf denk:D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev