Advertenties


foutcode C121D1 !!!!!!!!!

Gestart door tripleM, 23 januari 2019, 11:50:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tripleM

is iemand hier bekend met deze code, krijg zins een paar dagen deze code bij het uit lezen maar dan geeft die aan dat hij onbekend is in het systeem (delphi), ga ik het uitlezen met de clip geeft die niks aan.
het is puur tijdens het rijden dat er een melding op de scherm komt met elecronische storing samen met de service lampje


mark29

welke tekst staat erbij? want hier kunnen we niks mee, dan mag je zelf gaan googlen.

tripleM

C121D1 - unknown fault code, dat is het enige wat er bij staat  :x misschien dat er iemand is die deze code heeft gehad.
als ik ga googlen kom ik op een poolse sites uit


A110

Wat zijn de gegevens van je auto. Dan wil ik even zoeken voor je.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

tripleM

welke gegevens heeft u nodig ?
Kenteken: 17-ND-HG
1.6 16v
K4M T7

tripleM

ben zelf een beetje aan het zoeken geweest, kom uit op een poolse site. kameraad kan een beetje poolse maar die kwam er ook niet echt uit, zover hij er uit kon halen was de code iets met de nokkenas versteller

A110

Als ik het dus begrijpt staat de foutcode dus in je motorregelapparaat.

De C in de foutcode staat voor chassis. Ik vermoed dat je ergens anders een foutcode hebt staan en als ik moet gokken zou dat wel eens in het remsysteem kunnen zijn. Deze foutmelding is volgens mij van een ABS storing. En daar zal de motorregelapparaat op reageren omdat deze met het CAN netwerk in verbinding staat met de ABS-regelapparaat en deze regelapparaten met elkaar communiceren.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

tripleM

#7
heb hem even bij de dealer laten uitlezen, bleek de remschakelaar achter de pedaal te zijn deze was stuk en gaf dus de storing, tevens begon de motor ook behoorlijk te ratelen. bleek de nokkenasversteller stuk te zijn, deze ook maar direct laten vervangen samen met de nokkenasregelschuif, verschil is duidelijk te merken.


nu blijf ik nog steeds met een raadsel over, heb nu al een tijdje dat het gas blijft hangen rond de 1100 toeren en gaat vervolgens naar 600. dat is 1 maar als de voltage in de gaten houd schiet deze naar 12.3, dit lijkt me niet normaal


tripleM

paar dagen na dat de dynamo naar 12v ging is die overleden nu nieuwe er op en alle problemen weg  l-

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev