Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 49

Gestart door Stefan, 3 juni 2014, 14:53:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mark

Idd allemaal erg interessant.  !-!
Als ik over een paar jaar mijn eigen beunschuur heb, ben ik ook vanplan om een f7r in een hatchback te bouwen.  8)7

Maar dat zit er voorlopig nog niet in.  ;) moet het voorlopig met m'n 1.4e naaimachine doen.  :D

Christian de Vriend

dan zou je een rxe moeten zoeken,bij de 1.6 heb ik de overwogen om
een 16v ombouw te doen,echter is het kosten technisch niet aantrekkelijk
je zit met je ophanging,subframe,motor steunen,elektra ect..
en dan is het zo dat de interieur ecu,de ecu van de f7r niet gaat
accepteren.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Als ik daar aan begin, dan word die ook helemaal opnieuw opgebouwd.
Met alle cup onderdelen die te verkrijgen zijn.  !-! Maargoed duurt nog wel een paar jaar.  ;)

Renault Sport

Ik heb nog wel eens het wilde plan om een F7P of een F7R in een Volvo 340 1.7 te bouwen. Achterwielaandrijving met een snelle motor !-! https://www.youtube.com/watch?v=blfNcWejXZU

Eerst maar eens een degelijke crosser, dit is iets voor later. Had ik maar een geldboom :q

Christian de Vriend

dan mag je nu al onderdelen gaan kopen,die zijn er (zo goed als) niet meer
te verkrijgen,ik probeer stabilisatie stang rubber te vinden,die zijn er niet meer.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Renault Sport

#126
Citaat van: Christian de Vriend op 13 augustus 2014, 14:56:42
dan mag je nu al onderdelen gaan kopen,die zijn er (zo goed als) niet meer
te verkrijgen,ik probeer stabilisatie stang rubber te vinden,die zijn er niet meer.

Inderdaad, ze zijn er bijna niet meer. Jammer. Die CVT dingen zijn er bij de fleet en je kunt voor een goede staat zo'n ding voor noppes krijgen, alleen wordt de ombouw wel moeilijker dan. :')

http://www.volvo300mania.com/uk/forum/viewtopic.php?f=13&t=11630

Heerlijk ding die 740.  :q

Christian de Vriend

@Dirk de koppeling is versterkt van LUC (sasch geeft problemen),en vliegwiel verlicht en gebalanceerd.

aangezien ik een bedrijfswagen heb,is de 16V geen daily,maar vibra technics
schijnen nog wel te kunnen,echter als je alles in powerflex zwart steekt
dan ga je hinder hebben van de trillingen,ik pak paars of geel,dus wel beter
dan standaard,maar niet te stug.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Yorick

Haha, woeste dingen die 740'ers.  :play:

Wanneer is je 2.0 16v helemaal perfect dan Christiaan? Nooit denk ik :P
En die van jou dan Dirk?  :9~

Christian de Vriend

perfect issie in mn ogen al,der staat een 16V in de garagebox,en dat vind ik perfect.

ik hoop ooit een stand-alone motor ecu te monteren,dat biedt meteen perspectieven om er een
haarfohn op te monteren,alleen daar komt echt grof geld bij kijken,ik laat het niet bij een low-boost
conversie,ik ga liever voor high-boost,maar dan praat je over bedragen van rond de 10.000€
ik gok dat Dirk er niet ver vandaan zit,als die er al niet overheen is geschoten.

dus ik ga eerst voor een standalone ecu,hiermee kan de 16v optimaal worden afgesteld.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Yorick

Haha, mooi gesproken. :)

Voor de rest is het hogeschool-taal voor mij..  8)7

Christian de Vriend

en ik heb niet eens een hogeschool diploma  :q
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dirk Kuipers

Citaat van: Christian de Vriend op 13 augustus 2014, 22:38:54
ik hoop ooit een stand-alone motor ecu te monteren,dat biedt meteen perspectieven om er een
haarfohn op te monteren,alleen daar komt echt grof geld bij kijken,ik laat het niet bij een low-boost
conversie,ik ga liever voor high-boost,maar dan praat je over bedragen van rond de 10.000€
ik gok dat Dirk er niet ver vandaan zit,als die er al niet overheen is geschoten.

Daar laat ik me maar niet over uit... Dat doet pijn.. ;)
Nee, ik heb ook gewoon hier en daar erg dure foutjes gemaakt... En gekozen voor een supercharger ipv turbo. Ik denk dat ik goedkoper een turbo had kunnen plaatsen.. Daarnaast ben ik ook geen expert waardoor ik ook nog wel wat foutjes heb gemaakt. Maar héé, ik vond het gewoon leuk om te doen, en als de financiën het toelaten.. Ik was student en had een goed lopend bedrijf zonder gezin om voor te zorgen.. Dan kan zoiets.. :)

Mijn auto staat inmiddels bij een bedrijf om af te stellen. Maar dat kan nog wel een maandje duren want hij had het erg druk zo midden in het race seizoen.

Christian de Vriend

#133
Trail and error,dat heb je wel eens.

misschien niet qua kosten niet te vergelijken,maar ik was van mening dat het gietijzeren spruistuk van de F7P een winst zou opleveren,maar helaas bleek
het zelfs tegenovergestelde,ik verloor koppel onderin.

Dus hopa,oude F7R spruitstuk kon er weer terug op,alleen beide keren dat er werd gewisseld,moest de downpipe worden aangepast.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Stefan

Alweer lekker bezig Patrick en Samantha!  !-! !-!
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev