Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 49

Gestart door Stefan, 3 juni 2014, 14:53:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

Ik begrijp het wel, maar vind het wel jammer! ;)
Ik heb al aangegeven graag op de hoogte te blijven van dit mooie project!

Christian de Vriend

@yorick hele blok is uit de megane gegaan,maar ik post niks meer,gezien het feit dat er niet of
nauwelijks word gereageerd,uiterlijke tuning heeft toch de nadruk ipv motorisch.

overigens ligt het ff stil,16v is geschorst (wachtend op onderdelen) en aangezien ik volgend
jaar vader word,zal het daarna sowieso rustig worden de 1e jaar/jaren.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Renault Sport

#107
Jammer, kijk er altijd graag naar. Maar ik ben eigenlijk ook meer iemand van het kijken naar een forum dan een poster.
Wat je zegt, optische tuning heeft de nadruk over dat van de motorische (tuning) techniek. Niks ten nadele van de optische tuners hier (ieder z'n eigen en dat vooral houe zo, zeg ik altijd), maar mis het wel een beetje af en toe. ;)

Dredan

Mooi gedaan Willem, is wel lastig werkje geweest of niet?
Megane coupe 1.6e // Megane coupe 2.0 16v

Willem

Viel mee, de kwaliteit van de folie viel me niet tegen en ik had van te voren een template gemaakt van papier. Dus al met al een halve middag werk.

Yorick

Citaat van: mark op 11 augustus 2014, 13:50:41
Dikke wielen Yorick  !-!
Thanks  !-!

Citaat van: Renault Motorsport op 11 augustus 2014, 17:36:02
Ik plaats geen detail foto's meer van mijn project. Van nu of aan post ik heel af en toe wat foto's van het geheel en dat is het dan. Forumleden kunnen mij gewoon een PB'tje sturen om alle foto's te kunnen zien. Reden van besluit ook via PB.

Tot zover.

Watse ;)
Citaat van: Christian de Vriend op 11 augustus 2014, 20:29:40
@yorick hele blok is uit de megane gegaan,maar ik post niks meer,gezien het feit dat er niet of
nauwelijks word gereageerd,uiterlijke tuning heeft toch de nadruk ipv motorisch.

overigens ligt het ff stil,16v is geschorst (wachtend op onderdelen) en aangezien ik volgend
jaar vader word,zal het daarna sowieso rustig worden de 1e jaar/jaren.

Ik vind het van beide jammer! Ben wel benieuwd naar de reden Watse.

@Christian, het feit dat er weinig wordt gereageerd is nu misschien wel weer anders dan in de tijd dat je dat besluit hebt genomen.
Er zijn weer andere leden online en actief, wellicht vinden zij (zoals ik) het wel leuk als je het doet! Ondanks dat wellicht veel leden niet zoveel verstand hebben van motorische tuning, is dat het posten wat mij betreft wel waard.  Heb je project met plezier gelezen. Zonde toch!
Overigens begrijp ik het wel hoor, maargoed.
Succes er iig mee!

@ Willem, netjes kerel. Ziet er strak uit!

bowldave

Moet eerlijk zeggen dat het echt allemaal retestrak eruit ziet..
Bij vrijwel iedereen, en der gaat mega werk inzitten..
Dus zal ook wat vaker reageren haha

Valt wel op dat er veel minder mensen zijn die wat met een Megane fase 2 doen!

mark

Maar daar ben ik dan weer voor he :D.

Moet er wel bij zeggen dat ik de laatste tijd niet veel in de projecten zit te neuzen, omdat ik zelf ook bezig ben. En zit nu op vakantie, dus heb weer ff tijd.  !-!

Willem

Thanks Yorick!

En Christian, ik vind het ook mooi om te zien wat er motorisch allemaal aan te passen valt en wil dat zeker ook gaan doen als ik de buitenkant een beetje naar smaak heb. Dan is de motor aan de beurt  !-!

Christian de Vriend

RMC is altijd meer optisch ingesteld,en dat had ik ook,echter met de 16V is er technisch qua tuning
(veel) meer mogelijk,maar ik zal wel ff wat posten wat er is gebeurd met de 16V.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Willem

Ziet er goed uit Christian!  Ga zo door  !-!

Rohald

Dat zijn toch wel de project-topics die het forum juist zo breed qua informatie houden !-!

@ Christian: mag ik je vragen waarom je een buigbare slang gebruikt heb voor op je luchtfilter?
Ik heb juist een regenpijp gebruikt met een gladde binnenkant zodat de lucht zo weinig mogelijk weerstand krijgt.
Net als dat er zo weinig mogelijk bochten bij mij in zitten. Dit alles remt de aanzuiging van de verse lucht af.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Yorick

Ik vind het ook wel interessant om te lezen wat Christian allemaal doet!
Kun je het allemaal zelf, heb je zoveel verstand van motoren van auto's of heb je hulp?
Flinke klus, motor eruit etc.

Heb er niet veel verstand van, maar scheelt er zoveel tussen een 1.6 en een 2.0 16v? Achter is dus geen torsieas bv?

En het optische is te zien he, motorisch niet.. Dat maakt het misschien wat minder leuk, maar niet minder belangrijk!

En moet de lucht zo hard en snel mogelijk de motor invliegen dan Rohald? Haha!

Christian de Vriend

@Rohald regenbuis is plastic,plastic word statisch en ik heb gezien dat dit invloed kan hebben op
het vermogen,rvs of sileconen buizen zijn toch altijd beter
die flexibele buis is voor de aanvoer naar het filter,hoe die daar komt maakt niet zo veel uit,het
belangrijkste is,wat er tussen filter en gasklephuis zit,in mijn geval 10cm aan sileconen slang met net
genoeg ruimte voor de inlaat temp. sensor.

Eerder dit jaar stonden er 2 clios op de testbank,ieder zelfde 172 rs motor,de ene had een soort
openlucht filter,de ander had de opset die ik nu heb,het verschil lag hem in de inlaat temp.
dat verschil was 20grd,de ene had 50 (ongeveer) de ander lag rond de 30
moet wel zeggen dat het sowieso warm was die dag.

@Yorick verschil tussen de 1.6 en de 16V ...tja met een stoplichtsprint word dat verschil al snel
duidelijk,uiterlijk zie je er niks aan,als ik tegen bekende vertelde dat ik een andere wagen heb,stonden
ze me ff raar aan te kijken,en kreeg ik de vraag wat het verschil is/was

maar inderdaad,op de remmen en zijscherm badge na zie je niks,interieur is wel anders,in de 16v zitten
stoelen die meer steun hebben voor het bochten werk.

Ik zal ook eerlijk zijn,veel van mijn kennis komt van anderen,en van wat ik gezien en geleerd heb van de
dyno dagen die ik nu al 10 jaar bezoek in goes. Jo (belische renault rijder) is toch wel de gene die
mij het meeste geleerd en geholpen heeft,daar komen ook de meeste onderdelen vandaan die niet
standaard zijn. die heeft mij ook geholpen met de ophanging,ik had een 1.6 kw set,die niet op de
fusee paste van de 16v

oplossing:
pak de fusee en klauw van de meg 1 ph2 1.6 16v en voila,de 1.6e veerpoot past op de fusee
en je kan meteen 280mm remschijven monteren (ipv 256mm) ik heb meteen megane cup schijven
gemonteerd,eerst had ik ferodo ds3000 blokken,doe zijn vervangen door carbone lorraine rc6 blokken.

renault is soms net lego,van lego kan je alles maken.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dirk Kuipers

#119
Van dit soort topics kunnen we met zn allen alleen maar leren Christian,
Iemand die ook van plan is iets met zijn motor te doen kan veel ideeen op doen in zulke topics.. Ideeen over hoe hij het wel wil doen, maar ook hoe niet. Als er meerdere van dit soort topics zijn die het allemaal net iets anders doen, kan iedereen daar zelf zijn ideeen uithalen. Het heeft mij er in ieder geval nooit van weerhouden geen berichten te plaatsen.. Hopelijk blijven we ook updates van jouw project langs zien komen! 

Wat ik me bij jouw inlaatbuis afvraag, zuigt hij de lucht nu niet langs de radiateur naar binnen waardoor de lucht toch warmer wordt dan je zou willen? De opening van je buis staat haaks op de radiateur waardoor je wellicht een luchtstroom krijgt die langs je radiateur loopt? Bij hoge snelheden zal dat wellicht meevallen...

Ik vind die motorsteunen wel interessant trouwens! Zijn die gewoon voor onze megane beschikbaar?
Hoe comfortabel kun je straks nog rijden in de megane? Want hij is nog wel je dagelijkse auto toch?

Wat voor koppeling heb je er eigenlijk in gestopt?

En ja, begrijpelijk dat je het straks allemaal wat rustiger aan doet als er kindjes in het spel zijn.. Ik weet er alles van! :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev