Advertenties


ruitenspoeiers voor werkt niet achter wel.

Gestart door Zakaria, 19 oktober 2009, 02:28:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zakaria

Hallo forumleden,


Ik heb één probleem met mij megane van 2003, als ik mij ruitenwisserhendel navoren trek kom er geen
water uit de spoeiers, de bladen wissen wel maar géén water de pom hoor ik loeien maar niks komt eruit, wel voor achter op
dat moment. Als ik de hendeldraai voor de achterste komt ook weer water uit, dus storing?


Wie weet wat hier de oorzaak van is?  8)7
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

meganemaarssen

op naar een RS...Look dan....;)

A110

Ruitensproeierpomp kapot.

Nieuwe erin doen en alles werkt weer zoals het hoort.

Deze pompje's gaan veel kapot en kunnen de gekse storingen geven als je de handel bedient.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew


Zakaria

Citaat van: -KJ- op 19 oktober 2009, 23:52:35
De pomprichting van de pomp werkt door ompoling: plus en min erop: voorste sproeiers, min en plus erop: achterste sproeier. Als hij het achter wel doet en voor niet (maar wel loopt), dan lijkt een losse of gescheurde slang met het meest logische.Je zou het even kunnen checken door 20 seconden de voorste sproeiers te laten werken en dan onder de auto te kijken. Als de pomp wel werkt, maar er een slang los is, dan moet er een plas onder de auto komen. Het reservoir (met pomp) zit achter de rechter mistlamp. Even de voorbumper eraf (10 minuten werk) en je weet meer.


Klopt dat is het inderdaad, ik ga morgen checken.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

matthew

Citaat van: Zakaria op 23 oktober 2009, 22:54:06
Citaat van: -KJ- op 19 oktober 2009, 23:52:35
De pomprichting van de pomp werkt door ompoling: plus en min erop: voorste sproeiers, min en plus erop: achterste sproeier. Als hij het achter wel doet en voor niet (maar wel loopt), dan lijkt een losse of gescheurde slang met het meest logische.Je zou het even kunnen checken door 20 seconden de voorste sproeiers te laten werken en dan onder de auto te kijken. Als de pomp wel werkt, maar er een slang los is, dan moet er een plas onder de auto komen. Het reservoir (met pomp) zit achter de rechter mistlamp. Even de voorbumper eraf (10 minuten werk) en je weet meer.


Klopt dat is het inderdaad, ik ga morgen checken.

Dit kan niet want er staat dus dat er achter water uitkomt als je voor voor sproeit,en ook als je voor achter sproeid komt het er achter uit,dus de pomp keert hem niet meer om en is dus je pomp kapot,mocht dit anders zijn is je klachtomschrijving niet juist en is er iets met je slang.

Zakaria

Hij had een tijdje goed gewerkt heren, de pomp was niet kapot zat vuil tussen de slangen, heb een lucht pistool van de week gepakt en door de leidingen geblazen daarnaar tijdje goed gewerkt.


Maar nu werkt die weer niet, ik hoor dit keer ook de motortje niet? Ik was wel vergeten normale water eruit te halen, kan die vastbevroren zijn??

Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Zakaria

Citaat van: -KJ- op  6 januari 2010, 17:03:13
Kijk eens op de thermometer.... gewoon water bevriest bij 0 graden. Even de auto binnen zetten of met een föhn het motortje verwarmen en dan als een haas de goede vloeistof in je reservoir gieten.


Haha -4 ja ja. Ik ben stom geweest dat ik water erin ben vergeten, want ik hoor de motor niet meer draaien.

Maar goed idee ff met een föhn alles warm maken.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

maXcomX

De gaatjes van je sproeiers doorprikken met een staaldraadje van een staalborstel wil ook wel eens helpen (aangekoekte pekel/vuiligheid)

maXcomX

Tja, dan heb je nog geluk gehad dat de zaak niet kapot gevroren is. Plastic en vorst zijn geen goede vrienden.

Medel

Citaat van: -KJ- op 19 oktober 2009, 23:52:35
De pomprichting van de pomp werkt door ompoling: plus en min erop: voorste sproeiers, min en plus erop: achterste sproeier. Als hij het achter wel doet en voor niet (maar wel loopt), dan lijkt een losse of gescheurde slang met het meest logische.
Je zou het even kunnen checken door 20 seconden de voorste sproeiers te laten werken en dan onder de auto te kijken. Als de pomp wel werkt, maar er een slang los is, dan moet er een plas onder de auto komen. Het reservoir (met pomp) zit achter de rechter mistlamp. Even de voorbumper eraf (10 minuten werk) en je weet meer.

Heb zelfde probleem (als ik voorsproeiers bedien komt achter er een straal uit, pomp is goed hoorbaar) eea uitgesloten door te testen en door te blazen, rechter voorwiel eraf en spatkap eruit gehaald, blijkt dat ik idd daar niet makkelijk bij het pomje kom ( zie het niet zitten). Dus zal idd bumper er af moeten.
VRAAG:  hoe haal je die bumper er af??  hebben we het over de stootstrip die op de bumper zit of moet de hele voorfront eraf?? Voor zover ik het zag kom je volgens mij een eind als de stoot strip eraf is, wel geprobeerd maar ik durf niet door te duwen.... HOE doe ik dit veilig en netjes ??
Bijv dank 
(Megane, maart 2005, 1.6   16V, dynamique luxe.
1.2 TCe Limited, 4-2015, 71000 km.
Grand Tour 1.6 16v, Dynamique Luxe, 3-2005, 147000 km.

Medel

Nou nou  tis voor elkaar,  motortje gehaald...61 eur tegenwoordig, Bij dealer gevraagd hoe te handelen, gaf aan wiel eraf, wielkasscherm eraf en dan maar kijken... nou ik heb het reservoir er echt niet uitgekregen, heb dus bodemplaat deels los gehad ( nagels vervangen voor RVS boutjes en moertjes), zo kon ik met moeite achter het reservoir kijken en met veel veel moeite het motortje kunnen vervangen toen ik de bodemplaat was opzij kon duwen.... Niet ideaal.
Op welk moment sleutelen jullie trouwens de velgen vast?  Heb 120 NM aangehouden.

KJ,  ben toch benieuwd hoe jij in 10 min bumpertje eraf krijgt,  dealermonteur gaf aan dat de stootstrip voor op de bumper lastig is weg te halen.
1.2 TCe Limited, 4-2015, 71000 km.
Grand Tour 1.6 16v, Dynamique Luxe, 3-2005, 147000 km.

A110

Je hoeft ook niet het resevoir eruit te halen. Als je het wiel en de slikplaat weghaalt kun je zo bij het pompje komen en eruit halen. Wielen horen op 110Nm vastgezet te worden. Bumper heb je als je doorwerkt en weet hoe het vastzit zeker met 10 minuten eraf.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Medel

KJ   A110,
het leek mij zo dat ik vanaf de voorzijde als de stootstrip er was, het pompje veel makkelijker zou kunnen bereiken.. vandaar,  maar dat zal dan wel niet. Het gaat dus om de gehele bumper... is het dan een kwestie van lostrekken of moet er ook geschroefd worden?

A110,  mijn ervaring is echt dat ik niet bij de pomp kon toen het wiel en de slikplaat eraf waren. Mijns inziens zat echt die bodemplaat  verschrikkelijk in de weg. Ik kon, zeg maar, de bocht tussen de bodemplaat en het reservoir en dan naar het pompje toe,  niet maken met mijn handen en dan ook nog eens de pomp, slangen en stekkertje los maken.

thx voor jullie reacties,,, super als jullie bovenstaande ook nog toelichten... ik leer er veel van 
1.2 TCe Limited, 4-2015, 71000 km.
Grand Tour 1.6 16v, Dynamique Luxe, 3-2005, 147000 km.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev