Advertenties


Stuurgevoel en -overbrenging

Gestart door StRay, 30 november 2013, 20:04:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

StRay

De Renault Megane Estate 1.5 dCi 110 eco2 S&S Dynamique (what's in a name) heeft een wat indirecte stuuroverbrenging, in ieder geval tov de Peugeot 5008 die ik hiervoor had. Daarnaast voelt het stuur op snelheid in de middenstand wat zoekerig en kunstmatig aan. Vooral bij sporen in de weg en zijwind is dat vervelend.

1. Herkenbaar?

2. Heeft de Megane RS een directere stuurinrichting, en past die op bovengenoemde Megane?

Alvast bedankt!

writer

Niet herkenbaar, heb een GT-line en die heeft een ander onderstel.
De RS is niet te vergelijken, dat is een totaal andere auto. Je kan het wel goed vergelijken met een GT-line en dit onderstel is ook uitwisselbaar.

Wouter

1 Herkenbaar: Ja! 1.5 dci Bose estate van mijn werk heeft er ook last van. Heel licht in de neus en erg wind gevoelig.
Heb zelf een Tce180 die er veel minder last van heeft. Kan natuurlijk komen doordat deze bijna 100 kg zwaarder is in de neus en standaard straffere veren en dempers heeft...

2 Megane Rs is totaal anders. Ik zou eerst eens proberen de auto wat dichter bij het asfalt te leggen.
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev