Advertenties


remblokken elektrische handrem vervangen.

Gestart door duckie1098, 16 augustus 2017, 00:04:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark29

Gekke bandenmaat, standaard is 205 50 17.
Michelin blijft voor mij favoriet, kwa gebruik, levensduur en efficient slijten.

duckie1098

gekke bandenmaat?Gewoon 225 45 17.niks mis mee en hij ligt ook op de velg zoals het hoort.En deze bandenmaat is ook nog goedkoper dan de 205.

groetsels,

Ben

mark29

Ja de maat is niet gek. Mar die maat zie ik nooit op de megane 3

duckie1098

Zou kunnen Mark29, maar ze lagen er al op toen ik de auto kocht.
Maar goed, ze doen hun werk wel goed.
Remmen ook weer in orde, nou ja ze deden het wel, maar de voorste remblokken was geen behoefte om ze te vervangen.Achter viel nog wel mee.

groetsels,

Ben

duckie1098

Ik bedoel, voorste remblokken was geen luxe om te vervangen.

groetsels,

Ben

MarcN

Hoe zit het nu eigenlijk precies met die onderhoudsmodus op de Megane 3?

Ik heb een terugstelset en op mijn voorgaande auto's op deze manier al vaker remblokken en vervangen. Maar een elektrische handrem heb ik nog niet eerder gehad.

Ik heb natuurlijk weinig zin om mijn remklauwen kapot te draaien. Maar aan de andere kant: Een clip aanschaffen als het eigenlijk niet nodig is, is ook zonde van het geld.

Dus is de kans op schade zonder onderhoudsmodus echt aanwezig, of draait het allemaal gewoon wat zwaarder?

duckie1098

Je kunt ze gewoon terugdraaien MarcN, gaat niet licht maar is zeker te doen.Daarna een paar keer op de handrem zetten en klaar is ie weer.

succes,

Ben

duckie1098

Zuigers gaan vanzelf mee naar binnen.

Ben

MarcN

Bedankt voor je reactie Ben.

Ik ga alle spullen bij elkaar verzamelen (misschien dat ik de schijven ook meteen vervang) en dan even een goede dag uitzoeken om alles te vervangen !-! Aan de voorzijde ziet alles er nog goed uit.

MarcN

Ondanks dat mijn remschijven vorig jaar al wat aan de dunne kant waren, hebben ze het toch nog best een tijdje volgehouden.

Gisteren heb ik de schijven en blokken vervangen met Brembo materialen.

Het vervangen zonder de onderhoudsmodus te gebruiken is prima te doen. Je kunt de handrem eraf halen door de auto in de versnelling te zetten, rem en start knop indrukken. Dan de handrem knop op de middenconsole bedienen.

Het is verder wel handig om naast standaard gereedschap een dop 36mm, torx T60 en een terugstelset met 3 pins adapter (normaal vooral voor VAG auto's met elektrische handrem geloof ik?) bij de hand te hebben. Die laatste pakte ik helaas mis op gisteren.

Ik heb al jaren een terugstelset in koffer met een hele hoop verschillende adapters, maar deze 3 pins adapter zat daar niet tussen. Uiteindelijk is het wel gelukt om de zuigers terug te draaien, maar handig was anders. Dus ondanks dat alles al gemonteerd is heb ik nu toch meteen zo'n adapter besteld voor een eventuele volgende keer.

De elektrische handrem heeft zichzelf weer goed gesteld en bij het wegrijden merk ik dat de handrem nu veel makkelijker en sneller los komt. Waarschijnlijk omdat de zuiger veel minder ver ingedrukt is nu.






EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev