Advertenties


Normale radio inbouwen in een megane type 3 uit 2011

Gestart door Fearless1980, 28 februari 2017, 04:45:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fearless1980

Beste lezers.

Wilde het jullie even laten weten dat ik in mijn Megane een normale enkel din radio heb kunnen inbouwen.

Dit omdat ik toch een beter geluid in de auto wilde hebben als dat er standard in zit....

Heb nu dus andere voor speakers aangesloten op een versterker + een sub.

Ook heb ik een andere headunit laten plaatsen omdat de originele radio bas er uit haalde als het vorlume harder gezet werd als 19.
Ook had ik geen Bluetooth.

Heb er dus een aftermarket radio inlaten zetten en een module om de navigatie werkend te houden.
Hiervoor heb je wel de volgende module nodig. http://www.navinc.nl/Megane2008-2012?s=2267

Deze zorgt ervoor dat de carmat navigatie blijft werken als de originele radio er niet meer inzit.
Het probleem wat ik had dat ik een versterker had in de auto , ook had ik een auto radio besteld waar een carkit in zat(Alpine cda- 137bti :)) en dan werkt de mute helaas niet...
Ook kwam er een harde klik over de speakers als de versterker met high level wel aangestuurd . Als de versterker op low lever word aangestuurd heb je geen navigatie geluid, dus dit hebben we opgelost door een ouderwets carkit spreaker te gebruiken voor de navigatie! De pdc blijft ook gewoon werken omdat deze een eigen speaker heeft

Heft geluid is nu zoveel beter!! :)

Mochten er vragen zijn hoor ik dat graag

Mvg peter

goos

Heb je dan ook zo'n inbouwframe gekocht? Wil je misschien een foto plaatsen hoe het er nu uit ziet?
En waarom heb je gekozen voor een andere radio, je geeft aan dat dat is omdat de originele radio de bas er uit haalt als het volume harder wordt gezet als 19, zijn er nog meer redenen?

Aankomende maandag kan ik mijn megane III ophalen, en weet nu al dat ik de audio wil laten aanpassen. In mijn clio 4 RS had ik ook de voorspeakers vervangen en aangesloten op een versterker samen met een sub. Deze spullen heb ik allemaal uit de clio gehaald en het is de bedoeling dat deze weer in de Megane komen. Ik weet alleen nog niet hoe ik het met de sub ga doen omdat mijn megane een CC is en de sub is welliswaar een ondiepe (van kicker) maar qua hoogte in de kofferbak gaat het sowieso niet meer passen.

Ook twijfel ik dus of ik de originele radio blijf gebruiken (heb ik bij de clio 4 wel gedaan) of dus zal moeten kiezen voor een 'gewone' radio, vandaar mijn vraag aan jou waarom je hem hebt vervangen.

Timeless

Ik moet toegeven dat na het vervangen van de Renault radio het geluid aanzienlijk is verbeterd, zelfs met de fabrieks luidsprekers.
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

Scarto

Hey Fearless1980,

Ik heb je bericht zitten lezen. Ik ben ook van plan om een aftermarket radio in mijn Megane 3 van 2011 te plaatsen.
Je hebt het over een module om de navigatie werkend te houden

CiteerHeb er dus een aftermarket radio inlaten zetten en een module om de navigatie werkend te houden.
Hiervoor heb je wel de volgende module nodig. http://www.navinc.nl/Megane2008-2012?s=2267

Helaas werkt de link niet meer, dus ik vroeg me af of je misschien nog een type nr. o.i.d. hebt, zodat ik daarmee op zoek kan. Anders misschien een manier waarop ik aan die info kan komen, zou zeer welkom zijn.

Alvast bedankt!


tripleM

@timeless kan klopen dat het geluid beter is geworden, de aftermarket radios zijn allemaal voor zien van een mosfet versterker in de radio zelf. die goed zijn voor 30 a 35 WRMS wat al stukken beter is dan de standaard aan sturing van de fabrieks radio 15 a 20 WRMS

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev