Advertenties


Alstublieft: alternatief opstartschem voor TomTom LIVE!

Gestart door jpdw, 12 juli 2017, 21:36:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jpdw

Dag allemaal!

Ik heb sinds gisteren een schitterende Renault Megane Estate Bose. De Renault dealer was zo creatief geweest om een (reclame) boodschap in de TomTom te programmeren als opstartscherm. Thank you, but no thank you!

Dus... heb ik zelf een fatsoenlijk "splash screen" gemaakt. Omdat ik er wellicht iemand anders ook een plezier mee doe, bij deze de .illustratie! Voldoet aan de vereiste afmetingen en werkt gegarandeerd! (edit: ik zie net dat het bestand is geupload als .jpeg dus deze moet je zelf nog converteren naar een .bmp... hiervoor zijn genoeg gratis online tools te vinden!)


De illustratie



...en in de praktijk!


Check vooral de meegeleverde handleiding voor het verwijderen van de SD-kaart, het kopiëren van bestanden naar de SD-kaart (tip: gebruik gewoon de Verkenner/Finder om de illustratie naar de map "photos" te kopiëren) en het weer terugplaatsen van de SD-kaart.


Succes!

Jacob

Je kan ook gewoon foto's van je auto (of wat je dan ook wilt zien als opstartscherm) op je sd kaart zetten en laten gebruiken als opstartscherm, werkt ideaal. Ik heb die overigens nooit hoeven te converteren naar bmp hoor.

dodojuice

Creatief bezig geweest, complimenten !

Toen ik mijn Megane ging ophalen stond er ook reclame van de leasemaatschappij in, die heb ik ook gelijk vervangen.. trouwens ook gewoon jpeg

mark29

9 van de 10 klanten hebben er fotos van de vrouw en kinderen erin staan, zo lekker burgerlijk.

jpdw

Citaat van: Jacob op 15 juli 2017, 01:00:23
Ik heb die overigens nooit hoeven te converteren naar bmp hoor.

Wist ik niet. Ik heb slechts de TomTom handleiding gelezen, vandaar het converteren naar .bmp! Dank voor de tip, scheelt in het vervolg weer extra werk!

Alessio

Is dit via het SD kaartje aan de de USB etc dat jullie dit doen? Heb het reeds ook al geprobeerd maar dat kaartje staat helemaal vol met navigatie van TomTom.. Hebben jullie iets verwijderd?

Jarizard

ik gebruik deze 2, vind persoonlijk de witte mooier omdat de overgang beginscherm naar tomtom scherm mooi overloopt ipv van kleur verandert.




Simpson78

Leuk bedankt ga ze er ook in zetten.
Even een vraag mbt navi welke tread moet id daar voor zijn? ik heb wel een paar dingen die ik ook met de boekjes er bij niet snap...

noiseyMP7

Oehhhh, die Renault sport zijn wel erg gaaf! Die ga ik even converteren naar een GIF zodat ik ze als bootscreen op m'n gerootte android kan gebruiken. Ziet er toch leuker uit dan het "schuine" Sony/android scherm wat nu standaard met opstarten tevoorschijn komt  :D

LexG

wat is de afmeting die de JPG moet hebben of past hij het automatisch aan aan het scherm ?? 8)7

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev