Advertenties


andere radio gaat niet aan?

Gestart door oggear, 17 augustus 2014, 18:27:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oggear

Halo,
bij het aansluiten van mijn sony radio in de megane III wil die niet aanslaan.
Weet er iemand hoe dit.komt en wat ik er aan kan doen?
Ohja en het gaat om de megane grand tour van 2010 zonder de navigatie, wel met stuurbediening maar dat hoef ik voorlopig niet als.de radio maar werkt.
Kan dan eindlijk terug usb gebruiken :-)

Mvg cedric

[EDIT] Posts kun je aanpassen i.p.v. een nieuwe post onder je eigen post te plaatsen ;)

ron2014

Zekering gecontroleerd? De auto heeft er een, de radio ook.
Verder moet het eigenlijk plug and play zijn als de iso connectoren gebruikt zijn.

oggear

#2
Wel ja heb de fiches gaan halen in norauto (auto5) van frankrijk. Ik kreeg er eentje waar er op stond citroen en peugeot, maar die.zeiden mij dat het ook ging gaan. Zekering van wagen zal het niet zijn de fabrieksradio gaat wel terug. Straks eens die van radio bekijken



Ik heb wel enkele kabels dat ik niet wist hoe of waar aan te sluiten.
Zoals een roze (compleet los), een zwarte met blauw ding aan uiteinde (iets van antenne veronderstel ik want de antenne hangt samen met dat draad aan dat cilinder dingetje) en dan nog een gele.

Ps. Zekeringen zijn in orde juist gecontroleerd :-)

Hoe post je hier fotos? Via imageshack?


ron2014

Kabels die overblijven, zdat kan niet de bedoeling zijn!
Ik denk toch dat het in de adapter zit. Als het goed is heb je onderstaande adapter:
http://www.car-hifi-radio-adapter.eu/en/media/images/50611eu-3.jpg
Klopt dat ongeveer?

oggear

Citaat van: ron2014 op 18 augustus 2014, 18:31:45
Kabels die overblijven, zdat kan niet de bedoeling zijn!
Ik denk toch dat het in de adapter zit. Als het goed is heb je onderstaande adapter:
http://www.car-hifi-radio-adapter.eu/en/media/images/50611eu-3.jpg
Klopt dat ongeveer?
Ja dat ziet er mij het zelfde uit, die dat ik heb past ook perfect in de fiche van de wagen.

oggear

Ik ben ondertussen eens naar een caraudio zaak geweest, die zei mij dat dit bij 8 op 10 wel vaker voor komt bij nieuwere wagens.
Had iets te maken dat de fabrieksradio can-bus was en de sony niet.
Volgens hem moest ik mijn contactstroom ergens gaan aftakken zodat de radio zou stroom krijgen.

Klopt er daar iets van?

mark29

Als je de oude originele terug hangt werkt ie wel.

Ik heb bij megane 3 tot nu toe alleen nog maar originele radios gezien.
Nog geen 1 met een andere erin.
Ik weet wel dat als er een andere nieuwe erin moet, deze wel eens geprogrammeerd moeten worden, heb ik wel eens gedaan.
Maar er zijn verschillende radios in de omloop, dus dit wisseld.

Onhandige van renault dat ze het niet bij 1 systeem houden.
Dus nooit 1 antwoord gelijk kan geven.

oggear

Ja die werkt wel terug. in de renault garage wisten ze totaal niet hoe of wat.

Dat programmeren is dat enkel voor de fabrieksradios of voor  alle radio, dus ook mijn sony? En als dit zou een oplossing zijn waar kan ik dat laten doen?

Grts

mark29

dat is voor idd originele fabrieks radios.

oggear

#10
.

oggear

Ik heb dit gevonden op een andere site http://www.mbcaraudio.nl/stuurwiel-en-canbus-interfaces/3437-mb-canbus-stuurwielbedienings-interface-megane-iii-clio-twingo-002.html

Zou dit dan beter zijn? Aangezien die persoon van caraudio zaak praatte dat de fabrieksradio canbus was en de sony niet. En die stekker ziet er wel wat ingewikkelder uit en 3 maal zo duur  _o_

Heb een mail gestuurd naar die site met men probleem en welke fiche ik nu heb.


mark29

Dat zou best wel eens een oplossing kunnen zijn.
Ik werk ook bij een dealer, maar nog niet een megane met een andere radio gezien namelijk.

oggear

Citaat van: mark29 op 21 augustus 2014, 07:25:44
Dat zou best wel eens een oplossing kunnen zijn.
Ik werk ook bij een dealer, maar nog niet een megane met een andere radio gezien namelijk.
Als dit inderdaad zelden tot nooit voorkomt zal het niet makelijk zijn :-) maar tzal wel lukken.
Heb mail terug gekregen.
"De reden dat nu uw nieuwe radio niet aangaat is omdat de originele radio zijn geschakelde voeding via het canbus systeem haalt.
De Sony radio heeft hiervoor een eigen +15 voeding nodig die volledig verwerkt zit in de interface zoals hierboven vermeld.
De knoppen op uw stuur blijven werken op de evt. aanwezige telefoonknop na. Uw parkeersensoren staan los van de radio en uw start/stop knop is verder ook geen probleem.
De radio zal wel uitgaan als u de sleutel eruit haalt, omdat de originele radio middels de deurschakelaar (via het canbus systeem) uitvalt."

Dat weten we nu ook :-)

oggear

Kheb dus die quadlock interface fiche en de 1 din frame bestelt, ik laat hier wel nog weten of jet gelukt is ;-)


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev