Advertenties


3 d Arkamys installatie speakers

Gestart door geeria, 21 december 2010, 22:39:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

geeria

Zoals overal te lezen is de audioinstallatie (Arkamys) bedroevend. Zo ook in mijn leasebak. Vooral nu frustrerend, omdat nu de Megane met Bose geleverd wordt (lijkt mij een betere installatie). Er is al e.e.a. geschreven op dit forum om het geluid te verbeteren, maar ik vind eigenlijk niets over ervaringen van mensen die de speakers hebben vervangen.
Dus ik wil vragen of er iemand zijn ervaringen wil bewoorden, welke speakers gebruikt (13 of 17''), merk, verbetering, of toch subwoofer.
Ik vind de lage tonen en hoge tonen, zeker van het radio gedeelte slecht, MP3's klinken redelijk. Ik zou eigenlijk de voorste speakers willen vervangen voor 17' (goedkoopste oplossing?)
De meeste hebben het over de pioneer TS-Q131C, maar de afbeelding van deze speakers is anders als de originele renaultspeakers ????????????
Als er iemand  de speakers echt heeft vervangen zou ik graag daar iets van vernemen, ook maten van speakerplaats diameter en diepte zin welkom.

Ik hoor graag

Geerit van Bennekom

Erwin Haanen

moet zeggen dat ik ook dit systeem heb semen met de ipod touch in bluetooth verbinding en het geluid is echt goed tov de megane 2,ik heb altijd rockford power instals gehad dus je hoort het verschil duidelijk maar ik had geen bas verwacht en er kwam me toch een kaboem uit die boxen.
megane 4 station 1200 gtline

Erwin Haanen

nou en nu na 2 wken moet ik mijn mening toch drastisch herzien,wat een ellende..zal wel door de uforie komen omdat ik een nieuwe auto had maar wat valt me dat toch tegen zeg
megane 4 station 1200 gtline

SDM

Ook ik ben het helemaal met jullie eens, ik heb mijn megane coupe met 3D arkamys geluid nu dik een jaar.
Na bijna 60.000 kilometer in de auto te hebben gereden kan ik zeggen het geluid is gewoon slecht.
Het eerste wat iedereen zegt als ze bij mij in de auto zitten, alles prima maar had je niet wat aan dat geluid kunnen doen?
Moet ik weer gaan uitleggen dat dit al de upgrade is van een blijkbaar nog slechter standaard systeem.
Zelf heb ik de deuren al wel gedempt met bitumen en geluidsabsorberende schuim.
Het wordt hoorbaar beter maar goed kan ik het nog niet noemen.

Om toch even op de originele vraag terug te komen, kunnen er andere speakers in.
Het korte antwoord is helaas nee, althans niet eenvoudig met een schroevendraaier.
Zoals ik al zei heb ik de deuren al open gehad, de bestaande speakers zijn met klinknagels in de deur vastgezet.
Die moet je er dus echt uit slopen en dan nog passen er met goed fatsoen alleen 13cm speakers in.
Daarvoor moet je speciale plastic ringen kopen die wel te vinden zijn op eBay. (heb ze zelf al wel gekocht)
Voor 16cm of groter moet je zelf met hout aan de slag en dat wil niet iedereen.

Het grootste probleem blijft het systeem an sich, alle onderdelen van de audio keten zijn ruk.
Alleen één onderdeel vervangen en veel verbetering zit er dus niet echt in.
Om het goed te doen moet denk ik alles er uit en dat ga ik in ieder geval niet doen.
Wil je echt aan de gang met een nieuwe head unit maar wel al je stuurbediening en eventueel tomtom behouden kijk dan even hier:
Paser.it
Paser uitleg filmpje

Op internet is trouwens wel veel te vinden over het inbouwen van een subwoofer.
Maar daar ben ik een beetje te oud voor, het gaat mij om kwaliteit niet kwantiteit.
Misschien dat ik tegen beter weten in van het zomer toch nog andere speakers er in zet.
In dat geval zal ik proberen wat foto's te plaatsen, maar ik denk nu dat ik het maar gewoon zo laat.

Joey Voormolen

Ik heb ook het 3d geluid en ik vind het gewoon goeie kwaliteit.
Oke bij sommige nummers met uitzonderingen dan, moet die wat zachter anders kan die het niet helemaal aan.

Maar vind dat er wel wat overdreven word gedaan!
op autoweek heb ik gelezen dat een platte subwoofer goed doet met dit systeem
Lowered M3C GT

Erwin Haanen

ok dat filmpje vind ik dus echt ubervet ,hebben ze eigenlijk al een passende ombouw voor je andere radio ?
megane 4 station 1200 gtline

SDM

#6
Citaat van: Joey Voormolen op  1 februari 2011, 21:57:07
Ik heb ook het 3d geluid en ik vind het gewoon goeie kwaliteit.
Oke bij sommige nummers met uitzonderingen dan, moet die wat zachter anders kan die het niet helemaal aan.

Maar vind dat er wel wat overdreven word gedaan!
op autoweek heb ik gelezen dat een platte subwoofer goed doet met dit systeem

Omdat iemand kip patat en appelmoes op een plastic bordje lekker eten vind wil nog niet zeggen dat het kwaliteit is. In het geval van Renault laten ze je eerst betalen voor een luxe zes gangen diner. Vervolgens komt een dikke rokende stinkende kok binnen en smijt een plastic bord met de eerder genoemde kip patat en appelmoes op tafel. En vervolgens roep jij LEKKER kip patat en appelmoes! ;)

Wacht even ik heb mijn bericht nog een keer gelezen, het is dus bedoelt als grapje. :)

Erwin Haanen

ok nu gaat het niet meer lang duren vooraleer ik mijn radio eruit gooi en de aftermarket radio met koppelstuk en afdekplaat erin gooi,want kwam dit net tegen.

http://cgi.ebay.nl/Renault-Megane-III-ab-2008-Radioblende-Blende-8-522-/150556836916?pt=Konsolen_Halter&hash=item230de30434
megane 4 station 1200 gtline

SDM

Citaat van: __blueangel__ op  2 februari 2011, 21:48:23
ok nu gaat het niet meer lang duren vooraleer ik mijn radio eruit gooi en de aftermarket radio met koppelstuk en afdekplaat erin gooi,want kwam dit net tegen.

http://cgi.ebay.nl/Renault-Megane-III-ab-2008-Radioblende-Blende-8-522-/150556836916?pt=Konsolen_Halter&hash=item230de30434

Nice! Als je dat samen met bijv die paser gebruikt heb je een hele mooie combo.

Erwin Haanen

heb net die paser besteld...hoop ik..want mijn italiaans is niet echt geweldig (op E.T telefone a la casa na dan) dus binnenkort zullen we het weten of het lukt ,of dat ik 100 euro heb weggegooid.

fingers crossed.
megane 4 station 1200 gtline

Erwin Haanen

heeft er iemand een handleiding over hoe het radiopaneel van de rest afgaat?
ik kan vanondertrekken en dan klikt ie los,maar vanboven begint er meer mee te komen.

Bedankt alvast
megane 4 station 1200 gtline

Erwin Haanen

heb het al gevonden ....2 lange zijkanten rustig lostrekken en dan radiopaneel van onder naar boven losklikken.
megane 4 station 1200 gtline

sunshine

#12
 heb dit orignele bericht in mijn eigen topic geplaatst

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev