Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 40

Gestart door Stefan, 13 december 2011, 14:05:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

mkool

Christian,

ooit toen ik nog veel deed met straatauto's heb ik die troep er wel eens onder gehad ja, hopelijk is het nu betere kwaliteit dan destijds. Pak anders is een setje DS2500 als je goed spul wilt.

En waarom het wiel opnieuw uitvinden? Zoals ik uitlegde, zo monteer je clio rs fusees (= gelijk aan megane 1 ph2 fusees):

Fusees affrezen omdat deze anders niet tussen de schokdemper past en de schokdemper bevestigingsgaten van de fusee opvullen met busjes van 1mm zodat er een M12 bout in past.

Ook bestaat de kans dat jou 1.6 coupe 21tands aandrijfasuiteindes heeft, de ph2 heeft 23 tands. Dus of naaf wisselen OF 1.6 16v aandrijfassen gebruiken. Ik zou dat laatste doen zodat je direct het 1cm verschil opvangt.

Dus hoezo verdiepen? Die info is er gewoon.

Nicole

Maar dan nog hopen dat de aandrijfassen van de 1.6 16v in de bak van de 1.6e passen.
Want dat was namelijk bij de rechter aandrijfas van een 2.0 16v niet het geval, die past niet in de bak van de 1.6e.
Hoe dit bij de 1.6 16v / 1.6e zit weet ik niet, maar bij mijn megane is er aardig wat aangepast voordat ik de 2.0 16v remmerij/naven op mijn megane had zitten.
Maar, je hebt wel wat als het er eenmaal onder zit :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Christian de Vriend

Citaat van: Tedo op 13 december 2011, 13:00:13
Het was een hatchback 1.6 16V phase 2 uit 2000.  Y

Dan heb je al die 280 schijven er onder zitten  :)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Christian de Vriend

Citaat van: mkool op 13 december 2011, 15:25:04
Christian,

ooit toen ik nog veel deed met straatauto's heb ik die troep er wel eens onder gehad ja, hopelijk is het nu betere kwaliteit dan destijds. Pak anders is een setje DS2500 als je goed spul wilt.

En waarom het wiel opnieuw uitvinden? Zoals ik uitlegde, zo monteer je clio rs fusees (= gelijk aan megane 1 ph2 fusees):

Fusees affrezen omdat deze anders niet tussen de schokdemper past en de schokdemper bevestigingsgaten van de fusee opvullen met busjes van 1mm zodat er een M12 bout in past.

Ook bestaat de kans dat jou 1.6 coupe 21tands aandrijfasuiteindes heeft, de ph2 heeft 23 tands. Dus of naaf wisselen OF 1.6 16v aandrijfassen gebruiken. Ik zou dat laatste doen zodat je direct het 1cm verschil opvangt.

Dus hoezo verdiepen? Die info is er gewoon.

ik blijf erbij,het is geen troepn,mijn ervaring is goed,alleen die greenstuff blokken trapte ik er binnen 3 maanden er finaal doorheen,ja daar was ik niet tevreden mee
maar tegen een leuke korting kon ik de gele aanschaffen,ik heb de rode variant meteen overgeslagen,vraag het maar aan erwin,als ik het pedaal onder stamp
is het niks geen faden of wat dan ook.

Die lijst met onderdelen moet ik op een rijtje zeggen.
welke fusee
welke naaf
welke assen
welke schijven
welke blokken

Ik kreeg van een goeie maat van me JO (die hier af en toe ook eens iets post) vernomen dat ik het welicht af kan met standaard renault schijven en blokken
zo niet,dan ga ik vooralsnog voor EBC. of ferodo en/of brembo
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

matthew

Ik wil even reageren op het remmen gebeuren.

Met phase2 remmen wordt megane fase2 bedoeld en die wilen hebben geen et van 48,de meg2 heeft dat (zelf49).

Ik ben wel ook van mening dat je beter de remmerij van een clio rs erop kunt zetten of van megane 1 fase 2 dus,dan een ander setje remschijven met blokken.
Want met grotere remschijven en blokken meer remoppervlak dus harder remmen.

Ik heb zelf destijds ook een set ebc remschijven en blokken gehad en was er niet content mee,heb dit na 1 jaar vervnagen voor sandler geperforeerde remschijven met ferodo ds 2500 remblokken en dit remde een stuk beter.
Maar zoals Mkool al aangeeft is wel de beste oplossing voor beter remmen.

Christian de Vriend

dat is ook mn bedoeling,meg1 ph2 remmen er onder,dan ga ik van 234 schijven naar 280,dan ben ik wel zo slim om te weten dat dit een vooruitgang is kwa formaat.

Wat betreft EBC,dan hebben jullie beide de verkeerde set gehad,ik ben er content mee... punt..... uit ..... klaar....
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Xanquezer (Frank)

@ christiaan,   het is moeilijk he?  allemaal vragen en bezweringen van, dit is niet goed en dat is niet goed etc...   om moe van te worden.
Daarom heb ik mn project pagina weg gehaalt en ben lekker mn eigen gang gegaan!

Ik ben benieuwd hoe het jou gaat lukken,  die van mij hangt er al in!  (nog niet aangesloten dus ook geen woord nog over mogelijk)

Mocht je n keer vragen hebben, of willen overleggen, hoor ik het wel! :)   
(heb bijna een studie er voor gevolgd :P )

gr
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

matthew

#8
Ik zeg niet per definitie dat ebc slecht is,ik heb er alleen geen goede ervaring mee.
Dat alles gelijk negatief hier wordt opgepakt valt me tegen.

Verder gaf ik advies wat het beste is om te doen en dat gaat ook gedaan worden.
Top toch.

@Frank we geven tips en adviezen en het  is aan jezelf wat je ermee doet.

Vind je opmerking dus ook raar.

Een project pagina openen en tekst met foto's posten over wat er is gedaan is dan toch mooi om je resultaat zo te tonen.

Christian de Vriend

Citaat van: Megaantje  (Frank) op 13 december 2011, 23:09:00
@ christiaan,   het is moeilijk he?  allemaal vragen en bezweringen van, dit is niet goed en dat is niet goed etc...   om moe van te worden.
Daarom heb ik mn project pagina weg gehaalt en ben lekker mn eigen gang gegaan!

Ik ben benieuwd hoe het jou gaat lukken,  die van mij hangt er al in!  (nog niet aangesloten dus ook geen woord nog over mogelijk)

Mocht je n keer vragen hebben, of willen overleggen, hoor ik het wel! :)   
(heb bijna een studie er voor gevolgd :P )

gr

Dat is toch iets anders frank,wat er toen gaande was,ging om hele andere dingen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Christian de Vriend

Citaat van: matthew op 13 december 2011, 23:12:34
Ik zeg niet per definitie dat ebc slecht is,ik heb er alleen geen goede ervaring mee.
Dat alles gelijk negatief hier wordt opgepakt valt me tegen.

Verder gaf ik advies wat het beste is om te doen en dat gaat ook gedaan worden.
Top toch.


Ik vat het niet negatief op,ik verdedig mn keuze alleen ff,nogmaals ik heb die gedachte ff gehad toen ik die groene blokken er onder had zitten
jammer genoeg waren die blokken niet bestand tegen mijn rij/rem gedrag,en dus heb ik andere blokken gestoken,nu ik op geel rij,nergens last van
dat het ff tegen zit,betekend niet meteen dat een merk troep verkoopt,als dat zo was,waren ze toch al lang fait.

Die remmen zijn voorlopig nog niet aan vervanging toe,dus die ombouw staat ff in de ijskast,als het zo ver is,opper ik het nog wel een keer.
want ik weet zeker dat als je de ophanging van een mc1 ph2 koopt op de sloop,of dat van een rs,het is praktisch het zelfde,alleen hebben
menig sloop dollar,of euro tekens in de ogen als het van een rs komt.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Xanquezer (Frank)

#11
Citaat van: matthew op 13 december 2011, 23:12:34
@Frank we geven tips en adviezen en het  is aan jezelf wat je ermee doet.

Vind je opmerking dus ook raar.

Een project pagina openen en tekst met foto's posten over wat er is gedaan is dan toch mooi om je resultaat zo te tonen.

Project pagina is leuk :)
alleen sommige reacties lijden in het negatieve, net of het niet goed is...


Iedereen heeft een eigen manier van tunen/project.
Daarin moeten we het eigenlijk respecteren als iemand (niet volgens de andere) een merk keuze heeft.
Wat maakt het nou uit dat je niet met het ene merk rijd, maar met een andere?
Advieseren over merken die erg slecht zijn, zijn goed te begrijpen. (je wilt iets maar kan dat met dat merk b.v. niet behalen)
Een voobeeld stukje hierboven ging over EBC.

Nog een voorbeeldje,  dat is alleen een gebruikers ervaring:

CiteerIk heb zelf destijds ook een set ebc remschijven en blokken gehad en was er niet content mee,heb dit na 1 jaar vervnagen voor sandler geperforeerde remschijven met ferodo ds 2500 remblokken en dit remde een stuk beter.
Maar zoals Mkool al aangeeft is wel de beste oplossing voor beter remmen.


Maar goed,  laten we het alleen bij complimentjes houden?
En eventueel adviesen als iemand iets niet weet ;)


Edit:
Ik ga wel extreem, mocht er iemand vragen hebben. (heb sinds kort ook eigen regio tuning club)


Verder hou ik stil! :x
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Dirk Kuipers

Oke, alle punten zijn duidelijk.
Ontopic maar weer!

arrycoupe

Chris heb nog een 2.0 16v staan voor onderdelen..
Is dat niet wat voor je..

Mvg

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev