Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics deel 37

Gestart door Stefan, 3 augustus 2011, 23:21:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

megcab2000 (Verkocht)


Het is leuk ,dat je zo enthousiast bent en dingen uitprobeert, maar dat is bij verre na geen turbo of iets wat die naam mag dragen.
Extra pk's kun je ook wel vergeten.

Zelf heb ik naast m'n megane  een originele laguna 2.0 16v turbo (recent gechipt van 163 naar zo'n 193 pk) en wat daar allemaal aan extra preventie opzit. Blok vrijwel hetzelfde als de megane RS225/Speciaal spruitstuk/downpipe/Intercooler/wastegate/pingelsensor/hitteschilden/en weet ik wat allemaal. Overigens moet je echt naar die turbo zoeken, want het zit helemaal vol onder een afdekplaat.

Een turbo of supercharger schroef je er niet zomaar op, en lukt dat wel, dan sta je binnen 15 min. met motorschade.
Kijk eens naar Dirk kuipers, die heeft de kennis in huis en vele tegenvallers overwonnen. Toch denk ik niet dat zijn wagen, hoe geweldig ook, betrouwbaarder dan een originele turbo Renault is.

Ik trek trouwens nooit volgas op in z'n 1 en 2 (heeft wel ESP), maar hoogstens tot de 3000 tpm en daarna pas tot 5000 tpm in de hogere versnellingen. Om de boel te sparen. Het verschil in souplesse tussen de 107 pk van de megane of m'n laguna is enorm, maar van m'n cabrio geniet ik meer  8)

groet,

(ps: heb ook een R5gt turbo en Alfa 75 turbo gehad, die hadden bij zo'n 4 jaar oud al veel problemen)


groet,
Megane is verkocht

Roadkill (Michiel)

@ xanquezer,heb net ff op de Garet site gekeken maar zie daar zo snel niks staan over elektrische turbo's,en de auto is ook al op de testbank geweest zei je.... ben bang dat het allemaal beetje ongeloofwaardig overkomt,of ik heb ff iets gemist. hier btw even je citaat in het stel je voor topic:

Haha

Garret turbo met 1.3 bar
Trek hij iets lekkerder op 


1,3 bar turbo zonder compressie verlaging,dan spatten al je pakkingen eruit! (waarschijnlijk al bij 1500 tpm. ..) Als je je nu gewoon bij de feiten houd dan zal je hier waarschijnlijk meer handige tips kunnen krijgen dan dat je (sorry voor het taalgebruik)totale koeienpoep uitkraamt. Zelfde als met je muziek installatie van dik 17KW,het kan gewoon niet(tenminste niet met een heel behoorlijk budget) Neem eens een kijkje bij het project topic van Dirk,dan zie je dat het een onwijze klap geld en tijd kost wil je het goed krijgen .Ik heb zelf geen ervaringen met inbouwen van turbo's,heb er aanzitten denken met mijn ZX maar daar kwam een goede turbokit al op 2000 euri. Met stereo's heb ik wel enige ervaring,en weet ik dat het voor weinig geld ook niet echt lukt om wat knaps te installeren. Dus kijk gewoon eens rond op het forum,maak dan voor jezelf een goede planning en ga voor het goede spul,dan heb je er ook echt wat aan,nu ben je geld aan het weggooien(wat natuurlijk geheel je eigen keuze is .

Btw ik rij zelf een 1,4 16v grand tour,motorisch helemaal standaard,verlaagd met vmaxx schroefset (nee geen kw of iets anders echt goede race kwaliteit,maar de dagen dat ik laag vloog over de weg heb ik al een tijdje achter me gelaten) en verder een upgrade naar een Pioneer setje in de voordeuren en een ander hu met mp3 en andere velgen. En daar ben ik meer dan tevreden mee (iets meer koppel lijkt me wel wat maar goed) 

Met vriendelijke groet Roadkill

p.s. kijk met spanning uit naar je volgende upgrades,maar zodra je over uitklapbare vleugels of amfibische aanpassingen begint dan haak ik af ok...;-)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

paikey

Snap ook niet waar je die 1.3 bar vandaan haalt,want daar rijd mijn subaru niet eens op en volgens mijn benjamin's evo ook niet..........

megcab2000 (Verkocht)


Met 1.5 bar wordt vast 0.5 bar overdruk bedoeld. Het is maar hoe je het uitdrukt.
Bij Tunex zeiden ze tegen mij ook ,dat ie van 1.3 naar 1.5 bar was gezet.
Een clubgenoot (van een ander Renaultforum) blies zijn turbo op een week later, die het ook liet doen met dezelfde motor.
Kan zijn dat ie oude olie had, bij mij blijft het goed gelukkig en motortemp. dik in orde.

groet,
Megane is verkocht

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Xanquezer (Frank)

@ iedereen.

Sorry dat ik ''koeiepoep'' uitsprak.
Ik zal vanaf heden netjes bij de feiten blijven.

ik heb vandaag ook geleerd dat het echtere ijzer/moter (etc..) niet voor mij is weg gelegd.
Momenteel heb ik de blaren op mn handen zitten :P. Ja echt van het vele sluetelen.
In de planning hou ik me nog alleen maar bezig met in en om de auto. (Mooooi maken :)/

Een ik beloof aan jullie eerlijk te zijn!

Welterusten voor de gene die nog dit lezen (want nu ga ik slapen :P )
--
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

nd-photo.nl

Ik heb ook zulke apparaten gezien en het zijn uiteindelijk allemaal restricties in je luchtinlaat (ook een vast schoepenrad in je luchtinlaat om "turbulentie te creeeren"). Vergeet niet dat je ook nog extra druk op je dynamo legt door nog een apparaat met x verbruik erop aan te sluiten.

megcab2000 (Verkocht)


@xanquezer,

je vat het sportief op  !-! en maakt niet uit. Ik ben een paar eeuwen ouder en betrap me zelf er ook regelmatig op, dat ik wat té enthousiast over m'n kar (huidige of oude) of Renault vertel. Leuk, dat je er mee bezig bent in ieder geval.Houd het betaalbaar zou ik zeggen.

groet,
Megane is verkocht

Xanquezer (Frank)

Citaat van: megcab2000 (Willem) op 25 september 2011, 23:39:27
@xanquezer,

je vat het sportief op  !-! en maakt niet uit. Ik ben een paar eeuwen ouder en betrap me zelf er ook regelmatig op, dat ik wat té enthousiast over m'n kar (huidige of oude) of Renault vertel. Leuk, dat je er mee bezig bent in ieder geval.Houd het betaalbaar zou ik zeggen.

groet,

Zal ik zeker doen!
zoals ik en sommige andere willen veel, maar is niet altijd te bereiken..  :cry:
Dankjewel!
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Dirk Kuipers

@ xanquezer
Weet je nou ook het precieze verschil in vermogen van voor en na je aanpassing?
Jij kan van alles roepen, een ander kan daar ook weer van alles over roepen, maar uiteindelijk is er maar 1 manier om te bepalen of je wel of niet vermogenswinst hebt. Dat is een vermogentest "voor" en "na" uitvoeren.

Je bent iig lekker enthausiast met je auto bezig! Succes ermee!

@ Edje
Bling bling!!

Xanquezer (Frank)

Citaat van: Dirk Kuipers op 26 september 2011, 08:58:29
@ xanquezer
Weet je nou ook het precieze verschil in vermogen van voor en na je aanpassing?
Jij kan van alles roepen, een ander kan daar ook weer van alles over roepen, maar uiteindelijk is er maar 1 manier om te bepalen of je wel of niet vermogenswinst hebt. Dat is een vermogentest "voor" en "na" uitvoeren.

Je bent iig lekker enthausiast met je auto bezig! Succes ermee!

@ Edje
Bling bling!!

**roept** iets van 30 pk maximaal!! (athans na de test met hdd motertje koeler)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Christian de Vriend

Citaat van: xanquezer [Fr@nk] op 26 september 2011, 09:00:04
**roept** iets van 30 pk maximaal!! (athans na de test met hdd motertje koeler)

Moet je hiervoor nog verdere aanpassingen maken?benzine druk of ecu aanpassingen? of is het plug and play?
Hoe zet je de ventilator aan?gewoon onder een schakelaar,of door middel van een activatie (vol gas o.i.d )
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Xanquezer (Frank)

Citaat van: Christian de Vriend op 26 september 2011, 10:53:05
Moet je hiervoor nog verdere aanpassingen maken?benzine druk of ecu aanpassingen? of is het plug and play?
Hoe zet je de ventilator aan?gewoon onder een schakelaar,of door middel van een activatie (vol gas o.i.d )

Zware aanpassingen  :neen:

Wel goed kunnen hobbyen (en solderen oa.)

Hoe deze is aan geschakeld:

Als ik mn sleutel in het contact steek en om draai gaat de radio en lampen aan.
Dan krijgt de hdd motertje (die rustig op toeren komt) ook spanning.
als ik weinig tot gemiddeld gas geef is er winst in optrekken.
in de hoge toeren is er geen echte winst.

Maar geen extra gekke dinger.
ik ga wel binnenkort een schakelaartje maken ivm. een grotere moter voor de fan.

Een goedkope manier om sneller weg te zijn. :)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev