Advertenties


Bus test fout

Gestart door Ambassador, 1 februari 2017, 13:46:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ambassador

Kan iemand aangeven wat deze foutmelding inhoudt?

Heb nogal elektronische storingen.

mark29


Marcel2.1

#2
Werkt het systeem niet?
IIC lijkt op op de i2c bus. Dit is normaal de communicatie lijn waar de data van het systeem overheen gaat. Misschien het systeem een keer helemaal van spanning halen en kijken of dat het probleem oplost.

richard65

#3
Is een fout melding van de antenne wat werkt er niet je radio of navigatie?
Anders repareren of antenne vervangen.

Ambassador

Heb inderdaad een week geleden ervaren dat mijn navigatie uitviel tijdens de rit. De volgende dag leek 'ie het weer te doen al twijfelde ik aan een goede werking, omdat ik vaak een gesproken aanwijzing miste. De radio heb ik al die tijd niet aan gehad. Ik ga dit morgen eens uitvoerig testen.
Wel heb ik al langer het probleem dat als ik de handrem even aantrek de lampjes "Stop" en "Service" branden. Ik meldde al eens eerder dat als ik de stoelverwarming aanzet (zowel links als rechts) naast de lampjes "Stop", "Service" ook de handremindicator aangaat. De stoelen worden wel warm. De Renault garage kon niets vinden. De auto is uitgelezen, maar men heeft niets kunnen vinden.
Ik ga in ieder geval de Nav en radio controleren. Wellicht heeft alles wel met elkaar te maken.

richard65

#5
Remblokken nog goed?
Nog voldoende remolie in het reservoir?
Je zou de stekkers daarna onder de stoel nog eens kunnen
Controleren.
Of een paar keer los halen en weer vastzetten.
Blijft een electronische probleemauto.

Ambassador

Vandaag gaf het navigatie systeem aan dat er geen CD aanwezig was. De CD er even uit en opnieuw er in en de navigatie werkte weer.
Een test rit gereden en de navigatie deed het goed. Onderweg ook de radio aan gehad. Ook okay. De fout code is nu verdwenen. Bij Bus Test geeft het scherm nu IIC: O.k. Wat wel weer nieuwe ellende geeft is dat het dasboard kastje niet meer wil openen en de rechter buitenspiegel niet weer wil inklappen (soms wel, maar 8 van de 10 keer niet.) EN ook niet fijn is dat de benzine meter bij start in de hoek bleef hangen en pas na vele kilometer op kwam. Het is bij mij inderdaad een auto met veel elektrische storingen, waar je moe van wordt. Bij wat mooier weer maar eens stekkers en bedrading controleren is het plan.

richard65


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev