Advertenties


Megane II Ph1 OEM Xenon lampen - Hoogteregeling

Gestart door Felix, 7 augustus 2015, 11:35:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Felix

Gisteren vond ik het tijd om mijn Ph1 Xenon koplampen maar eens in te bouwen. Ik had deze eerder dit jaar van tilpieter over genomen samen met de benodigde kabelboom. Ik heb ook gelijk de koplampsproeiers er bij gemonteerd.
Het enige verschil met echt origineel is dat ik nu geen sensor voor de hoogteregeling heb op de achteras en draagarmen.
Ik vraag mij daarom ook af hoe de koplampen dan hun hoogte bijstellen. Als ik de motor start dan zie je de koplampen even op en neer bewegen en vervolgens hebben ze naar mijn idee een goed lichtbeeld.

Iemand enig idee hoe dat nu werkt en waarom de koplampen bij het starten, ondanks de afwezigheid van die sensor, toch op en neer bewegen?
Ik neem aan dat de koplampen wel bij zijn te stellen met de stelschroeven op de lamp...(?)

Ik zal vanmiddag nog even een foto plaatsen van het resultaat :)

Willem

Tijd om je projectpagina bij te werken ;) Xenon koplampen met projectors vind ik wel de mooiste koplampen bij een 2 ph1

zapp

Op mijn Megane (Meg2 ph2) heb ik standaard de Xenon koplampen. Er zit zowel op de achteras (rechts) als op de vooras (links) een hoogtesensor.
Werkt goed  !-!

Felix

Oeps, blijkbaar bij Megane III neergezet

Vanmiddag even snel een foto gemaakt van het resultaat.


Wel vreemd dat de lampen blijven branden als ik de auto afsluit. Vanavond nog maar even aan de Clip hangen denk ik, want de koplampsproeiers doen ook nog niks.

@Willem, ja wie weet doe ik dat vandaag of morgen nog. Anders als ik terug ben van vakantie.

@zapp, dat snap ik maar bij mij ontbreekt het juist ;)

Rogier

Ik wil ze ooit ook nog eens hebben, als ze voor een leuk bedrag te koop staan. Vindt ze nu nog erg prijzig.

Staat erg strak Felix !-!

Tedo

Mooie upgrade Felix. Nu nog alles (juist) werkend krijgen.
Hij lijkt ook nog steeds iets naar achter te hellen (of had je dat nog niet verholpen?)

Felix

#6
Klopt Tedo, hij staat nog steeds niet mooi gelijk.
Dat ga ik na de vakantie maar eens uitzoeken. Ik heb voor de grap aan de achterzijde tijdelijk die eibach veren gemonteerd, dan ligt hij al helemaal plat.
Achter zitten nu oranje - wit veren, voor blauw - wit. Misschien horen die wel niet bij een 1.6...?

Maar goed, de xenon. Met clip kom ik niet veel verder. Als ik het configureer dan kan hij ze vervolgens niet vinden in het netwerk. De hoogte verstelling met het wieltje werkt ook niet. Ik heb ze daarom maar met de hand een stukje bij gesteld naar beneden. Misschien moet ik die hoogte sensoren ook maar eens op de kop zien te tikken.


Felix


mark29

Kon niet missen met die kleuren op de achtergrond. We krijgen veel bussen van de bam binnen, zijn meestal niet de meest schone auto s  :D

tilpieter

heb je wel ander reservoir gemonteerd met de bijbehorende pompjes?

Felix

Jazeker! De sproeiers, slangen, reservoir en pompjes zitten er allemaal op.
Gisteren heb ik even gemeten, er blijkt geen prik te staan op de kabel van het pompje voor de koplampen. Binnenkort even verder uitzoeken.

tilpieter

zit er daar misschien een losse zekering voor?

Felix

Goed punt! Ik heb het even uitgezocht, er moet inderdaad een zekering van 15 ampère bij geplaatst worden.

Blanca

Citaat van: Tedo op  7 augustus 2015, 19:42:33
Mooie upgrade Felix. Nu nog alles (juist) werkend krijgen.
Hij lijkt ook nog steeds iets naar achter te hellen (of had je dat nog niet verholpen?)

Dat idee had ik ook, dat ze nog iets naar achteren hellen..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev