Advertenties


Xenon inbouw

Gestart door A110, 29 januari 2008, 21:14:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christian de Vriend

die stadslichtleds heb je zelfs in 12 led fitting,nog even en dan worden ook daar de gloeilampen vervangen
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Renier

klopt, maar meer is niet altijd beter. Bij die versies met meer LED's worden de LED's zelf een stuk kleiner. En het hele stadslicht een stuk langer, wordt net een kerstboom. Dus lelijker in de lampunit.

Ik heb wat onderzoek gedaan en deze met 5 SMD LED's zijn op dit moment degene die het meeste licht geven naar mijn mening.

A110

Voor mijn auto is het voorlopig niet meer nodig om er led stadslichten in te doen.

De auto is total-los gegaan  ;(

Hopelijk wordt de volgende megane ook weer 1 met xenon.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

meganemaarssen

kunnen jullie mij een handleiding geven hoe ik xenon ik kan bouwen bij een megane 2.0 uit 2003 met normale koplampen?
kan er namelijk erg moeilijk bij via de motorkap, en via het wielkast...

iemand een schema ofzo? hoorde dat de voorbumper er ook af moet...
klopt dat?


gr.
op naar een RS...Look dan....;)

Robin

Om bij de koplampen te komen moet volgens mij inderdaad de voorbumper eraf, dan heb je daarna meer ruimte om te kunnen werken ;)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

drbiqs

het is zeker aan te raden om je bumper eerst te demonteren,kan je er heel wat makkelijker bij.
heb het zelf ook op die manier gedaan,zou als ik jouw was gelijk je stadsichtjes vervangen voor led,staat een stuk strakker.
ik heb er zelf ook gelijk andere knipperlichten in gezet,van ie zlverkleurige,ben je ook van die oranje bolletjes af.
er is hier op het forum wel iets te vinden van het monteren van exnon.
succes er mee. :)
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*

mmaximaal

Het inbouwen van after market setjes met Xenon is geen reden tot afkeur. De APK-meester dient alleen te kijken of het lichtbeeld klopt.
Je kan er wel een boete voor krijgen.

Robin

Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Robin

Met andere woorden, het is niet officieel maar het wordt gedoogd? Ik kan namelijk nog nergens op internet vinden dat deze wet weer van de baan is :P

Maakt mij overigens geen reet uit, bij komt er toch wel xenon in :P
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Robin

Top!

Was toch bijna niet te controleren :P
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

megane2003

Citaat van: A110 op 29 januari 2008, 21:14:31
Op mijn website kunnen jullie zien hoe ik in mijn Megane II fase I originele xenonlampunit's en een aftermarketsetje van Pilot D2S hebt ingebouwd.
Er staan wat foto's van de inbouw op mijn site en een korte omschrijving hoe ik het heb gedaan. Oja ook de kosten van dit alles staan erbij.

Link http://home.kpnplanet.nl/~j.waardenburg5@kpnplanet.nl/xenon.html

Met vriendelijke groet,

Jeroen

ik weet het, sorry! het is een oud topic maar hij is dezelfde als wat ik wilde.
linkje werkt intussen niet meer, na 4 jaar kan kloppen maar heb je nog een bechrijving hoe je het gedaan hebt?

ik heb namelijk ook een originele xenon koplamp gekocht met een d2s xenon kit die ik wil inbouwen. als je me kan helpen met een beschrijving zou tofff zijn, dank alvast!!!!

A110

Ik zal kijken of ik de website nog even kan neerzetten moet dan wel even gaan zoeken op mijn losse harde schijven, dus geef me wat tijd.
Let wel op er zijn wat veranderingen in de APK regelgeving. Als de koplampen van binnenuit te verstellen zijn MOET dit werken. En dat was bij mijn ombouw niet daar werkte dat niet meer. Dus je zal moeten zorgen dat de koplamphoogte regeling weer gaat werken.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

A110

@Megane2003,

Helaas kan ik het niet meer vinden op mijn losse harde schijf waarschijnlijk is dit met de crash verloren gegaan.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev