Advertenties


Wie heeft zijn 135pk gechipped

Gestart door MeganeCCT, 5 oktober 2013, 19:01:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fubar (Marcel)

Matthew, i.d.d. lekker vlot optrekken c.q. accelereren in de hoogste versnelling bij lage toerental weegt op tegen die paar extra pk's die je pas merkt boven de 5500 "BPM"
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Tedo

Als dat nou zo lekker rijdt, waarom stellen autofabrikanten hun motoren dan niet zelf zo af?
Het bedrijf waar ik mijn auto liet chippen, chipt ook alle demo's van de plaatselijke Hyundai dealer.
Kwamen er klanten terug met de vraag waarom hun nieuw gekochte auto toch niet zo fel was als de proefauto, dan werden ze naar de tuner doorverwezen.

BadEend

Dat doen ze vanwege de milieu eisen.

Fubar (Marcel)

Je bedoelt het doorverwijzen naar de tuner.
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Christian de Vriend

@Matthew dat bedoel ik,men staart zich blind aan de waardes,terwijl soms het hele
reageren van een motor helemaal anders word,dat zag ik wel met mn
1,6 deze was dan niet gechipt,maar door alle aanpassingen,met name
door het spruitstuk,werd het een hele andere motor.

de eigenaar toen der tijd vond ook dat die een hele andere motor
terug kreeg na het chippen,en die megane was helemaal standaard.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Christian de Vriend

@Tedo niet alleen milieu eisen ,maar niet ieder land heeft goede benzine
dus maken ze een afstelling die voor ieder land geschikt is.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

MeganeCCT

Met mijn vorige auto merktr je een groot verchil tussen ron 95 en 98

Opel corsa opc (247pk)
Beetje bij beetje veranderd er veel

Christian de Vriend

dat is bij elke auto,zeker met afstellen.

en dan kan je merken of het "oldskool" 98 is,of shell Vpower of
witte pomp (meuk)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Jacques

#23
Wellicht dat het spruitstuk van een clio RS 182 een verbetering geeft, nadat je na montage de mappen hebt bijgesteld. Christiaan heeft gelijk dat een spruistuk heel veel kan uitmaken. Voorbeeld van het bedoelde spruitstuk. http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/renault-onderdelen/m725873880-clio-rs-182-uitlaatspruitstuk.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

De motor zal uiteindelijk eerst meer lucht moeten gaan verpompen en dan kun je er meer brandstof in stoppen om meer vermogen te krijgen.

BadEend

#24
Aangepaste inlaat en chiptuning i.c.m. ander spruitstuk en andere uitlaat zal je wel 15 pk of meer extra opleveren.
Maar de vraag is wegen de kosten op tegen de baten.

Tedo

Kan je beter meteen gaan voor een 2.0T, of genoegen nemen met 135 pk.

Christian de Vriend

#26
apart..  :q

toen ik een 1.6e had,werd ik er gek van als bij elke aanpassing vele riepen dat ik
beter een 2.0 16v moest halen.

Nu heeft iemand een 2.0 16v, en dan moet je maar een 2.0 turbo nemen

waar houd het op? als je inhouds getal hoger is dan het aantal cylinder?  :q

moraal van het verhaal,je moet doen wat je zelf wilt,en de moeite waard vind,
enige wat ik zou aanraden is om luchtfilter en uitlaat aan te passen naar iets
sportiefs om een eventuele ecu aanpassing rendementvoller te maken.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tedo

@Christian: je hebt nu (uiteindelijk) toch een 2.0 16V?  o-)

En een F4R is een heel ander blok dan een F7R. Natuurlijk kan je van eerstgenoemde best wat maken, maar dat kost je dan zoveel geld en moeite dat je je moet afvragen of je niet meteen voor een 2.0T had moeten gaan. Die zijn veel beter te kietelen.

Zoals je kan zien heb ik er ook een met een F4R, en dat is voor nu genoeg. Maar er staat een Megane III 180/190/220 op de verlanglijst als toekomstige vervanger.  ;)

Jacques

Ik wilde alleen een voorzet geven. Het Clio 182 spruitstuk is, denk ik, het beste spruitstuk wat er voor een F4R te koop is. Een 4in2in1 en dus ook een mooie hoop koppel in het middengebied. Uiteraard zal het wel wat moeite kosten om het erop te bouwen.

Christian de Vriend

#29
@Tedo daarom ook,ik heb nu een 16v ,maar deze eigenaar zou weer een turbo moeten nemen
dat vind ik wel apart. :)

der valt nog genoeg aan te passen aan dit blok lijkt me zo
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev