Advertenties


MAX velgen maat onder een Megane cabrio van 2004

Gestart door Airbus, 18 februari 2013, 16:58:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dante

Het forum is wel gratis, alleen krijg je voor 15,- toegang tot meer mogelijkheden & korting bij sponsoren !-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Airbus

Oke, wie-weet als ik hem van de zomer laat chippen  !-!
Renault Megane CC 2.0 als daily
Renault Twingo open Air
VW Spijlbus '64 airride, 911 stuurhuis...etc Home made
Kreidler SL al 13 jaar in de schuur

Airbus

Zo net een 45-35 mm setje besteld..    En ik wil de auto toch nog even laten uitlijnen.

Ik hou de originele Nervasport.. (toch het mooiste)  o-)

Ga ze mooi donkergrijs opmaken, of in de kleur van de stootstrippen op de bumper.
Dan nieuwe bandjes halen en kunnen ze weer onder de Megane. evt nog een spacertje steken om de wielkast mooi te vullen.



Renault Megane CC 2.0 als daily
Renault Twingo open Air
VW Spijlbus '64 airride, 911 stuurhuis...etc Home made
Kreidler SL al 13 jaar in de schuur

Roadkill (Michiel)

Als je andere veren doet is het zo wie zo wel handig om daarna uit te lijnen.... ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

dennis1985

dag CC....
halloTCe!!!

Airbus

Citaat van: Roadkill (Michiel) op  9 april 2013, 20:58:24
Als je andere veren doet is het zo wie zo wel handig om daarna uit te lijnen.... ;)

Jup, drm meteen omlaag... alleen achter kan niet uitgelijnd worden? En mijn Winterbanden zijn best schuin afgesleten naar buiten..

Had al gezocht is Megane fabrieks "kwaal" 

Veren worden pas volgende week geleverd... en dan zal ik ze er onder zetten..
Renault Megane CC 2.0 als daily
Renault Twingo open Air
VW Spijlbus '64 airride, 911 stuurhuis...etc Home made
Kreidler SL al 13 jaar in de schuur

Roadkill (Michiel)

Achter kan niet uitgelijnd worden dat klopt, dat van dat schuin afslijten klopt niet helemaal, in mijn geval waren de eerste achter banden net als bij jou schuin afgelsten, de tweede set precies contra en de laatste set vrijwel recht, confused? I am.... :D Btw bij mijn Grand Tour slijten de achterbanden wel bijna 2 keer zo hard als voor, terwijl andersom eigenlijk normaal is.....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dominique Reijerink

Michiel, zou dat niet kunnen liggen dat de achterbanden naar binnen of juist naar buiten rijden?

dus in de lengte van de wagen gezien.
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

Tedo

Het enige vreemde qua slijtage wat ik ondervind met de Megane II is dat de voorbanden cuppen aan de buitenrand. Dit schijnt ook bij de Megane II te horen, en ik heb/had het dan ook bij allemaal, ongeacht het type en merk band. Voor slijt bij mij iets harder, maar met een minimaal verschil. Zou het toch door je verlaging icm gastank komen dan, Michiel?

Roadkill (Michiel)

een 1 op 1 slijtage is al veel hoor, normaal is 2 sets voorbanden op 1 set achterbanden, maar bij de MegII is dus al 1 op 1 en bij mij dus ook dat er geen touw is vast te knopen hoe het achter slijt, van cuppende voorbanden heb ik iig dan weer geen last ( misschien hadden ze bij Renault 1 vaste werknemer bij de onderstellen moeten neerzetten aan de lopende band? :D )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Felix

Hier ook geen last van cuppende banden. De slijtage is wel redelijk 1 op 1 ja. Het scheelde nog geen millimeter tussen voor en achteren.

Tedo

Hmmm, ligt het dan soms toch aan mijn bochtenwerk?  o-) Volgens de garage niet, schijnt een Megane eigenschap te zijn, net als het vreten van achterbanden.

Airbus

hmm diverse meningen..

Sja ik had er 4 "nieuwe" winterbanden onder gezet in November, en achter aan de buitenzijde van de band zit ik al op het slijtage nokje...  :neen: B (zowel het linker/rechter wiel.. )

De voorkant is nog als nieuw..

Dus ik ga maar alle rubbers/etc nalopen.. en evt castershims plaatsen?

Renault Megane CC 2.0 als daily
Renault Twingo open Air
VW Spijlbus '64 airride, 911 stuurhuis...etc Home made
Kreidler SL al 13 jaar in de schuur

Roadkill (Michiel)

zit een vaste as onder achter, valt echt niks aan af te stellen, achter as van een RS is dan weer anders, maar weet niet of die wel uit te lijnen is.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

J to the H (Jeroen)

is de band misschien niet goed uitgelijnd?
Kan me niet voorstellen dat je in 6 maand tijd een volledige band naar z'n grootje rijdt..

Kan me aan de andere kant ook niet voorstellen dat het aan uitlijnen ligt, maar heb geen ander idee..

Edit: Lees nu beide wielen.. Das toch wel erg toevallig. Zal dus niet aan uitlijnen liggen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev