Advertenties


Verlagen megane 2 phase 1

Gestart door keesos, 20 oktober 2010, 19:10:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rens

Whow ja dat is gaaf..!! !-!

Ik heb 2 auto's geleden V-maxx gehad, vond het erg stug.
Kun jij eens wat over jou ervaring vertellen..
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

duckie1098

Is zo'n schroefset inclusief aangepaste veren?Want als daat niet zo is dan kan ik me voorstellen dat ie minder comfortabel wordt omdat je de (standaard) veren dan meer onder voorspanning gaat zetten.En voor de "wijsneuzen" onder ons: ja, de veerspanning, cq de kracht om de veer in te drukken,  blijft de hele veerweg hetzelfde, alleen de (veer) voorspanning komt er bij op, dus iets stugger gevoel.Maar een beetje stugger is toch geen probleem?komt alleen je wegligging ten goede voorzover dat nodig is toch?

groetsels,


Ben

Rick Santbergen


keesos

Zoo ik heb ondertussen mijn auto nog steeds niet verlaagd, maarrrr.. het is geen winter meer, mooier weer nu, en ik heb eibach veren -45mm besteld. (ik weet dat dit krap is ivm std schokbrekers, maar gok er toch op) zondag gaan ze eronder! Heb sinds eergister namelijk andere velgen eronder en nu lijkt het helemaal lelijk zo hoog.

Zondag volgen meer foto's van de verlaagde toestand!

(oja de bandenmaat is 205/40-17) beter was /50 hoogte geweest, maar dit vind ik zelf niet zo'n probleem, alleen wat meer tellerafwijking)

Stefan

205/40/17 zorgt natuurlijk helemaal voor een groter "gat" tussen wiel en wielkast... -- 8)7
Dan lijken de wilen helemaal weg te vallen ja.
En idd voor extra tellerafwijking..
De maat is natuurlijk niet voor niks 205/50/17... --
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rens

Inderdaad je teller afwijking is echt te groot.
Is nu 6%, en je mag geloof ik max 3 hebben voor de apk.

Je rijdt nu 6km/h mínder hard dan je auto aangeeft. Je kunt denken voordelig bij flitsers, maar 6% is to much..

Ben wel heel benieuwd naar je ervaring met de 45mm veren en natuurlijk het resultaat!
Zondag snel showen he?!
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

keesos

Achja, tis idd wat veel, maar zolang de banden nog goed zijn, rijd ik nog even rond.
Het verlagen is klaar in ieder geval. De stabi stangen, rechts en linksvoor zaten behoorlijk vast! heb dus een extra krik nodig gehad (die ik gelukkig wel had) om de draagarm+remschijf omhoog en waterpas te houden. Verder verliep alles voorspoedig:)



Ik denk dat hij de komende 2 week nog wel ietsje zal zakken, maar ik ben heel erg tevreden zo!

Den

Ziet er netjes uit hoor !
De veren zullen wel gaan zetten inderdaad met rijden.
Ik rijd altijd even een paar drempels op en af.
Vindt het wel mooi staan iig  !-!
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Rens

Hele verbetering, zal nu nog wel wat inzakken.
Want deze hoogte houden ze vast niet :P

Heb je gemeten hoeveel cm je nu bent gezakt daadwerkelijk?
En van welk merk zijn je veren.

Ben wel benieuwd naar je verdere ervaring van rij-eigenschappen en comfort..

Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Joey Voormolen

Lowered M3C GT

keesos

De veren zijn van eibach (rode). Nu staat ie nog 0,5~1cm lager dan op de foto's wat hij totaal gezakt is weet ik helaas niet....heb niets gemeten....

De auto stuitert natuurlijk iets meer nu, maar dit is erg persoonlijk en ik heb nu natuurlijk te platte banden dus dan komt het helemaal hard aan. Toch valt het mij nog wel mee, het is niet zo dat ik de witte strepen op de weg al direct voel. En het (voor het gevoel in ieder geval) betere stuurgedrag is het mij wel waard.

Rens

Dan hoop ik dat ie nu stop met zakken :P

Als je 45mm veren hebt, dan zakt je auto ''op de dempers'' zegmaar 45mm
Maar met jou bandenmaat, heb het net ff uitgerekend, zakt je totale auto 65mm.
De andere 2 cm zakt je hele auto namelijk door je bandenmaat.

Ben wel benieuwd naar een huidige foto hoor  :) !-! :) !-!
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

keesos

Ja klopt.. haha, ja hij zakt nu niet meer. Maar momenteel heb ik de velgen er weer even af, ik ga ze toch maar overspuiten (en de kleine krasjes natuurlijk eerst bijwerken) neem er rustig de tijd voor, maar zo gauw ze er weer onder zitten komen er nieuwe foto's! (+/-2week denk ik)

keesos

Zo, dit is hoe het uiteindelijk is geworden! de velgen zijn weer strak. En op de dopjes zat dusdanig veel corrosie, dat ik daar niets meer mee kon, dus dat zijn nu renault's geworden ipv oz :)
foto's



Rens

Hij is niet erg veel nagezakt dus..
Nu zie je wel goed dat toch een hogere band je kasten beter vult.
Ziet er wel goed uit zo, hoe is je ervaring met de 45mm veren nu?
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev