Advertenties


probleempje met versterker?!

Gestart door ids, 10 oktober 2005, 16:14:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ids

Sinds een paar dagen zit ik met een probleempje.  Afgelopen vrijdag zette ik mijn auto bij de sportschool neer en was er nog niks aan de hand. Na het trainen start ik de auto en hoor ik dat de muziek enkel nog maar uit mn achterste speakers komt :-\.....  De voorste geven helemaal geen geluid meer en ook de subwoofer laat het sindsdien afweten. Beide zijn aangesloten op mijn versterker (RF Punch P4004 4weg versterker).(achterste boxen op de HU) Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Er komt nog steeds de normale neongloed onder de versterker vandaan dus stroom heeft hij wel... Kapot is ie ook niet lijkt me.. Kunnen die dingen eigenlijk kapot als je de muziek hard aan hebt???? Oververhit lijkt me ook niet want hij ligt gewoon los in de achterbak..  Het zit er nu +- 4 maanden in (ingebouwd door audiozaak) dus garantie zit er gelukkig nog wel op. Ik hoop dat iemand een ideetje heeft wat the problem could be. en anders rijdt ik ff naar de audioboer...

Tnxs.. Ide

Ferdi

ik heb dezelfde versterker als jou Ide, Hoe lang werkt ie nu dan niet meer? Bij mij zit er dus wel een thermische beveiliging op... hij slaat af en toe een keer af en laat het dan een paar minuten afweten... dus het zou je thermische beveiling kunnen zijn hoor!  :D
Maar heeft ie tot nu toe niets meer gedaan dan?

ids

Nope, vanaf vrijdag dus niks meer.. Grappige is ook dat hij er niet "zomaar" mee opgehouden is maar terwijl hij stilstond. Voordat ik de motor uitzette dus niks aan de hand en 2 uur later na het starten dus niks meer...  Very strange....

ids

Zo net ff gebeld met de audioboer... Ze denken dat het de zekering is. Er zit zo'n Dietz zekering op maar je raad het al ik ben een enorme leek op audiogebied. Hoe kun je zien dat deze doorgebrand is? Is dan dat metalenstripje in het midden kapot?

Robin

jup , maar kan ook minder opvallend zijn.
Is er iemand in je buurt die weet hoe een multimeter te gebruiken ? zo ja laat hem de zekering even doormeten. dan ben je zeker.

succes

ids

Maar als die zekering door is dan zou die neonverlichting ook niet meer moeten branden die standaard op die amp zit toch?

Timo Zuiderduin

ik zou je audiokabels vanaf de radio naar de versterker eens nalopen!
kijk eens achterop je HU of de tulpstekkers er nog goed inzitten en check ff of ze aan de versterker nog goed zitten.
trek anders om te testen eens een set kabels buitenom door, is zo gebeurd en weet je gelijk of het je audiokabels zijn!

anders kan er binnenin de versterker weleens iets kapot zijn,. een spoel ofzo!

het is in ieder geval niet iets met de voeding anders zou inderdaad dat licht niet gaan branden en je remotekabel is ook nog goed anders doet ie het ook niet.

suc6 :D

ids

Weet je wat. Ik maak wel ff een afspraak om het na te laten kijken. Er zit niet voor niks garantie op natuurlijk voordat ikzelf de boel mollesteer haha ;D

Edgar

Er zitten 2 zekeringen in al shet goed is en in jouw geval is er waarschijnlijk 1 stuk.

ids


Edgar

Ach en zo niet is het alsnog garantie kan je hooguit een een beetje benzine kosten..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev