Advertenties


Eerste beurt bij Renault

Gestart door Hannibal_, 14 april 2019, 07:46:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hannibal_

Vorige week de eerste beurt gehad voor de megane.
Ik was enigszins behoedzaam, daar ik vaak lees dat zaken die je aandraagt, product eigenschappen zijn volgens renault en dat ze er verder niets aan/mee doen.

Ik wist van de forums dat er een rlink update moest zijn en wilde die graag door hen in laten spelen om van de kleine issues met het systeem af te komen.
Volgens de garage zijn er veel updates uitgekomen, worth to check.
Ook mijn ervaring met de EDC bak (in zijn 1 bij overschakelen naar 2 lijkt er een soort overshoot te zitten in de gas, was in het begin niet) tegen hen aangehouden.
Men zou kijken of die te updaten of resetten is.

Vriendelijk geholpen, rlink update gedaan, verder beurt, de bak moet nog "hergeprogrammeerd" worden. Komende donderdag.

Blij mee! Digitale radio valt niet meer weg... nou ja, alle puntjes lijken aangepakt.

Zelfs toen ik de volgende dag belde dat mijn dashboard verlichting niet werkte heeft men goed geholpen. Heel subtiel richte hij mijn aandacht op de verlichtingsschakelaar. Had men uit gezet bij de beurt denk ik.
Altijd volvo gereden, hebben altijd licht aan. In de megane altijd op auto.
Lol...
Weet ik veel dat je het aan moet zetten 😂

Hij rijdt ook weer beter (motor reset? Of hebben filters zo veel effect?).

Bedenk me net dat ik een gekkigheidje nog niet getest heb (maar gaan we ook doen): als de auto van het slot ging, doordat de keyless card in de buurt is, maar je opent de auto niet, dan zijn door het openen de spiegels uitgeklapt, maar die klappen niet meer in als de auto vervolgens weer sluit.

Anyway,
Blij mee, goede start
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4

knight-rider

Wat dat "gekkigheidje" betreft, de spiegels klappen idd open wanneer je bij de auto komt, de deuren zijn op dat moment echter nog gesloten, deze gaan pas open wanneer je je hand achter de deurklink steekt, op dat moment hoor je de "klik" van de centrale vergrendeling.

Wanneer je dus in de buurt van de auto komt zonder aan de klink te komen zijn je spiegels uitgeklapt, maar je deuren zijn nooit open geweest.

adinsx

Bij mij klappen de spiegels overigens ook weer in na ~ 30 seconden als ik de auto niet openen en dus weer wegloop.

Eerste beurt is hier al eind januari geweest met de GT. Geen op of aanmerkingen over. Wel is de auto dinsdag opnieuw uitgelijnd voor. Mijn voorbanden sleten wat te scheef af (buitenkant 3 mm profiel over na 23.000 km, binnenkant kaal). Bleek fabrieksfoutje. Nieuwe draagarmbouten en opnieuw uitgelijnd. Merkbaar in rijden? Mwa, niet echt. Stuurt toch sowieso lekker de bochten door ;).

M.b.t. de EDC, laatste update was voor de zomer 2018. Daarmee is het schokje minder geworden bij wegrijden en bij terugschakelen. Zal binnenkort eens informeren of er weer een update is.
Hier 'verslikt' hij zich ook wel eens tussen twee versnellingen in. Soms denk ik het gevolg van toch ineens abrubt wel of geen gas, of de 'flipper'-actie.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Hans 1982

Citaat van: adinsx op 25 april 2019, 13:55:46
Bij mij klappen de spiegels overigens ook weer in na ~ 30 seconden als ik de auto niet openen en dus weer wegloop.

Eerste beurt is hier al eind januari geweest met de GT. Geen op of aanmerkingen over. Wel is de auto dinsdag opnieuw uitgelijnd voor. Mijn voorbanden sleten wat te scheef af (buitenkant 3 mm profiel over na 23.000 km, binnenkant kaal). Bleek fabrieksfoutje. Nieuwe draagarmbouten en opnieuw uitgelijnd. Merkbaar in rijden? Mwa, niet echt. Stuurt toch sowieso lekker de bochten door ;).

M.b.t. de EDC, laatste update was voor de zomer 2018. Daarmee is het schokje minder geworden bij wegrijden en bij terugschakelen. Zal binnenkort eens informeren of er weer een update is.
Hier 'verslikt' hij zich ook wel eens tussen twee versnellingen in. Soms denk ik het gevolg van toch ineens abrubt wel of geen gas, of de 'flipper'-actie.

Hier dus het zelfde mijn voorbanden slijten ook niet gelijk af. Zal hier even een afspraak over maken zou zonde zijn als de banden vervangen moeten worden. Al ben ik wel al 45.000 km onderweg in 2 jaar.

adinsx

45.000 km, ohh... Renault hanteert eigenlijk: Kaal binnen 15.000 km = vergoeding + uitlijnen uiteraard.
Meer dan 15.000 km, dan valt het mee en blijft het bij uitlijnen.

Zo zagen die van mij er uit na 23.000 km. Buitenzijde nog 3mm, binnenzijde, eh... kaal ;)
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

knight-rider

Ik zit momenteel aan 30.000 km en de banden zien er nog altijd heel goed uit.
Wel eens even controleren of er sprake is van schuin afslijten, maar dat zouden ze dan ook moeten gezien hebben bij het onderhoud in februari denk ik.
Ik rij trouwens met Michelin CrossClimates en ben heel tevreden van die banden.

Abdelitto

Bij mij waren ze ook aan de binnenkant versleten. Ze hebben het opnieuw uitgelijnd. Niks vervangen voor zover ik weet. Ik rij dan +/- 47k per jaar.

adinsx

De draagarmbouten/moeren moeten vervangen worden. Althans, bij mijn GT. Ik heb Michelin PilotSport4 banden met snelheidsindex W. Een vrij zacht rubber wat echt héérlijk plakt, maar ook wat sneller slijt.
Ik rij bovendien best wel sportief (gemiddeld verbruik 1:10,3), dus tja wat meer bandenslijtage hoort er dan bij.

Als ze niet / nauwelijks schuin afslijten is er inderdaad weinig aan de hand.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Hannibal_

Spiegels gedragen zich nog steeds hetzelfde, klappen niet meer in als je de deur niet geopend hebt.
Tja, of het logisch is, maar net wat je gewend bent, gok ik. Mijn andere auto klapt ze wel gewoon weer in.
Tja ... banden... ik had ze net vervangen eigenlijk. Ze hebben wel de neiging vlot te "gaan".
De voorbanden dan.

2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4

haelewyn

Hoeveel km gehaald ermee, met de banden ?

Abdelitto

Ik heb ook pas getest met dat inklapbare spiegels. Bij mij klappen ze ook niet automatisch in als ik de auto niet geopend heb zeg maar. Ze blijven uitgeklapt met deuren op slot.

Is dat verschillend?

adinsx

Bij mij gaan ze weer keurig dicht, als ik de auto niet open. Kom ik vaker langs de auto lopen, dan gaat de auto niet meer actief de spiegels openen en de verlichting aan zetten. Maar dat is logisch natuurlijk.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Hannibal_

Citaat van: haelewyn op  6 mei 2019, 23:34:58
Hoeveel km gehaald ermee, met de banden ?
45000? Maar toen waren het wel slics... mijn vorige deed het dubbele. Andere banden wel
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev