Advertenties


Verschil 2016 1,2 tce / 2019 1,3 tce

Gestart door haelewyn, 6 mei 2019, 22:17:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

haelewyn

Er lijkt een goed aanbod te zijn voor een upgrade. .
Ik vraag me af wat de winst is als ik de 2016 inruil voor een 2019.

Van een intens naar bose. .
Van 5d naar break...

Motor schijnt beter en zuiniger
Meer pk, meer koppel....
Multimédia werkt misschien wat strakker, minder fouten erin ?
Minder risico op aankolen / roetophoping rond de klepstelen thv inlaat ? 
Is er nog wat aan verbeterd ?

adinsx

De 1.3 TCe is een flinke verbetering en in de basis is er echt het nodige aangepast. De 1.2 houdt niet van korte stukjes en niet goed warm worden. Maar om eerlijk te zijn ook niet van wat langere stukken en sportief rijgedrag, want bij 86.000 km kreeg ik een nieuwe 1.2 TCe130 in mijn toenmalige III.

De 1.3 is moderner, vooralsnog beter, soepeler. Daarnaast pak je mooi winst op inderdaad een nieuwere Rlink met de laatste firmware, en ik vind de Estate mooier (maar ik ben bevooroordeeld ;) ).

Materialen zijn overigens ook verbetert hier en daar. Geen faceliftveranderingen, maar toch wordt er gedurende de bouw van een auto altijd dingen ontdekt / aangepast die beter (of goedkoper, dat gebeurt helaas ook) kunnen.

Heb je nog wat te kiezen qua kleur? En hoe verhoudt de Intens zich tot de Bose?
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

haelewyn

#2
Het is al min of meer van de baan, dat idee.

Er stonden hier in BE een aantal ingeschreven wagens (dus tweedehands) met 0 km op de teller te koop aan een prijs die ik ook voor mijn 1,2 gegeven had. Bovendien waren het versies BOSE en niet Intens zoals de mijne + het waren breaks en dat is de mijne niet.
Ik had dus enkel de waardevermindering moeten slikken.
Een paar dagen later echter is de prijs aangepast met >3000 euro (omhoog) en het verwondert me niet echt want de vraagprijs was echt te laag.
Veel kleuren waren er niet echt in en ook niet de kleuren die ik zelf zou verkiezen.
De Estate zou ik handig vinden om al eens mee te gaan kamperen. Ik denk dat de vijfdeurs nogal krap is om met mijn  1,80 m te gaan in liggen. Dat worden altijd opgetrokken benen 's nachts en misschien constant op de plastic behuizing schoppen van de kofferklep.

Wat ik vooral weet van de BOSE tov de Intens is dat de Bose dat geluidssysteem heeft maar ik ben van het gewone systeem in de Intens ook wel volledig tevreden (grote RLINK met 4x40 watt, 8 LS). Er zijn ook nog de verwarmde zetels.. maar ik heb er nu één zelf laten installeren, op eigen kosten.
Waarom maar 1 ? Ik zit meestal alleen in de auto en het heeft me nu al zo'n dikke 300 euro gekost om dat achteraf in te bouwen.
Op mijn auto staan ook wel een paar opties die er normaal gezien niet standaard bij waren : groot scherm van de RLink2, elektronische handrem, volwaardig reservewiel, Easy Parking-pack (Dode hoek-waarschuwing, Parkeerhulp vooraan, achteruitrijcamera en Easy Park
Assist), Look-pack (Donkergetinte ruiten achteraan), verlengde garantie 5 jaar na eerste inschrijving, tot 2021.
Ondertussen zijn een paar van die extra's ook standaard geworden op de Intens en zitten die er op de Bose sowieso al in.

Al bij al, zeker gezien de opleg, die ik op ongeveer 9000 euro schat na 2 jaar gebruik, denk ik dat ik dan toch maar de 1,2 ga houden. Ik heb er nog maar 20.000 km op staan en dan vind ik de afschrijving hoog.
Hopen dat hij me geen problemen geeft na enkele jaren... Of als het dan toch echt niet anders kan, toch liefst nog voor de garantie eindigt.




EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev