Advertenties


Radio vervangen

Gestart door jojo1508, 14 augustus 2019, 17:30:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jojo1508

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Megane III met ingebouwde TomTom. Ik wil dit systeem vervangen door een aftermarket 2-DIN Android mediasysteem maar zie dat je daarvoor alleen Chinese merken heb. Meerdere auto-inbouwbedrijven raden dat af: slechte kwaliteit en veel storingen. Wie heeft wel zo'n systeem ingebouwd en zo ja: hoe bevalt dat? En zijn er misschien andere manieren om dit systeem te vervangen/, anders dan actuele kaart aan te schaffen bij TomTom? Ben heel benieuwd naar jullie reacties.

yourics

Zelf geen ervaring mee, weet alleen dat wanneer ik hier ook naar aan het kijken was ik er achter kwam dat de knoppen in je middenconsole niet meer zullen werken. Scherm zelf is relatief ver weg om als touchscreen te bedienen vind ik zelf. Vandaar dat ik er niet voor heb gekozen. Inbouwen is echter niet lastig, staan veel tutorials op youtube ;)

mark

Het staat nog wel op mijn to do lijst, om er een android radio in te lepelen. Maar mijn to do lijst is lang dus het zal nog even op zich laten wachten. Zal het in elk geval bestellen voordat engeland uit de eu is gestapt, scheeld import belasting :P . Als je al navigatie in de auto hebt, dan werkt de stuurwielbediening niet meer. Ik heb geen navi, dus bij mij zal het wel gewoon blijven werken.

jojo1508

Navigatie wordt niet bediend aan het stuur maar met knoppen in middenconsole. Als de TomTom wordt vervangen door ander systeem zal dat zijn functie verliezen, heb elders gelezen dat je dat dan kunt vervangen door een bekerhouder. Bij welke Engelse webshop wil jij een Android systeem bestellen, ben wel benieuwd wat het daar dan kost.

mark

Via alie, maar wordt verzonden vanuit Engeland

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev