Advertenties


Installatie Parrot mki 9200

Gestart door dolf, 9 mei 2017, 21:50:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dolf

Gisteravond een Parrot mki 9200 geinstalleerd in mijn megane hb 2012. Ging opzich er makkelijk. Voor de schakkelspanning netjes een aftakking gemaakt van de sigarettenaansluiting. Nu is alleen mijn vraag waarom de spanning van de sigarettenaansluiting  pas na enkele minuten wordt gestopt?

Mvg, Dolf

mark29

Er zitten ook computers in jouw auto die een half uur na afsluiten van de auto nog actief zijn.
Niet druk om maken. Zo is die auto eenmaal ontwikkeld, is alleen lastig met lekstromen zoeken.

Timeless

#2
Met behulp van een CAN-BUS decoder zou je eventueel zelf een schakelsignaal kunnen simuleren. Echter gaat dit wel wat prijziger worden.
De radio heeft ook een geschakelde + na contact (pin 5, op de 12 polige plug). Wanneer deze precies uitgaat durf ik niet te zeggen, wellicht dat je dat kan meten.

Volgens mij wordt de sigaretten aansluiting geschakeld met de rest van de elektronica als bijvoorbeeld het tellerwerk (Ter beveiliging dat de accu niet kan leeglopen waneer er iets is vergeten uit te gaan). Blijf maar eens wat langer in de auto zitten nadat de auto is uitgezet en de sleutel (pas) uit het contact is gehaald. Het tellerwerk blijft dan nog aan maar naar enige minuten zal de snelheid verdwijnen en hoor je een aantal relais klikken. Op dat moment gaat geloof ik ook de sigaretten aansteker uit. Enige tijd daarna gaat alles uit inclusief verlichting van bijvoorbeeld het plafon.
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev