Advertenties


Speakers wisselen van Megane Grandtour 3 Gt-line

Gestart door Nosmo, 30 januari 2016, 19:28:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nosmo

Vandaag eens begonnen om mijn standaard speakers te gaan vervangen voor een mooie pioneer speakerset van 180 watt.
Nu heb ik overal wel een beetje ingelezen hoe dit in zijn werk zou moeten gaan maar het bleek dat hier weining informatie over te vinden was op de verschillende forums.

Dus nu heb ik hier voor diegene die ook informatie nodig hebben over hoe je bij de voordeur speakers van een
Megane grandtour 3 kunt komen een kleine beschrijving met foto's gemaakt hoe dit moet.

Helaas ben je verplicht om het hele binnenpaneel van je deur af te halen anders kom je niet bij de speakers.

Het binnenpaneel van je deur zit vast met 6 tork schroeven ( 4x tork 20 en 2x tork 30) en heb op de foto aangegeven waar ze zitten.
Voor de gele pijlen heb je tork 30 nodig en voor de rode heb je tork 20 nodig.
Wel moet je eerst het afdekkapje van de deurgreep halen, deze zit vast geklikt!
En je moet aan de binnenzijde het driehoekige afdekkapje van de zijspiegel afhalen, ook deze zit vast geklikt.
Hierachter zit namelijk ook een schroef.





Als je de schroeven verwijderd hebt kun je voorzichtig het paneel lostrekken, deze zit ook nog extra vastgeklikt.
De deurverlichting is eenvoudig met een stekkertje los te maken, dit geld ook voor de bediening van je ruit.
Daarna kun je het binnenpaneel opzij halen, zelf heb ik de kabel naar de hendel om je deur te openen vast laten zitten
omdat je zeker genoeg ruimte hebt om de speakers te vervangen.



Nu hoef je alleen maar het stekkertje los te maken en de popnagels waar de speakers mee vastgezet zijn uit te boren.

•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

Nosmo

Helaas moet ik binnenkort toch weer opnieuw mijn deur open gooien omdat ik in de veronderstelling was
dat ik dus de goede speakerset had aangeschaft.
het was de bedoeling om dit setje van pioneer (TS-Q 131C) in te bouwen ipv standaard speakers in mijn megane.



Helaas komen de stekkertjes niet met elkaar overeen en ook de wijze van inpluggen is anders  8)7

De stekker die je in de speakers moet doen zijn te groot voor de pioneer set........deze set zal wel voor een aander type zijn.
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

Tedo

Dat de TS-Q 131C niet paste wist ik al. Ben zelf bij de tweeters begonnen, en die hebben ook andere stekkers. Lekker stom dat de originele speakers gepopnageld zitten trouwens...

Benieuwd naar de rest van je how-to, en het uiteindelijke resultaat!

Nosmo

Ik zal eens kijken of de tweeters dezelfde aansluiting hebben als de speakers, dan even op zoek gaan
naar adapters om het stekker probleem te overbruggen.
Ik denk dat het hier wel mee moet gaan lukken;



Als er iemand andere ideeën heeft hoor ik het natuurlijk graag  Y
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

Tedo

Passen de Pioneers wel in de behuizing in je deuren? Want de originele lijken iets kleiner, en sowieso zitten ze op andere punten vast. Dat zou ik eerst proberen.

Nosmo

Laatste bericht ging niet helemaal goed  ;)

Ik zal idd eerst eens gaan kijken of dit wel past...dit zal wel enige tijd gaan duren voordat ik dat kan gaan doen omdat ik
helaas zeer krap in mijn tijd zit.
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

Panse

Ben benieuwd of het je gelukt is en welke speakers je er nu in hebt zitten. Het geluid van de standaard speakers ben ik na 1 week nu al zat.

markk

Ik wil eigenlijk hetzelfde gaan doen. De Pioneer speakers installeren. Enige waar ik nog mee zit en niet kan terug vinden :

- je hebt dus (begrijp ik uit dit topic ) een verloopstekker nodig om de speakers aan te sluiten, omdat de aansluiting anders is.

- je boort de popnagels uit van de adapter ring, kun je deze ringen hergebruiken voor de Pioneer set of heb je nieuwe nodig of kun je ze monteren zonder adapter ring.

Alvast bedankt ! :)

Timeless

#8
Wellicht dat mijn reactie hier je iets kan helpen.
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev