Advertenties


Grootte speaker voordeur

Gestart door originx, 29 mei 2012, 22:12:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

originx

Ik heb een Renault Megane Coupe uit 2009, een erg nette wagen, behalve dat de audio zwaar tegenvalt.
Ik wil in eerst instantie tussen de 200 en 400 euro voor een audio upgrade uitgeven, dus het wordt een compo setje voor de voordeuren. Volgens de car audio speciaalzaak zal dit, dus zonder versterker, al een hele verbetering teweeg brengen. Volgens hen kunnen er 16 cm in, ondanks dat de speakerpanelen anders doen vermoeden (13 cm). Ik wil ze laten inbouwen door mijn Renault dealer, want de speaker van één van mijn voordeuren kraakt, dus ze gaan een korting geven op de inbouw. Ik ga zelf de speakers kopen, maar het moet wel redelijk standaard inbouwbaar zijn door de dealer denk ik. Zouden zij dat kunnen met 16 cm, of moeten er daar zaken voor tussen gefreubeld worden? De monteur zelf heeft het niet over 16cm gehad in ieder geval. Wat moet ik doen, heb natuurlijk het liefst zo groot mogelijk.


     

MeganecoupeTCE130

Ik zou het wel heel knap vinden als je 16" in je deuren kwijt kan  :D

16 cm daarintegen moet kunnen.
Standaard zitten er 13 cm speakers in.

Door een multiplex ring toe te passen kan er wel 16 cm in worden gebouwd.

Hou rekening met de inbouwdiepte van de speaker.

Kijk anders even naar mijn showcase voor wat meer duidelijkheid.

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=15105.0

Ik denk persoonlijk dat je met een versterker meer en beter geluid gaat krijgen.

De standaard radio geeft niet meer dan een 30-35 watt per speaker en dat is een maximum vermogen.
Je houd een goede 15 watt continue vermogen over en dat is echt heel weinig.

Goede merken voor speakers zijn o.a. Focal, Hertz, Pioneer ( de PRS serie ), Gladen ( voormalig Audio System ) en zo zijn er wel een paar meer goede merken.

Versterkers kun je o.a. denken aan Gladen, Hertz, Focal, Ground Zero.




originx

#2

Dank voor de info! En "inches" tja  8)7 < even aangepast in cm

Is een dergelijke ring ook te koop, of is dat altijd custom made?
En wat is de max. inbouwdiepte, om en nabij 5 cm las ik ergens.

MeganecoupeTCE130

De ring is custom made.

Gewoon aan de hand van de mal die bij de composet zat.
Overtrekken op een stuk multiplex en met de decoupeerzaag aan de slag gaan.
Ring is geloof ik 18 mm dik ( kan ook 15 zijn ).
Heb het niet zelf ingebouwd.

De standaard inbouwdiepte is rond de 54 mm.

Met de ring ertussen heb ik geen problemen met de 69 mm die mijn 16 cm speaker diep is.

Ik heb deze speakers:

http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/Hertz_HiEnergy_HSK165.pdf

originx

#4


Erg gaaf project heb je daar gedaan!

Als ik die MDF ring bekijk zie ik geen binnenring erin gefreesd, dat suggereert dus dat de schroefgaten in de deuren voor een diameter van 16 cm zijn, maar de fabrieksspeakers zijn 13 cm? Zit daar dan origineel ook een ring tussen ofzo?

matthew

Origineel is gewoon bestemd voor 13cm.


originx

Citaat van: matthew op 31 mei 2012, 22:32:43
Origineel is gewoon bestemd voor 13cm.

Ik zie nu hoe het zit (zie afbeelding hieronder), de schroefgaten vormen wel een ring van +/- 16 cm, waarbij de 13 cm speakers gemonteerd kunnen worden door de "koker" waarin ze zitten.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev