Advertenties


Tomtom vervangen door Tomtom Live Traffic

Gestart door jamas, 31 maart 2012, 14:04:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jamas

Ik ben in het bezit van een Megane Estate uit 2010 en deze auto heeft een Tomtom zonder Live Traffic. Ik zou graag deze willen vervangen door de Live Traffic variant, want de verkeersinformatie middels TMC is gewoon helemaal niet nauwkeurig genoeg. Heeft iemand een idee of dat mogelijk is? Zelf zou ik verwachten dat je alleen de display zou kunnen vervangen mits Tomtom daar de sim heeft ingebouwd. Ben al heel lang aan het speuren op internet, maar ik kan daar maar heel weinig over vinden. Ook denk ik dat ik niet de enige ben die daar naar op zoek is.

matthew

Als het goed is hoef je alleen een ander kaartje te kopen bij de dealer.
Maar aan tom tom live services zitten ook kosten aan verbonden naar mijn weten.
Kan maandag even navraag doen.

Ard Klok

Zitten in elk geval kosten aan verbonden (ik dacht 59 Euro per jaar). Het werkt voorzover ik weet inderdaad met een simcard. Ik betwijfel of je die bij de dealer kunt aanschaffen en dan eenvoudig installeren om zo je tomtom te upgraden naar tomtom live traffic. Ga er eigenlijk vanuit dat die simcard ergens weggestopt is in de unit (en dus niet de SD card waar al je kaartgegevens/POI's en dergelijke opstaan, want die kun je wel makkelijk verkrijgen via dealer of onlineshop).

Roeland75

In de live versie zit een sim kaart (daar betaal je de jaarlijkse kosten voor)
In de gewonen niet. Je kan het dus niet zomaar met een andere sd kaart oplossen.....

jamas

Inderdaad, alleen de SD-kaart vervangen brengt helaas niet de oplossing.

Maar weet iemand of de Simcard module in het scherm van de 'Live' uitvoering verwerkt zit?
Volgens mij is het partnummer van het scherm 259150931R!
En als dat zo is, is deze dan 1 op 1 uitwisselbaar met het scherm van de oude 'mijn' versie?
Zou zo graag Live Traffic willen hebben in mijn Megane!
Nu gebruik ik het al op de iPhone, maar zo is de TT van de Megane nogal overbodig.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev