Advertenties


Tankmetertje

Gestart door 1nsan3, 30 augustus 2009, 17:12:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

1nsan3

Mijn Tankmetertje doet al raar sinds aankoop. Het pijltje wilt nooit stilstaan en is altijd maar aan hetbewegen, waardoor ik geen goede indicatie kan krijgen hoeveel tank ik nog heb, vooral als ie aan de lage kant is.

Mijn vraag is of meer van jullie dit probleem hebben en hoe het opgelost kan worden.
eventueel met een andere tellerbak? of moet er wat dieper gegraven worden??

groetjes


djo231

Hey,

Ik ben geen monteur maar heb zelf nooit van dat probleem gehoord, wat mij het eerst binnen schiet is iets met de sensor of je hebt een fout in je boordcomputer denk ik, even uit laten lezen en dan kunnen zij hopelijk jou wat meer vertellen hier over, laat het me weten en succes ;)

Groeten Joey

matthew

Dan is je tankvlotter niet goed denk ik.

1nsan3

of dynamo? want laatste tijd valt me auto snel uit. Accu trekt snel leeg en dat soort dingen. Dus het zou best kunnen dat die tankvlottertje daarop reageert.

IEmand die dit wil bevestigen?

1nsan3


djo231

#6
Een dynamo is een machine waarin mechanische energie, binnenkomend via een draaiende as (V-snaar), omgezet wordt in elektrische gelijkstroomenergie. Deze omzetting berust op het feit dat wanneer een elektrische geleider door een magnetisch veld beweegt, er elektrische spanningen worden opgewekt in die geleider en bij gesloten kring dus stroom gaat vloeien

Oftewel in mensen taal een dynamo is er meer voor om je accu weer op te laden als je V-snaar draait, je kan zelf je dynamo door meten of gewoon naar een accu dealer gaan? Nieuwe accu kost zo'n 100,- maar heb je wel een goeie en garantie dat je auto niet meer uitvalt als dat het probleem was in ieder geval.

Weet je zeker dat het de sensor in de tank is en niet de meter?
Simpel te testen: de stekker van de tank even aan de massa houden; als de meter oploopt -> sensor kapot. Als de meter niet oploopt -> meter (waarschijnlijk) kapot.

Als de sensor niet meer werkt, kan het zijn dat de vlotter lek is, deze kan weer gesoldeerd worden, dit gebeurd vaak als de tank langere tijd leeg heeft gestaan. Maar je kan ook natuurlijk gewoon naar de Renault garage gaan, kost misschien wel iets maar daarna rij je wel met een zekerder gevoel verder.

Succes :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev