Advertenties


Probleem arkeersensoren

Gestart door Paul!, 14 augustus 2018, 16:21:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul!

Hi all,

Zojuist thuis aangekomen kwam ik er tijdens het inparkeren achter dat mijn parkeersensoren vreemd doen.
Zodra ik de auto in zn achteruit zet blijft deze in één toon door piepen en het houdt niet op, tenzij ik de auto weer in neutraal of versnelling zet.
Het gekke is, zo'n 20 minuten ervoor reed ik bij mijn werk weg en moest ik achteruit uit het parkeervak om weg te komen en toen deden de sensoren het nog correct.
Optisch is er niks te zien, sensoren zijn vrij van schade en ik heb ook niks aangereden 8)7

Maar zoals jullie zullen begrijpen is het behoorlijk irritant met inparkeren en zou ik het graag verhelpen, heeft iemand enig idee waar ik dit moet zoeken? :?

hoor het graag!

Groet Paul
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

mark29

Auto op contact, in zijn achteruit zeggen, niet gaan rijden met lopende motor dus.
Dan achter de auto gaan hurken met je oor tegen de sensoren aan, op de piep niet letten. Je hoort de sensoren van heel dichtbij namelijk dan tikken, stel er tikken er 3 wel, en nummer 4 niet, dan weet je dat die niet tikt, defect is.

Paul!

Dank voor je reactie Mark, zo te horen is die linksachter stuk.
Dat is namelijk de enige die ik niet hoor tikken.

Zie dat die sensoren wel los te verkrijgen zijn, nu vraag ik mij alleen af hoe ik best te werk kan gaan.
Mijn sensoren zitten gemonteerd in de stootstrip van de achterbumper, dit is één deel die geheel van links naar rechts loopt.
Hoe verwijder ik deze op de juiste manier, zonder dat ik iets afbreek oid, want het voelt allemaal erg broos maar zit muurvast. :x
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

mark29

Makkelijkste is op een brug proberen en anders de bumper even demonteren.
Ja die sensoren en de bevestiging in die renault bumpers is echt kwartjesspul met die kleine lipjes. Vaak is de boel vast gekit om het wat bij elkaar te houden.

Paul!

Bedankt Mark, komend weekend ff de brug op en de bumper eraf.
Lijkt erop dat het niet origineel geleverde sensoren zijn, dus ben benieuwd of ik een enkele sensor kan vervangen of complete set moet vernieuwen. 8)7
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev