Advertenties


Verbruik van jouw megane?

Gestart door Alex Verloop, 16 maart 2007, 10:20:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex Verloop

Wat is het gemiddelde verbruik van een megane 2.0 16V? Heb oude topics doorgezocht en laatste topic was uit 2005  ;)

Dus bij deze maar even een nieuwe.

Het lijkt namelijk alsof mijn meggie TE zuinig loopt. Ik rij al 4 dagen op en neer tussen Raalte en Oosterzee, (190KM rit), en het verbruik tijdens de afgelopen week (totaal 8xxKM) ligt op een geweldige stand van 7.3L/100KM

Dat komt dus overeen met 1 op 13.7KM

Iemand hier ervaring mee? Ik rij gewoon normaal, niet te hard, niet te zacht en ook niet bepaald zondags :P

Roy S.

Te zuinig... :D

Het gaat niet om het hard rijden maar om constant rijden. Je kan makkelijk 1 op 13 rijden met een constante snelheid van 140 km/h.

Eddie Emmer

Mwah, 1 op 13,7 km is ook weer niet zo ontzettend speciaal.

Rijd met mijn auto naar mijn werk a 40-45km per ritje en als ik enigzins rustig rijd (dus niet bij de stoplichten die ik tegenkom snel optrekken)
dan kom ik ook wel op de 1:13,5 uit
geeft niet al teveel problemen.

Rudi

Sinds ik de verbruiksmeter heb ontdekt is het een soort sport geworden om zo zuinig mogelijk te rijden ;)

Ik rij per dag 30-40 km heen en zelfde dus ook weer terug. Afhankelijk van de route, drukte op de weg en stoplichten mee / tegen ligt het verbruik op 7,5 - 8,0 liter per 100 km. Da's inclusief stukje file voor tunnel en stuk met heel wat stoplichten die totaal niet op elkaar afgestemd staan (rode golf).

Timo Zuiderduin

Ik reed in mijn megane (1.6 16v Cabrio) gemiddeld 1 op 13

in de clio,.... 1 op 9 (soms iets meer  o-)  >:D )

wouter arnouts

ik rijd ook ongeveer 1op 13 dus redelijk zuinig

Boy

volgens mij zit er best wel verschil in de benzine bij verschillende benzine stations.
als ik bij de een tank rij ik met een volle tank 500 km en bij de ander 650  :? (1.6 8v)

mijn rijgedrag is altijd hetzelfde(rustig) dus daar zullen die verschillen niet door komen  :)

Timo Zuiderduin

dat verschilt inderdaad.
Ik heb ervaren dat ik met benzine van bijv. Tango minder veel km's kon maken dan gewoon van de bekende pompen.
ook liep bij mij de motor minder soepel als ik bij Tango tankte (sindsdien ook nooit meer daar getankt)

Ook maak je met V-power wat meer kilometers,   maar zoveel verschil als jij aangeeft zal het niet zijn. zal eerder om enkele tientallen km's gaan.

Ik tank nu altijd euro98 of V-power, daar rijdt mijn karretje een stuk beter op. (in de Clio, dus niet euro 98 in je megane gooien!!!!)

ForzaMollie

Mijn dieseltje schommelt zo tussen de 1:19 en de 1:21 met heel rustig warmrijden en daarna stevig doorrijden op vooral snelweg.

Heb eigenlijk nog nooit iets gemerkt van verschil in km's tussen de verschillende pompen...

Twinsangel

hoe typisch is dit...ben sinds een maand of 2 verhuisd naar een huisje op de hoek van een TinQ station, en merkte inderdaad dat mn auto ineens minder zuinig reed. Nog nooit echt de link gelegd, maar nu ik dit zo lees kan het inderdaad kloppen.

Waarom zou ik trouwens geen 98 in mijn Megane mogen gooien Timo? Volgens het boekje kan dat toch?  :x

dreamer

wat een zuinige aantallen met verbruik, ik doe standaard 1:10, moet er wel bijzeggen dat dat op lpg  o-) is en het verbruik op benzine mij helemaal onbekend is  ;)

Timo Zuiderduin

Citaat van: Twinsangel op 16 maart 2007, 13:13:07
Waarom zou ik trouwens geen 98 in mijn Megane mogen gooien Timo? Volgens het boekje kan dat toch?  :x

In mijn Clio zit een 2.0 16v blok met 172 PK, voor die motor wordt het aangeraden met euro 98 te rijden.

Ik meen mij te herinneren dat bij de megane (1.6) 95 werd aangeraden. het zal overigens niet direct kwaad kunnen voor zover ik weet. (V-power is volgens mij ook 97 dus wat dat betreft,...)

Twinsangel

Citaat van: Timo Z.(Clio RS) op 16 maart 2007, 15:23:26
Citaat van: Twinsangel op 16 maart 2007, 13:13:07
Waarom zou ik trouwens geen 98 in mijn Megane mogen gooien Timo? Volgens het boekje kan dat toch?  :x

In mijn Clio zit een 2.0 16v blok met 172 PK, voor die motor wordt het aangeraden met euro 98 te rijden.

Ik meen mij te herinneren dat bij de megane (1.6) 95 werd aangeraden. het zal overigens niet direct kwaad kunnen voor zover ik weet. (V-power is volgens mij ook 97 dus wat dat betreft,...)
hmm...in mn brandstof kleppie staat nl 95/98 sans plomp :D mja...vind 98 te duur voor de voordelen ;)

wouter arnouts

tank af en toe wel een 98 kan helemaal geen kwaad hoor is alleen wat duurder

rik

is natuurlijk niet te vergelijken, al die diesels en 1.6 's met een 2.0 16v  :neen:  :q

Alex zoals je weet rij ik ook een 16v, maar 1: 13,7 heb ik nog nooit gehaald. Mijn gemiddelde ligt rond de 1:11. Met meer snelweg kilometers rond de 1:12.
Maarre is toch mooi meegenomen dat je meggie niet zoveel dorst heeft?  :9~

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev