Advertenties


Wat o wat ... startonderbreker , brandstofpomp of ....

Gestart door Alex_mich, 10 januari 2016, 13:08:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex_mich

Hallo beste Megane eigenaren ,

Drie dagen geleden is mijn Scenic 1.6e van 99 afgeslagen en wilde niet meer starten. Na een beetje surfen op het net en wat blogs hebben bekeken leek het erop dat het de filter zou moeten zijn want ik hoorde de pomp draaien. Echter toen ik de nieuwe filter geplaatst heb hoorde ik de pomp niet ... Maar goed , auto naar de werkplaats gesleept en op onderzoek gegaan. Nu blijkt dat ik onregelmatige stuurspanning krijg op de pomp. Contact aan/uit , dan wel , dan geen stuurspanning. Pomp uitgebouwd en schoongemaakt , maar de pomp draait goed als ik hem op 12v aansluit.
Ik heb de pomp tijdelijk via een geschakelde plus aangesloten en getest. Tot nu toe werkt het en mijn auto rijdt weer. Maar de oorzaak is mij dus nog steeds een raadsel. Centrale vergrendeling werkt naar behoren , controle lampje gaat uit in cockpit en verder schijnt alles te werken. Nu las ik wel in andere topics dat de regelunit(UCH) storing veroorzaken kan en of dat er codes kunnen omspringen. Maar ik denk dat dat niet het probleem zal zijn omdat ik verder geen problemen heb ... denk ik.

Iemand een goede raad waar ik verder kan zoeken of wat ik het beste kan doen ... ?

Alvast bedankt , Alex

mark

Als het goed is zit de ontsteking op de zelfde relai geschakeld als die van de brandstof pomp.

Had hier dacht ik nog wel ergens een electronisch schema van liggen. Zal het schema wel ff opzoeken.  ;)

mark


Alex_mich

Dank je wel Mark ... zal eens gaan puzzelen en zoeken!! !-!

Dus " Renault Mégane Club " die advertentie ... dan maar zien te verkopen??? of wat probeer je me te zeggen ...

mark

Welke advertentie? Heb adblokker dus ik zie helemaal geen advertenties.  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev