Advertenties


Open luchtfilter,hoe monteren?

Gestart door Alessio, 13 mei 2014, 22:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Alessio

Hallo mensen,

Ik heb deze ochtend geprobeerd men open luchtfilter(green) te monteren die ik overgekocht had van Umpire(Robin) van de club.
Nu wou die langs geen kanten passen,of wel doe ik iets verkeerd (?) of wel past die inderdaad gewoon niet(?)

Ik heb de buis in de luchtfilter hals ingestoken en wat verder geduwd omdat de buis van de originele luchtfilter anders plooide..
Ik heb wel 2foto's genomen,misschien kan er mij iemand helpen hoe het juist moet?  :)
Hij doet het zo te horen/zien wel goed maar ik heb liever dat het heel juist is dan iets verkeerd..
Foto's:




Rohald

Ik heb hem zelf zo gemonteerd:

Ik heb er bewust voor gekozen om met een regenpijp te werken zodat de lucht in een zo recht mogelijke baan aangezogen wordt en niet door allerlei plooien/ribbels afgeremd wordt. Net als dat er maar 2 bochten in zitten.
Het filter zelf zit voor mijn linker voorwiel voor de koude lucht.
De zwarte bocht is een stuk origineel wat er al op zat. Daarvoor was het gescheurd, dus dat kwam mooi uit zo.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Alessio

Mijn stiefpa zei tegen me van een ijzere buis te halen in Brico,Gamma etc.
Maar mag ik eens vragen,hoe je het gemonteerd hebt aan de filter zelf? Dat is echt namelijk mijn probleem,buis in de luchtfilter of buis over de luchtfilter?

Alvast bedankt voor je antwoord :)

Rohald

Als het maar een gladde buis is. Maar aan bochten ga je niet ontkomen wil je hem op een koele plaatsen laten uitkomen (en dit is zeker aan te raden voor het beste resultaat).
En uiteraard de houder van je oude filterhuis verwijderen. Die heeft toch geen functie meer en het ziet er netter uit ;)
Ik had de buis in de filter zitten. Vastgezet met goede lijm en een stevige slangenklem:
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Alessio

Ok bedankt,morgen dan maar naar Gamma,voor een regenbuis en slangenklem.
Ik denk dat ik voor siliconen ga inplaats lijm,dat kan ook?

Hangen de buizen zo gewoon los of is dit nog bevestigd aan iets? Anders beweegt dit toch en komt dit tegen de grond?


Rohald

De buis (aan de filterkant) zit met tyraps vast.

Meet wel de binnenmaat goed op (of neem het filter en eerste bocht mee) zodat je zeker weet dat het vast zit.

Of siliconen ook kan, weet ik niet. Als het maar goed vast zit en luchtdicht is (anders heb je nog valse lucht).
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Alessio

Dacht ik al  :D Vind ik wel :)

Daar was ik ook al over aan het denken en volgens mij is siliconen ook wel luchtdicht en zit het ook goed genoeg vast :) Als het niet houdt,kan alsnog overgeschakeld worden naar lijm.

Rohald

Succes en wie zien de foto's wel weer verschijnen !-!
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Alessio

Jep die zie je wel in men projectpagina :)

En bedankt!  !-!

Alessio

Even een vraagje,kan dit kwaad als mijn open luchtfilter op de plaats blijft hangen waar deze nu hangt?

Deze vraag omdat ik het vandaag bij gaan vragen op de APK en zoals het nu zit,is het geen probleem.
Maar als ik het zo met buizen ga doen,is het voor hun wel een probleem,waarom is Belgie zo tegen tuning  l-


mark

Dan moet je een extra stuk halen van de sloop, dan zet je met de keuring gewoon het originele filter er op.  !-!

Alessio

Maar op de manier dat hij nu zit,wordt hij niet genoeg gekoeld?

mark

Het is natuurlijk niet optimaal, zoals die nu zit.  ;)

Alessio

Ik heb de laatste dagen gekeken naar de temperatuur en zo te zien koelt het zo ook goed voor de afstanden die ik doe :)
Dus ik ga hem zo wat beter afwerken,anders kom ik toch niet door de technische controle.


mark29

Welke temperatuur? De koelvloeistoftemperatuur?

Het gaat om je inlaattemperatuur. Hoe kouder deze is, hoe meer lucht er binnenkan komen, in kilogrammen, waardoor en meer vulling komt.
Dit is niet zo maar bij te houden op je dashboard, dan zal je een tempertuursensor moeten steken en die bij gaan houden.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev