Advertenties


gekopieerde Cd spelen in Megane radio

Gestart door ahm, 7 juni 2007, 22:13:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ahm

Hoi Forum,

mijn broer heeft een Renault Megan van de zaak (station), waar hij veel kilometers mee rijd. Het is een auto van ongeveer 7 maanden oud.
Onderweg muziek spelen is zijn hobby, daarom maakt hij vaak kopieen van eigen CD's. Nu is hij erachter gekomen dat gebrandde CD's (CDR) door de radio worden opgevreten. Ze komen er niet meer uit, of na een paar keer proberen wel (gelukkig). Je mag toch een eigen kopie branden voor thuisgebruik, en tegen diefstal in de auto? Navraag bij de garage leert dat dit standaard is, en dat zelfd de garage deze er niet uit kan halen als het echt mis gaat. Iets met een zegel verbreken, en garantie en zo. Is beleid van Renault en het enige wat er dan opzit id e radio eruithalen en opsturen naar de Fransosen....??

Vraag:
bekend probleem?
Wat is eraan te doen?
Workaround?
Firmware?

Graag hulp

een Peugeotrijder (mede Fransoos) die zijn broer wil helpen
Wat is eraan te doen

TrickeY

probeer eens een ander soort cd
ander merk.
langzamer branden. dus niet op 48 speed maar op 8 of nog langzamer.

TrickeY

Citaat van: TrickeY op  7 juni 2007, 22:19:18
probeer eens een ander soort cd
ander merk.
langzamer branden. dus niet op 48 speed maar op 8 of nog langzamer.

daarom zeg ik :D

probeer het eens

Timo Zuiderduin

kan ook aan CD-R en CD-RW liggen.

geloof dat RW vaker problemen geeft!

JanJ

Moet inderdaad gewoon kunnen met een kwalitatief goede cd en een lage brandsnelheid...........

Gr. Jan  8) .

Jacob

Mijn renault radio heeft ook totaal geen problemen met gebrande cd's, zelf brand ik op goedkope (Bruna) cd's en altijd op hoogste (52) snelheid. Mijn radio pakt ook gewoon de gekopieerde cd voor de standaard renault navigatie. Bij een kennis met een 2e hands laguna (gekocht bij Renault dealer) waren alle cd's voor de Renault navigatie kopietjes.

Tips die zijn gegeven inzake langzamer branden en kwalitatief betere cd (en geen RW's) zijn toch de tips om te proberen.

Vreemd trouwens dat de dealer daar verder ook niet aan kan doen en er zich er zo simpel/makkelijk vanaf maakt.


TrickeY

goedkope bruna cds hoeven niet slecht te zijn.
het is echt heel afwisselend, ook per speler . dat is ook met dvds zo, en spelers. enz. enz...
heb ook dvds, de brander in de nieuwe pc spuugt ze meteen weer uit, en de brander in de oude pc heeft geen problemen met ze,
en dat zijn memorex dvds, opzich is dat wel een goed merk. maarja

ForeverYoung

lijkt mij meer een soort fabrieksfout in de betreffende Renault radio?

rombartus

Bij mij werken de gekopieerde cds ook in de megane 2 radio.

MT

Houdt er rekening mee met het bestandstype wat je brandt!

Niet elke radio speelt mp3 en wma is al helemaal zeldzaam dus brandt je zo je nummers dan worden ze inderdaad niet afgespeeld. Er kunnen er wel lekker veel op een cd.

ForeverYoung

Alleen gaat het om kopieen van audio-cd's
Met bestandstype: audio CD 8)

Dan nog even een nuttige toevoeging: naast dat het aan de radio zou kunnen liggen, kan de gebruikte brander ook minder worden. Maar ik neem aan dat ie het bij alle gekopieerde cd's doet...

matthew

Moet gewoon kunnen spelen maar idd geen mp3 of wma bestanden gewoon muziek mocht die het dan nog niet doen is toch gewoon echt de radio niet goed.

willie

Ik kan zelfs cd's branden in mijn renault radio!!

Jacob

Oke, ik hap wel:

Sorry, maar hoe bedoel je dat?

willie

kan er zelfs mp3cd's mee afspelen, helemaal geen probleem

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev