Advertenties


Geluids kwaliteit Infinity kappa

Gestart door Guido, 5 december 2005, 22:40:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Guido

Vanavond heb ik in de hoedenplank een nieuw setje 13 cm 2 weg Infinity kappa speakers gemonteerd. Toen ik ze ging testen klonken ze erg overbelast :( . Op dit moment lijkt het of het een paar simpele kijkshop speakers zijn. Weet iemand of dit aan mijn radio ligt (JVC 4*50 watt), of aan het feit dat ik nog standaard voorspeakers heb.
Ik had geen tijd meer om de Infinity voorspeakers plus tweaters te monteren, maar ik hoop dat die toch een stuk beter klinken, en eventueel de achterspeakers een beetje helpen.

Meganez

Ik heb zelf de Infinity Kappa 52.5i achter in de hoedenplank zitten en bij mij klinken ze lekker vol en zuiver maar niet te overheersend ten opzichte van het geluid van voor. Dit is uiteraard een kwestie van instellen. Als het nodig is kunnen ze nog aardig hard en zuiver spelen ook, ze worden bij mij dan ook wel aangestuurd vanuit mn versterker. Welk type heb jij precies dan?

Stefan

In principe is de Kappa serie van Infinity een zeer goede serie, waar ik persoonlijk al jaren een beetje een fan van ben.
het is niet der basisserie van Infinity(Reference-serie) maar weer net ff beter.
Ik denk toch dat de speakers rechtstreeks op je radio net ff geen goede (perfecte) combinatie is.
tenminste, alleen de achterspeakers dan h?...
13cm speakers blijven natuurlijk relatief kleine speakers, hoe duur of goed je ze ook koopt.
Tuurlijk zit er verschil in geluid tussen bijvoorbeeld Infinity en kijkshop speakers. maar met dit formaat hoef je geen supervol en "dik" geluid te verwachten, ze dienen meer ter ondersteuning en om het geluid in de auto wat completer te maken.
ik denk dat als je de speakers voorin hebt gemonteerd het al een heel stuk scheelt, dat heb ik vaak zat gemerkt.
voorin zitten 16,5cm speakers en die geven al een veel beter resultaat meteen.
icm de achterspeakers zal dit al een lekker geluidje geven, zeker omdat je daar ook Infinity voor hebt gekozen
Maar nogmaals: met de keuze voor de Infinity kappa serie heb je een goede gedaan vindt ik persoonlijk :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Guido

Bedankt voor de complimenten :), ik denk dat ik even afwacht totdat ik de voorspeakers ingebouwd heb, en dan nog maar een keer alle instellingen nalopen. Als het dan nog niet goed klinkt ga ik het ng eens proberen met een andere radio ( mijn huidige radio  is trouwens de jvc  KD-G511  http://www.jvc.nl/product.php?id=KD-G511&catid=112 met  KAPPA52.7i  speakers). Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag

   

Guido

Vandaag heb ik de Infinity voorspeakers gemonteerd, klinkt prima. Ik ga lekker genieten in de file.


Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev