Advertenties


deurpaneel verwijderen

Gestart door Fer, 6 augustus 2005, 21:53:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fer

Kan iemand mij vertellen hoe ik het deurpaneel moet verwijderen van een Megane Grand Tour?

Twee boutjes onder heb ik al eruit gehaald. De deuropenner is verwijderd, kapje van de spiegel eraf. Voor wil die al omhoog maar achter zit het muurvast. Ik heb het idee dat het stoffen deel los moet, maar dat lukt niet.


rombartus

#2
Hoi Fer.
Dat stoffen deel moet je idd loshalen,het zit echt heel rot vast.
Je moet het deel naar je toe lostrekken(je klapt het naar voren omhoog).
Als je dat gedaan hebt zie je dat het plastic gedeelte nog vastzit met 1 bout,als je die eruit heb,
dan kun je hem eraf halen door naar boven te schuiven.
Succes groetjes Bart

Fer

Ok bedankt, ik vermoede al zoiets, maar durfde niet te hard aan dat stoffen deel te trekken, maar zal het nu toch proberen.

Als het niet lukt ben ik zo terug.

rombartus

en? heb je het nog voor elkaar gekregen?

Ferdinand

Yes, nadat ik deurgreep en het opbergvakje had verwijderd ging het als een trein.

De complete instructie is als volgt:

In het opbergvakje 2 pennetjes eruit trekken (hard trekken) en opbergvakje eruit trekken.
Onderaan de handgreep kun je een platte schroevendraaien prikken en handgreep openen.
schakelaar voor electrische raam losklikken. Zitten 2 schroeven in de handgreep, die eruit draaien.
Stoffen deel kan nu open geklapt worden naar boven. Zit 1 schroef onder.
Verder zitten er wat kunststof frames die wat losgeklikt moeten worden.

Speaker rooster eraf trekken (van voor naar achter) en drie schroefjes eruit draaien. Dit is de motor voor het raam.
Deuropener zit een schroefje in, eruit draaien. Deuropener eruit trekken, losmaken door pennetje eruit te halen.
Driehoekje bij de spiegel eraf.
Onder 2 dikke bouten eruit en lichtje verwijderen.

Nu kan het deurpaneel omhoog geduwd worden. Binnen zit het op 3 punten vast aan raammechanisme.
voor omhoog eruit klikken, achter 2x omlaag eruit klikken.

De binnenkant is nog best wel lastig om lekker de beplakken met dempingsmatten, maar de grote vlakken heb ik 2 tot 3 lagen dik gedempt. Leuk detail, de binnenkant van de buitenzijden (metalen deel) is al voorzien van een dempingsmatje.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev