Advertenties


Speakers aansluiten in achterpaneel (Megane II - Coup?) - Verwijderen Paneel?

Gestart door Jan Goris, 3 juni 2005, 09:50:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan Goris

Hey Hey  ;)

Heeft iemand ervaring met de aansluiting van luidsprekers in het achterpaneel van de Megane II - Coup?. Ik ben de standaard luidsprekers aan het vervangen door boxen van Pioneer (TS-E1376 - 130W). Vooraan in de deuren ging het nog redelijk vlot maar de achterpanelen zijn zeer goed afgeschermd. Ik kan de zetel omhoog gooien maar vindt niets van schroeven of kliksystemen.
Heeft iemand daar ervaring mee of tips?  :-\


PS: Ik wil me nog bij jullie registreren maar zit voorlopig effe op de pc van t werk

TS-E1376


peterachterop

Als je de stoelen plat hebt gelegd vind je 4 plastic dopjes welke je eruit kunt "wrikken".

Nu kun je de stoffen paneel eraf halen (bij het raam iets meehelpen met het buigen vd stof).

Erik van der Velde


peterachterop


Jan Goris

Ik veronderstel inderdaad wel dat ik het paneel los kan wrikken maar ik ben wel bang dat ik iets ga breken of buigen zodat ik het paneel niet meer kan plaatsen. Ik ken ook de opbouw en structuur niet. ???? Ik kan wel de achterbank naar boven heffen en dan zie ik de scheidingslijn van de carrosserie en het paneel. Maar plugs, drukknoppen of schroeven zie ik niet.

Tips zijn bij deze altijd welkom. Thanks :-*

peterachterop


Jan Goris

Ik ben ondertussen zelf begonnen aan die gewaagde klus. Allereerst moet je de achterzetel omhoog heffen. Dan zie je een schroefje links va de luidspreker. Schroef dit los. Trek daarna aan de lijst aan de deur. Daar zit een plastic kliksysteem dat je kan los wrikken. Onderaan moet je het paneel ook loswrikken samen met de lijsten onderaan bij instap aan de deuren. De bevestiging van de veiligheidsgordel mag los, maar moet niet.
Linkboven is het paneel bevestigd achter het plastic van de koffer. Dit met een grote plastic pin en een stukje plastic. Ook hier kan je alles gewoon loswrikken zonder schade aan te brengen. Als dat alles los is, kan je het paneel opheffen.

Nu heb je een duidelijk zicht op de speaker. Deze heb ik vervangen. Het origineel exemplaar vloog eruit en werd vervangen door een stel Pioneers TS-E1376 met een piekvermogen van 130 watt. De aansluiting van de originele luidsprekers moet je afknippen en vervangen door andere aansluitingen. De originele bedrading kan je volledig behouden.

Daarna kan je het paneel terug bevestigen. Let wel dat de plastic bevestigingen terug deftig op zijn plaats zitten. Daarna kan je het schroefje terug vastschroeven naast de luidspreker. Om zeker te zijn is het makkelijk om het paneel onderaan te plakken. Dit zie je toch niet omdat de zetel er terug op komt.

Ik mag tevreden zijn. Succes !!!!!!!!!!!!  :D ;D

peterachterop

Duidelijk zo.


Mn pa wou er niet teveel aan zitten te klooien. helaas.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev