Advertenties


sony Versterker XM423SL

Gestart door JanGoris, 24 mei 2005, 09:13:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JanGoris

Hey


Ik ben niet zo tevreden over de audio in mijn Megane II. Het is de originele autoradio met zes standaard luidsprekers. Ik heb er net twee Pioneers in de hoedenplank geplaatst. De originele boxen in de zijpanelen ga ik ook vervangen door custom fit Pioneer luidsprekers van 130 Watt.
Heeft iemand ervaring met de versterker Sony XM423SL. Hij staat in de optielijst bij Renault en kan worden aangesloten op de originele autoradio. Hij zou zorgen voor een veel betere kwaliteit. Toch heb ik enkele vraagjes.


- Als ik dat ding zelf aansluit, waar kan ik best de versterker plaatsen? Misschien onder de passagierszetel?
- Hoe kan ik de versterker bevestigen op de vloer (welk materiaal zit eronder)?
- Hoe sluit ik dat ding aan op de radio? Ik weet niet hoe ik de originele autoradio eruit krijg.
- Moet ik de versterker aansluiten aan de batterij of enkel aan de bedrading van de radio?

Edgar

Voor versterkers is er heel veel keuze en als je radio een audio uitgang heeft kan je elke versterker die je maar wilt gebruiken. Laat je eens goed informeren bij een audiozaak, meestal als je daar wat koopt dan willen ze het ook wel voor je inbouwen soms gratis, soms met een kleine bijdrage.

Erix

Die versterker zou ik mooi laten voor wat het is. Dat ding is een beetje zonde van je geld. Het signaal wat daaruitkomt zal uiteraard wat schoner zijn dan de standaard radio maar qua werkvermogen levert het niets op. Wat voor radio er in een Megane II zit weet ik niet maar mocht deze MOSFET torren hebben zou ik die lekker gebruiken aangezien deze er toch inzitten.

Misschien kun je beter uitleggen op wat voor manier je niet tevreden bent over de audio. Als er een gemis aan frequentie bereik is in plaats van geluidsdruk zal een versterker je probleem zeker niet oplossen...
ZX-Audio · the finest audio products around

Jan Goris

Qua vermogen zal het inderdaad niet veel opleveren. Maar die versterker is speciaal voorzien voor standaard radio's om de kwaliteit te verbeteren. En dat zoek ik wel; de kwaliteit kan beter. Het volume deed me minder maar het mag wel zuiver zijn.

Ik kan natuurlijk evengoed een andere radio kopen maar dat wil ik niet, want dan mis je weer die handige info bovenop het scherm op de middenconsole en de standaard radio is veel makkelijker in gebruik en is mooi ge?ntegreerd in het dashboard. Wel is de ontvangst iets minder. Vroeger kon ik altijd naar Radio2 luisteren en nu niet meer. Niet dat ik die zender mis, maar het valt wel op.

Iemand nog tips voor het gebruik van een versteker?



Erix

ZX-Audio · the finest audio products around

Jan Goris

Ik heb de versterker eindelijk ontvangen, de autoradio eruit gekregen en nu krijg ik dat ding niet aan de praat. Ik heb de handleiding gevolgd maar het powerlampje van de Sony brandt niet???  ??? Voor alle zekerheid heb ik de twee zekeringen van de bekabeling vervangen met nieuwe. Misschien lag het daar aan; maar het werkt nog altijd niet. Iemand suggesties?
Alvast bedankt.

Erix

Hebt op versterker als voeding een massa ( -pool ) en de voeder ( +pool ). Daarnaast heb je ook nog een geschakelde + om de versterker aan te zetten. Kijk eerst eens of je die allemaal juist hebt aangesloten en of er daadwerkelijk spanning op komt te staan.
ZX-Audio · the finest audio products around

Timo Zuiderduin

Citaat van: Erix op  6 juni 2005, 13:27:41
Hebt op versterker als voeding een massa ( -pool ) en de voeder ( +pool ). Daarnaast heb je ook nog een geschakelde + om de versterker aan te zetten. Kijk eerst eens of je die allemaal juist hebt aangesloten en of er daadwerkelijk spanning op komt te staan.

vooral je massakabel even checken of hij wel echt kontakt maakt. veel mensen zetten hem op het chassis maar er is vaak een kans dat ie hierop geen goed kontakt krijgt, stukje chassis even opschuren en opnieuw bevestigen met een kartelringetje kan een hoop schelen!

en inderdaad let ook op of je de remote draad (blauwe draad vanaf je radio) wel aangezloten hebt. bij de megane zit hij bij je radio waarschijnlijk geschakeld op je electrische antenne, je kan hem dus eventueel ook vanaf je antenne pakken!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev