Advertenties


Aux aansluiting?

Gestart door Ackertje, 16 januari 2010, 19:34:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ackertje

Hallo,

Ik heb al rond gekeken op dit forum, maar ben het antwoord nog niet tegen gekomen.
Zit er op deze radio (zie foto) een Aux aansluiting op?
Het is een Carminat Radio met Navigatie Display.

Als je op de foto klikt krijg je een groter beeld.

En kan er op deze radio en parrot bluetooth carkit?

Ik heb wel al verschillende type radio's gezien voor de megane 2 phase2, op dit forum, maar die van mij nog niet.
Ik hoop dat er mensen zijn die dit weten.

Gr Erwin.

Robin

Een parrot carkit kan op de meeste auto's met ISO aansluiting :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

meganeII1.6

Dat kan bij deze.

Volgens mij moet je alleen bij het Cabasse systeem een verloopstekker hebben.

Voor je koopt, weet niet waar je vandaan komt? Maar op www.proinbouw.nl is het goedkoop,
en wordt het supernetjes gedaan. Ben er zelf ook geweest. 1 jaar garantie,
en je kunt er bij blijven. Binnen een uur zit de parrot erin!!

MeganeGrandTour

#3
Heb zelf een Megane Grand Tour 1.6 Tech Line van oktober 2006, welke voorzien van een Carminat Navigatiesysteem met in met dashboard wegklapbaar 16x9 kleurenscherm, 4x15W Radio (Cabasse) met CD-speler èn Parrot CK3100 Bluetooth Carkit.

Audio Connection Box:
Mijn Megane is voorzien van een Audio Connetion Box, welke erg gemakkelijk en plezierig in gebruik. De Audio Connection Box biedt de mogelijkheid om diverse geluidsbronnen (i-pod, MP3 speler of USB stick) aan te sluiten op een originele, af-fabriek, radio Renault. De Audio Connection Box kan worden gemonteerd in het dashboard kastje waarna de geluidsdragers kunnen worden aangesloten. Heb hier zelf een 8Gb USB stick met mp3-tjes aan hangen.

Er bestaand 2 versies van de Renault Audio Connection Box (ACB).
Renault partnr 7711419487 werkt op een basis radio (Update list)
Renault partnr 7711207550 werkt op een radio met Carminat CD-Navigatie (géén DVD-Navigatie).
Betreft volgens mij een Dension Gateway 300.

Laatstgenoemd artikelnummer is in mijn Megane geïnstalleerd.

Het Carminat Navigation Informee II systeem (CD-navigatie) welke in mijn Megane zit is overigens een CNI2 (4R-LPN), gelijkend aan welke jij eerder beschreef en waar cd gewoon in radio gewisseld kan worden. Voor duidelijkheid even een plaatje van een forum gehaald, zie http://carminat.hu/images/stories/cni2/megane2_4r-lpn_headunit.jpg.
Hierbij is de navigatie bediening/gps geïntegreerd in de radio, welke ook navigatie cd uitleest. Op eerder systeem, het CNI1 systeem welke tot 01-2006 beschikbaar geweest, zit de navigatie bediening/gps in losse unit en wordt navigatie cd uitgelezen via een aparte cd-wisselaar. Voor de CNI1 is geen Audio Connection Box beschikbaar.


Voor meer informatie over CNI1, CNI2 of andere systemen zie Identificatie: http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=nl&sl=hu&u=http://carminat.hu/cni2/azonositas.html&prev=/search%3Fq%3DCarminat%2BInformee%2BII%2BV29%2BCD%2Bcni2%2BCENTRAL%2BEUROPE%26hl%3Dnl&rurl=translate.google.nl&usg=ALkJrhhLCTKFmdjYMil3VejNcKu0h0hxCA

MeganeGrandTour

#4
@KJ:

Vragen waren ook allen veelal van gelijke strekking. Gingen bijna allen over Carminat icm een Aux/iPod/MP3 ondersteuning. Gezien ook dealers niet altijd op de hoogte zijn van de verschillende modellen van de Audio Connection Box maar zo vrij geweest de vragen, waar mogelijk, allen te beantwoorden, opdat iedere vraag nu ook zijn antwoord kent.

Je hebt gelijk voor wat betreft de strekking van het verhaal, deze is inderdaad veelal gelijk, maar dat waren de vragen eigenlijk ook.
Hoop zo toch een iedere te hebben kunnen helpen en hun vraag te hebben kunnen beantwoorden.

Mocht iemand interesse hebben zelf zo'n Audio Connection Box zelf in te bouwen, dan zijn hier enkele foto's te vinden hoe dit gaat.
http://cgi.ebay.nl/Original-Renault-Audio-Connection-Box-USB-MP3-iPod-DVD_W0QQitemZ270454092305QQcmdZViewItemQQptZCE_Auto_Hi_Fi_Autoradios?hash=item3ef851f211

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev