Advertenties


Luidsprekerpanelen achterin megane cc 2009

Gestart door 666-angel, 5 augustus 2009, 20:14:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

666-angel

Beste leden,

ik ben in het bezit van een renault megane coupe-cabrio bouwjaar 2009 waar ik achterin meer geluid wil hebben.
Heb inmiddels de huidige 13 cm speakers vervangen maar kan niet echt zeggen dat het geluid een stuk beter word l- :? ik ben dus op zoek naar panelen waar ik minimaal 16 cm speaker in kan plaatsen. Wie heeft hier ervaring mee of weet hier een oplossing voor.

Alvast hartelijk dank voor jullie medewerking  !-! !-! en ik hoor graag van jullie

rs50jochem

Panelen voor groter dan 13cm heb ik nog niet gezien voor de CC.. Het geluid is helaas gewoon niet super..

rs50jochem

Het hoort idd. thuis in de Megane II categorie..

666-angel

Altijd leuk dat er van die mensen zijn die alleen commentaar kunnen geven als er een foutje wordt gemaakt. --(KJ). verder no hard feelings

Hartelijk dank voor je reactie RS50Jochem

Wat betreft de panelen achterin..heb ik wel een idee hoe ik dit ga oplossen weet natuurlijk niet of het lukt. maar ik kom zeker terug om jullie hierover te berichten.

rs50jochem

Ik denk dat je achterin wel 16cm kan plaatsen idd.. En de panelen aanpassen hoeft dan niet eens.. Als er 16cm inzit hoeft er niet perse een 16cm gat in je paneel te zitten.. De bass hoor je toch wel en de tweeter zit midden op de speaker dus ook voor het gat..

Stefan

Citaat van: 666-angel op  6 augustus 2009, 08:57:11
Altijd leuk dat er van die mensen zijn die alleen commentaar kunnen geven als er een foutje wordt gemaakt. --(KJ). verder no hard feelings

Ik zou het niet beschouwen als commentaar, maar gewoon een goede attendering van het feit dat het topic even verplaatst moet worden door een moderator.
Dit heeft niks met jou persoonlijk te maken dus. :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

666-angel

KJ thanks for the  :)..shame me o-)

Inmiddels ben ik gestart met het maken van nieuwe achter panelen 8), staan momenteel in de polyester om uit te harden, dan geheel afwerken en pasklaar maken hoogglans laten spuiten en/of bekleden met leer. Door deze nieuwe panelen te maken kan ik makkelijk een compo set van 16,5 cm kwijt en zelfs nog wel groter.

Mijn bedoeling is om er een compo set in te zetten van CDT-audio type CL 61i , dit set aan te sluiten op versterker JBL GTO 1004 en volgens mij heb ik dan een prima soundje in mijn megane.Ohh ja  aan de voorkant zit inmiddels ook een set van CDT-audio.

Alles wat ik tot nu toe heb gedaan en wat ik nog moet doen ...daar maak ik foto's van, als het project volledig is afgerond set ik de foto,s online.


Greetzzzzzz

666-angel.

rs50jochem

Ik ben heel erg benieuwd.. Post anders ook wat foto's van je huidige staat.. Ik ben zeer benieuwd..!

666-angel

Hallo leden,

inmiddels ben ik terug van vakantie en zijn mijn panelen ingebouwd en wel...moet zeggen het geeft nu een prima sound zo met me nieuwe panelen achterin, kan het dan ook iedereen aanbevelen. Heb getracht alle foto's toe te voegen maar op de een of andere manier wil dit niet lukken.

Mocht er iemand zijn wie interesse heeft in de foto's geef meje e-mail adres en ik zend ze je toe..

Verder wil ik een ieder bedanken voor zijn medewerking. _o_ _o_ _o_


rs50jochem

Ik ben zeer benieuwd naar je foto's..!

Kijk eens op de deze site www.mijnalbum.nl en copieer daarna de adres link van je aangemaakt album hier bijv.. (rij zelf ook een CC ;) )

Stefan

ja, wat foto's zou erg mooi zijn.
Zeker als aanvulling op dit topic en ter info van andere cc-rijders
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

666-angel

Beste Leden,

Hierbij de link naar de foto's waar jullie mijn werk kunnen bekijken http://www.mijnalbum.nl/Album=KGUDBBK3  !-! !-! !-!

Eerder heb ik op dit topic gezegd dat ik een compo set zou gaan plaatsen ...heb ik gedaan maar haalde niet het beoogde resultaat. dus toen maar ovale 3 weg speakers. zien jullie ook op de foto's

Graag hoor ik van jullie de op en aanmerkingen...maar ik kan jullie vertellen het is veel werk  of en toe wordt je er lichtelijk gek van l- l- 8)7   maar uit eindelijk ik heb er ongelofelijk veel plezier van ....dus beste cc rijders ik zou zeggen ff knutselen en knalluhhh  8)7 8)7


Als je de panelen heb gemaakt kan je er eigenlijk van alle soorten luidspreker in plaatsen zelfs nog 20 cm woofers dan plaats je andere goede speakers ( 13 cm) op de bestaande plaatsen van de achter speakers versteker erin en ik zou zeggen ............ :9~ :9~ Echter als je gebruik van woofers wil gaan maken raad ik je wel aan om de polyester panelen nog even te voorzien van extra matten.

Jochem nog bedankt voor de tip...betreffende het foto album  _o_ !-!



als je zou willen kan je

rs50jochem

Knap werk..!

Helaas heb ik zelf geen behoefte aan andere speakers..

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev